Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Mr. Gold

[Prijsvraag] Wat doet de goudprijs op 30 maart 2012

Recommended Posts

Preppers.nl schrijft weer een leuke prijsvraag uit en de forum gebruiker die het dichtstbij de juiste slotkoers zit van vrijdag 30 maart 2012 wint een leuke "prepper" verrassing.

Je mag een keer een "gokje" wagen en hieronder de goudprijs neerzetten, dit dien je te doen voor maandag 5 maart (deadline 4 maart). Je mag je post daarna ook niet meer aanpassen. Heel veel succes en ik doe natuurlijk ook mee :)

Ik, Mr. Gold denkt dat de slotprijs van goud per ounce op vrijdag 30 maart op 1812,14$ zal staan.

Heel veel succes en laat je horen.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hmmm dat duurt nog bijna 6 weken. Dan zou het mij niet verbazen als de slotkoers dan op $1819.65 staat. Flinke klim, maar daar zitten nog wel paar currency crisis tussen verwacht ik :)

Deze post delen

Goud heeft een mooie run vandaag en staat net al op 1747$, belangrijke weerstand en als die hier door heen gaat ligt de weg open naar boven. Alle preppers mogen nog een gokje wagen die hier nog niet gepost hebben.

Succes.

Deze post delen

De hoogste stand in de maand februari 2012 van de goudkoers was 1758 op 2 februari 2012 en de laagste stand op 1718 op 6 februari 2012. De gemiddelde waarde vanaf 1 februari 2012 tot 21 februari 2012 komt op 1731,5

Ik verwacht tot 30 maart 2012 een lichte stijging en gok op 1768,5

Deze post delen

Beste preppers, kan iemand de recente prijsdrop van goud en zilver verklaren? Goud ging in 7 dagen van zo'n $1780 naar $1670 per troy ounce (ruim 6% daling) en zilver van bijna $37,50 naar $33 (een daling van 13%).

Is er een logische verklaring of aanleiding hiervoor? Ik zou juist het omgekeerde verwachten, dus denk al snel aan manipulatie (wat sowieso doorgaans gebeurd, zie http://www.gata.org). Maar ja, USA staat wellicht aan vooravond van oorlog met Iran, Griekenland's risico op default is nog onverminderd groot en ECB heeft in 2 maanden tijd 1000 miljard euro extra in de markt gepompt. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Deze post delen

Beste preppers, kan iemand de recente prijsdrop van goud en zilver verklaren? Goud ging in 7 dagen van zo'n $1780 naar $1670 per troy ounce (ruim 6% daling) en zilver van bijna $37,50 naar $33 (een daling van 13%).

Is er een logische verklaring of aanleiding hiervoor? Ik zou juist het omgekeerde verwachten, dus denk al snel aan manipulatie (wat sowieso doorgaans gebeurd, zie http://www.gata.org). Maar ja, USA staat wellicht aan vooravond van oorlog met Iran, Griekenland's risico op default is nog onverminderd groot en ECB heeft in 2 maanden tijd 1000 miljard euro extra in de markt gepompt. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Dat wereld zit er heel anders uit dan een paar jaar geleden. Gisteren kreeg de beurs een flinke klap te verduren en normaal gesproken zou bij al deze onzekerheid de goudprijs moeten oplopen. Goud is natuurlijk al heel hard omhoog gegaan de afgelopen jaren en de beurs blijft compleet achter en staat nu 50% lager dan 10 jaar geleden. Dat goud erg grote uitslagen laat zien (zowel omhoog als nu naar beneden) is in mijn ogen dat mensen gewoon zekerheid willen hebben en dat eigenlijk helemaal niet kunnen krijgen. Dus zetten ze hun geld graag weg voor 2% op hun spaarbankboekje of in (staats) obligaties. We zagen vorige keer ook al een drop van goud als de Griekenland onzekerheid weer toeneemt. Als we morgenavond horen dat de banken vrijwillig gaan afschrijven en dit varkentje gewassen is zal de beurs en goud ongetwijfeld weer een beetje opveren. Maar of dat gaat gebeuren ben ik nog niet zo zeker van...Mijn visie is dat Griekenland in "default" raakt binnen een paar maanden en dan zal je toch zien (persoonlijke mening) dat goud nieuwe records gaat neerzetten.

Deze post delen

Beurs omhoog, en goud al weer boven de 1700$. Morgen vroeg (6am) de uitslag of de Grieken een deal kunnen sluiten met hun obligatie houders. Als minder dan 75% niet met de "hair cut" akkoord gaat komt er hoogstwaarschijnlijk een "default" en zijn de rapen gaar. Hoor net dat er al 60% heeft toegezegd (RTL-Z bron).

Deze post delen

Een stijging van ~€655 in tien dagen zou zeer interessant zijn, dan lijkt mij er iets heel bijzonders aan de hand :).

Deze post delen

Als tussendoortje: blog over de Intrinsieke waarde van goud.

En ook een zojuist geplaatste tweet van Willem Middelkoop herhalen:

Als mijn chart (en gut-feeling) me niet bedriegen staan we op een historisch fraai instapnivo voor edelmetaalgerelateerde aandelen #like1999

Bron: https://twitter.com/#!/wmiddelkoop/status/182383176247812096

Spannend!

Deze post delen

ik zeg € 1900,-

maar ik heb er geen verstand van dus ik zeg maar wat.:o

Klopt, goudprijs staat nu op 1654$. Een beginnende oorlog tegen Iran zal dit misschien wel kunnen versnellen maar dan moet dat wel in de aankomende 10 dagen gebeuren.

Deze post delen

Nou mensen, zitten er allemaal nog een flink eind vandaan met onze voorspellingen. LvM zit met een gokje van 1762 nog het meest in de buurt van de 1693 op dit moment ...

Deze post delen

Nou mensen, zitten er allemaal nog een flink eind vandaan met onze voorspellingen. LvM zit met een gokje van 1762 nog het meest in de buurt van de 1693 op dit moment ...

Toch ga ik er vanuit dat nog best wat kan gebeuren deze week en ik alsnog met de prijs aan de haal ga. :)

Deze post delen

Gast urbanprepper

1844 (gewoon omdat ik het wel een mooi getal vind.lol)

Deze post delen

Ik zal ook wel een gokje wagen: $1762

Goudprijs is gesloten op 1666.70$ en LvM zat hier het dichtsbij met 1762$ :)

Gefeliciteerd LvM. Je mag als je wilt iets leuks uitzoeken bij liff.nl of bol.com voor maximaal 30euro en als je mij een priveberichtje wilt sturen dan gaan we dan in orde voor je maken.

Tot de volgende prijsvraag.

Deze post delen

Yes! Volgens mij het eerste gokspelletje dat ik in mijn leven heb gewonnen, de vloek is verheven :p

Super, mooi om te horen LvM.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...