Ga naar inhoud
GENEGEERD

CV ketel en wateruitval


Aanbevolen berichten

Tijdens het maken van een risico analyse voor mijn persoonlijke situatie kwam ik op de volgende vraag uit;

 

Als de electra uitvalt dan zal mijn combi ketel uitgaan. (feit)

Als de gas levering stagneert, idem.

Maar als alleen de water levering wegvalt, blijft een combi ketel dan werken? Het water in het verwarmingscircuit staat los van het water aanbod, en het warme water zal er natuurlijk niet meer zijn. Met andere woorden zit er bij een combiketel een addertje onder het gras dat er ook waterdruk moet zijn voor de verwarming van de woning? :confused:

 

kan iemand mij daar meer over vertellen?

 

alvast dank.

gr. Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja, de CV ketel blijft werken (3 jaar voor een installateur gewerkt bij de storingslijn ;) ). Het is een gesloten systeem (drink daarom ook nooit, ook niet in nood, uit de radiatoren!) dus de CV kan onafhankelijk van de watertoevoer gewoon functioneren. Warm water zal niet meer lukken uiteraard.

 

Is je gas uitgevallen, dan werkt het uiteraard beide niet meer, evenals wanneer de stroom uitvalt. Als een van beide voor kortere duur uitvalt en na het opnieuw in werking is je CV installatie niet werkt, probeer het apparaat dan te resetten, en bij stroomuitval de stekker uit het stopcontact te halen, en andersom terug te stoppen.

 

Zorg bij de eerste echte kou meteen dat je de waterdruk van je toestel controleert! Zo blijft je huis lekker warm deze winter! (mits we on the grid blijven natuurlijk ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de CV ketel blijft werken (3 jaar voor een installateur gewerkt bij de storingslijn ;) ). Het is een gesloten systeem (drink daarom ook nooit, ook niet in nood, uit de radiatoren!) dus de CV kan onafhankelijk van de watertoevoer gewoon functioneren. Warm water zal niet meer lukken uiteraard.

 

Is je gas uitgevallen, dan werkt het uiteraard beide niet meer, evenals wanneer de stroom uitvalt. Als een van beide voor kortere duur uitvalt en na het opnieuw in werking is je CV installatie niet werkt, probeer het apparaat dan te resetten, en bij stroomuitval de stekker uit het stopcontact te halen, en andersom terug te stoppen.

 

Zorg bij de eerste echte kou meteen dat je de waterdruk van je toestel controleert! Zo blijft je huis lekker warm deze winter! (mits we on the grid blijven natuurlijk ;) )

Inderdaad, geen druk op het gesloten radiatoren circuit, geen CV die wil starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog nooit gezien wat voor een water uit je cv komt. Het is inderdaad een gesloten circuit en het water wat er in zit kan wel 10 of 20 jaar oud zijn.

Wanneer door een storing het water eruit gelaten wordt (en dit stinkt echt en is zwart) dan merk je pas dat dit water echt niet te gebruiken is.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben toch blij dat ik wel een kachel heb,

wij hebben een half jaar in dit huis gezeten met heel weinig stroom (moest opnieuw gedaan worden)

zonder cv etc dus, alleen een radio en een kachel en gelukkig stromend water, went verrassend snel, met 2 dagen waren we het helemaal gewend, alleen tja 100 kanalen tv en internet went ook erg snel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...