Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast Dick Berts

Midden Oosten nu echt in brand??

Recommended Posts

Gast Jager
slotje erop? Of iig schoonvegen?

Draadnis een grote lading offtopic geworden.

Oh. De saamhorigheid en respect onder preppers is erg zoek geraakt op dit forum zeg.

Ik neem iig ff vrijaf hier. Dames en heren, tot ziens!

Ook klaar.mee en bezoek ook niet meet. Plusje voor jou &bolo (met.mijn naam erbij)

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Als je nou eens je kop uit je schuilkelder zou trekken zou je zien dat de moslims bij ons precies hetzelfde aan het doen zijn!

Wij worden langzaam beetje per beetje uit ons eigen land verdrongen.

Iedereen weet het iedereen denkt het maar heel weinig mensen durven het te zeggen.

Hahaha, bedankt voor je bijdrage. Dit was een van de leukste opmerkingen hier. :D

Dus het leeft nog wel een beetje, de moslim-angst?

Ben benieuwd wat de nieuwe rage gaat worden. Eh... nee, nog geen idee. Iets om bang van te zijn in ieder geval.

He, dat was lachen. :)

Deze post delen

Gast armageddon
Hahaha, bedankt voor je bijdrage. Dit was een van de leukste opmerkingen hier. :D

Dus het leeft nog wel een beetje, de moslim-angst?

Ben benieuwd wat de nieuwe rage gaat worden. Eh... nee, nog geen idee. Iets om bang van te zijn in ieder geval.

He, dat was lachen. :)

Ja hè sorry kon het niet laten;) rotte hond dak ben....:p

Deze post delen

Kan iemand mij even de management summary geven? Ik heb geen zin om 43 pagina's aan posts te lezen maar ben wel benieuwd waar de ruzie hier over gaat! ;)

Beste Bravo, een resumé:

Een stel reli-nuts zonder [drie keer raden*] smijt bommen naar elkaar ergens in het midden oosten. En nu ook hier op het forum. En men heeft hier een hele eigen interpretatie van de geschiedenis van Israël. Dat zal wel komen door al die propaganda, straks weet niemand meer wat nou feit is en wat verzonnen is door een of andere complot-wizard. [heel stuk geschreven over hoe idioot het is om pasgeboren kinderen te molesteren aan hun genitaliën, maar weer verwijdert, red.]

Nou ja, en nu zijn er mensen met heeeele lange tenen een beetje boos op elkaar. Waarschijnlijk omdat ze net zo orthodox in hun eigen leer zijn als die reli-nuts waar ik eerder over sprak. Ik zal wel weer negatieve feedback krijgen en een boze reputation bitchslap.....hoe is het met je waterfilter project?

* aangepast ivm religie beperking forum

Deze post delen

Beste Bravo, een resumé:

Een stel reli-nuts zonder voorhuidjes smijt bommen naar elkaar ergens in het midden oosten. En nu ook hier op het forum. En men heeft hier een hele eigen interpretatie van de geschiedenis van Israël. Dat zal wel komen door al die propaganda, straks weet niemand meer wat nou feit is en wat verzonnen is door een of andere complot-wizard. [heel stuk geschreven over hoe idioot het is om pasgeboren kinderen te molesteren aan hun genitaliën, maar weer verwijdert, red.]

Nou ja, en nu zijn er mensen met heeeele lange tenen een beetje boos op elkaar. Waarschijnlijk omdat ze net zo orthodox in hun eigen leer zijn als die reli-nuts waar ik eerder over sprak. Ik zal wel weer negatieve feedback krijgen en een boze reputation bitchslap.....hoe is het met je waterfilter project?

Ik kwalificeer voor sommigen waarschijnlijk als reli-nut zonder voorhuid. Vergeet aub de zelfverklaarde anti-semiet(en) niet. Niet enkel in dit topic is het duidelijk dat er hier op dit forum meerdere lieden zijn die zich wensen te storen aan mijjn geloof en mijn afkomst. Mijn fout, ik had me nooit moeten mengen in een discussie over ....euh...mijn land ;) en natuurlijk weet iedereen het beter. Dat mag hoor, en van mij krijgen enkel antisemieten en nazi's negatieve feedback, en de rest. En boos ben ik ook niet, wel teleurgesteld maar ook dat is niet de eerste keer.

Yoni, de Jood, de zionist.

Deze post delen

@YONI neehoor kerel, ik heb zeker niet de indruk dat je een reli-nut bent. Daarvoor geef je veels te genuanceerde antwoorden. Ben blij dat je in discussie blijft, wordt door mij iig bijzonder gewaardeerd. Religie vind ik zonder uitzondering belachelijk, zeker als daar verminking bij komt kijken van mensjes die nog niet eens weten of god bestaat.

Mijn fout, ik had me nooit moeten mengen in een discussie over ....euh...mijn land

Waarom zou jij niets mogen zeggen? Juist wel! Je loopt dan natuurlijk wel het risico dat mensen er anders tegenaan kijken als jij. Aangezien ik nogal matig ben in geschiedenis, en geschiedenis NOOIT meer terugkomt (anders heette het geen geschiedenis maar toekomst), vind ik het nou niet zo heel belangrijk hoe het gekomen is dat Israël bestaat. Wat WEL belangrijk is, is hoe we de toekomst in gaan. Aangezien ik helaas geen invloed heb op de ontwikkelingen in de wereld behalve dan in mijn huis, kan ik de toekomst van het Midden Oosten niet voorspellen of beïnvloeden. En volgens mij zijn die lui in het Midden Oosten allemaal gestoord (ja, je kent me inmiddels, gewoon hoppa, lekker alles over één kam....) maar das meer mijn antipathie tegen religie dan iets anders, dus voel je niet aangesproken.

Waar het in mijn opinie wel op lijkt, is dat er weinig oplossingsgericht gekeken wordt door de vechtende partijen. Ik kan voor beiden evenveel (of beter gezegd, even weinig) redenen bedenken, waarom ze raketjes gooien naar elkaar. Maar dat is per definitie een VERLIES situatie. En de win-win oplossing is het afschaffen van al dat oorlogstuig en kijken hoe ze kunnen samenwerken. Gebeurt niet, gaat hem niet worden, het Orakel Keyser wordt weer niet gehoord. En ik ben nu 42 jaar oud en hoor van mijn kinderleeftijd niets anders op de grote mensen journaals dat er gevochten wordt in Libanon, bomaanslag in Tel Aviv, raketten vanuit Gaza, Hezbollah, Hamas, Iraq, Israël, Iran, noem ze maar op, stuk voor stuk niet gigantische landen op de wereldkaart, maar dagelijks in het nieuws al 42 jaar lang, en eigenlijk al vanaf dat jezus rondgekropen zou hebben in een kerststal is het daar één grote kutzooi. Ligt niet aan de mensen, ligt aan religie. Trust me, I'm a doctor, I know these things.

Toen ik een jaar of twaalf was, heb ik de ideale bom uitgevonden. Ik ga hem jullie verklappen. Het werkt met straling en schakelt religieuze gedachten uit. Helaas ben ik nooit verder gekomen dan de briljante ingeving, de tekentafel of schaalmodel fase is er nooit van gekomen.

And don't gimme that shit that religion is a wonderful thing that (also) causes so much good in this world...

Deze post delen

@YONI neehoor kerel, ik heb zeker niet de indruk dat je een reli-nut bent. Daarvoor geef je veels te genuanceerde antwoorden. Ben blij dat je in discussie blijft, wordt door mij iig bijzonder gewaardeerd. Religie vind ik zonder uitzondering belachelijk, zeker als daar verminking bij komt kijken van mensjes die nog niet eens weten of god bestaat.

Waarom zou jij niets mogen zeggen? Juist wel! Je loopt dan natuurlijk wel het risico dat mensen er anders tegenaan kijken als jij. Aangezien ik nogal matig ben in geschiedenis, en geschiedenis NOOIT meer terugkomt (anders heette het geen geschiedenis maar toekomst), vind ik het nou niet zo heel belangrijk hoe het gekomen is dat Israël bestaat. Wat WEL belangrijk is, is hoe we de toekomst in gaan. Aangezien ik helaas geen invloed heb op de ontwikkelingen in de wereld behalve dan in mijn huis, kan ik de toekomst van het Midden Oosten niet voorspellen of beïnvloeden. En volgens mij zijn die lui in het Midden Oosten allemaal gestoord (ja, je kent me inmiddels, gewoon hoppa, lekker alles over één kam....) maar das meer mijn antipathie tegen religie dan iets anders, dus voel je niet aangesproken.

Waar het in mijn opinie wel op lijkt, is dat er weinig oplossingsgericht gekeken wordt door de vechtende partijen. Ik kan voor beiden evenveel (of beter gezegd, even weinig) redenen bedenken, waarom ze raketjes gooien naar elkaar. Maar dat is per definitie een VERLIES situatie. En de win-win oplossing is het afschaffen van al dat oorlogstuig en kijken hoe ze kunnen samenwerken. Gebeurt niet, gaat hem niet worden, het Orakel Keyser wordt weer niet gehoord. En ik ben nu 42 jaar oud en hoor van mijn kinderleeftijd niets anders op de grote mensen journaals dat er gevochten wordt in Libanon, bomaanslag in Tel Aviv, raketten vanuit Gaza, Hezbollah, Hamas, Iraq, Israël, Iran, noem ze maar op, stuk voor stuk niet gigantische landen op de wereldkaart, maar dagelijks in het nieuws al 42 jaar lang, en eigenlijk al vanaf dat jezus rondgekropen zou hebben in een kerststal is het daar één grote kutzooi. Ligt niet aan de mensen, ligt aan religie. Trust me, I'm a doctor, I know these things.

Toen ik een jaar of twaalf was, heb ik de ideale bom uitgevonden. Ik ga hem jullie verklappen. Het werkt met straling en schakelt religieuze gedachten uit. Helaas ben ik nooit verder gekomen dan de briljante ingeving, de tekentafel of schaalmodel fase is er nooit van gekomen.

And don't gimme that shit that religion is a wonderful thing that (also) causes so much good in this world...

:) okay, dank je voor je reactie, ik ga niet proberen je te bekeren (daar zijn we niet zo van ;) ) maar je begrijpt wel dat ik het op het punt van religie HELEMAAL met je ONEENS ben..... maar ach, ja, whatever....you can trust me as well, I'm a doctor too :) Geophysics, that is....

Deze post delen

@YONI Welnu, stel je voor dat je in de Gaza strook geboren was, dan had je nu andere teksten gebezigd en lag je zes keer per dag met je neus naar het oosten :p Derhalve is religie op zijn minst discutabel...

Deze post delen

euh....back on track dan maar weer? Midden Oosten toch?

Egyptian stocks cliff-dived by their most since the Arab Spring in January 2011 as Morsi's reach-for-omnipotence sends concerned ripples through the nation that they have replaced 'military fascism' with so-called 'islamofascism'. Lees verder op Zerohedge

• Leuk 1

Deze post delen

@YONI Welnu, stel je voor dat je in de Gaza strook geboren was, dan had je nu andere teksten gebezigd en lag je zes keer per dag met je neus naar het oosten :p Derhalve is religie op zijn minst discutabel...

Dat zou kunnen, al is het doorgaans 5 x en in de Gaza grofweg naar het zuiden ;) maar er zijn een hoop dingen waarschijnlijker, zoals met een biertje aan het strand liggen..En ja, religie is discutabel, persoonlijk geloof daarentegen niet, dat is hooguit bespreekbaar. ;)

Yoni

Deze post delen

Gast Dick Berts

Willen de heren doctoren nu eens ophouden over religie :mad: Ik had bijna drie letters toegevoegd, maar die gaan ook over religie :D

Deze post delen

Willen de heren doctoren nu eens ophouden over religie :mad: Ik had bijna drie letters toegevoegd, maar die gaan ook over religie :D

Uiteraard,

met excuses indien gewenst,

Yoni

Deze post delen

Ik persoonlijk vind deze discussie prachtig en heel goed passend in dit topic!

(pro-)joden en (pro-)moslims ruziën over wie er gelijk heeft en wie er begon, en (pro-)westerse mensen proberen politiek correct te doen en bemoeien zich ermee...

en het loopt een beetje uit de hand.

het doel van de thread is ver te zoeken, het gaat eigenlijk nergens meer over, maar de discussie van het gelijk is voor sommige mensen zo belangrijk dat ze maar door blijven gaan.

ondanks dat niemand gelijk heeft.

dit is dus precies wat in gaza/israël ook gebeurt met als enige verschil dat ze daar met raketten gaan gooien als ze zich beledigd voelen, en hier met minnetjes.

Deze post delen

Ik persoonlijk vind deze discussie prachtig en heel goed passend in dit topic!

(pro-)joden en (pro-)moslims ruziën over wie er gelijk heeft en wie er begon, en (pro-)westerse mensen proberen politiek correct te doen en bemoeien zich ermee...

en het loopt een beetje uit de hand.

het doel van de thread is ver te zoeken, het gaat eigenlijk nergens meer over, maar de discussie van het gelijk is voor sommige mensen zo belangrijk dat ze maar door blijven gaan.

ondanks dat niemand gelijk heeft.

dit is dus precies wat in gaza/israël ook gebeurt met als enige verschil dat ze daar met raketten gaan gooien als ze zich beledigd voelen, en hier met minnetjes.

Daarom ben ik ook 'real Pacifist (D)' met kruisboog;)

Deze post delen

[Admin] Oef, een thread van 45 pagina's is echt niet te moderaten. We hebben de afspraak (regel) op dit forum dat er niet over religie gediscussieerd mag worden (omdat het altijd escaleert, en het is ook niet onlosmakelijk aan preppen verbonden dus niet belangrijk voor dit forum om over te bekvechten) maaaaaaar: ik snap natuurlijk ook dat je moeilijk over het Midden-Oosten kan discussieren - wél relevant voor preppers, want bedreigend en dus reden om te preppen - als religie een taboe onderwerp is ...

Maar probeer je toch wat in te houden en 'misbruik' deze thread niet om over religie an sich te discussieren.

Deze post delen

Persoonlijk vind ik dit een hele interessante thread en heb veel bijgeleerd door de linkjes en filmpjes en comments van de leden. Wat ik zelf erg belangrijk vind is dat we respect hebben voor iedereen hier en dat we nooit persoonlijk om de man of vrouw moeten spelen. Laat elkaar in waarde en lekker discussiëren. Dit topic zal ongetwijfeld verder uitgroeien tot een van de meest geposte en gelezen op Preppers.nl

Deze post delen

Vandaag:

Russische experts waarschuwen voor grootschalige oorlog midden oosten.

Plaatsing van patriots langs Turks-Syrische grens kan leiden tot ‘oncontroleerbare omkeer van gebeurtenissen’

Deze post delen

Vandaag:

Russische experts waarschuwen voor grootschalige oorlog midden oosten.

Plaatsing van patriots langs Turks-Syrische grens kan leiden tot ‘oncontroleerbare omkeer van gebeurtenissen’

Ach, da's niet meer dan Russische rethoriek, die lui daar in Moskou worden al nerveus als iemand een conservenblik met een nsn nummer binnen 100 km van hun grenzen gaat opwarmen boven een kampvuurtje. Dat heet dan "grote militaire oefening met risico op politieke complicaties"

Zelf zijn ze natuurlijk een soort Zwitserland, maar dan veel neutraler.......;)

LMNL (laat me niet lachen)....

Yoni

Deze post delen

Het probleem met discussies over religie is dat er geen discussies mogelijk zijn; logica gaat 't raam uit zodra 't over religie (of politiek) gaat. Het gevolg is dat er altijd minstens 1 partij beledigd is en dat niemand er beter van is geworden.

Er is dus maar 1 manier waarop religie te be-discussieren valt: NIET.

En het midden-oosten conflict is zo extreem religieus dat er alleen maar verliezers kunnen zijn. Mijn suggestie is dus ook om het in deze thread puur over de gevolgen te hebben, als dat conflict zodanig uit de klauwen loopt dat we er hier last van krijgen, zonder het te hebben over wie er gelijk heeft; dat voegt verder niets toe...

Deze post delen

Het probleem met discussies over religie is dat er geen discussies mogelijk zijn; logica gaat 't raam uit zodra 't over religie (of politiek) gaat. Het gevolg is dat er altijd minstens 1 partij beledigd is en dat niemand er beter van is geworden.

Er is dus maar 1 manier waarop religie te be-discussieren valt: NIET.

En het midden-oosten conflict is zo extreem religieus dat er alleen maar verliezers kunnen zijn. Mijn suggestie is dus ook om het in deze thread puur over de gevolgen te hebben, als dat conflict zodanig uit de klauwen loopt dat we er hier last van krijgen, zonder het te hebben over wie er gelijk heeft; dat voegt verder niets toe...

;) weleens in Tel Aviv geweest? Daar kan Amsterdam nog wel wat van leren! Hoeze, extreem-religieus? Met zo'n statement over-simplificeer je de situatie wel enorm. Extreem religieuzen zijn plaatselijk een probleem en soms het grootste probleem maar ze hebben nergens, noch in Israel noch in de PA de meerderheid en beide staten, eh, staat en staat-in-wording, correctie ;) (laat ik wel accuraat blijven) zijn seculiere staten en hebben zich verplicht dat ook te blijven.

De oorzaken liggen echt op een ander vlak.

Yoni

Deze post delen

Gast Ghost
;) weleens in Tel Aviv geweest? Daar kan Amsterdam nog wel wat van leren! Hoeze, extreem-religieus? Met zo'n statement over-simplificeer je de situatie wel enorm. Extreem religieuzen zijn plaatselijk een probleem en soms het grootste probleem maar ze hebben nergens, noch in Israel noch in de PA de meerderheid en beide staten, eh, staat en staat-in-wording, correctie ;) (laat ik wel accuraat blijven) zijn seculiere staten en hebben zich verplicht dat ook te blijven.

De oorzaken liggen echt op een ander vlak.

Yoni

Alleen jammer dat de extreem-religieuzen (kolonisten) zich in de Palestijnse gebieden settelen waardoor het Israelische leger er aan te pas moet komen om ze te beschermen, wat weer tot gevolg heeft dat de Palestijnen zich weer bedreigd voelen, wat weer tot gevolg heeft....enfin, u begrijpt mijn verhaal.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...