Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe Insuline / Victoza pennen (voorraad) koel houden in een WTSHTF situatie


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner
@gerbewoner Van stroomverbruik heb ik geen verstand helaas, maar als 1 bedrijf dit soort apparaten maakt dan moeten er ook meer zijn te vinden. Als het hoofdzakelijk om de insuline etc. gaat dan kan je gaan zoeken naar de kleinste versie koeler die er te vinden is. Misschien dat op camping-fora ook wel e.e.a. te vinden is.

 

Steca heeft de PF166 koelkast/vriezer. Die is behoorlijk energiezuining maar koelen en verwarmen kost nu eenmaal energie. Maar het wel haalbaar hoor, je moet alleen niet met 200 euro klaar willen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je tip.

 

Persoonlijk vind ik Stefia niet lekker en is het peper duur. En in een WTSHTF situatie zal het denk ik ook niet gemakkelijk te produceren/verkrijgen zijn. Maar dat zal mijn medicatie ook niet zijn. Maar het zet me wel aan het denken om te zoeken naar manieren om mijn waardes lager te houden in een WTSHTF situatie.

 

Inmiddels ben ik al wat verder in mijn zoektocht en kom ik steeds weer bij het Frio tasje terecht. Het tasje kun je steeds weer opnieuw gebruiken. Maar mijn zoektocht gaat door naar een ideale oplossing!

 

 

Ik had een paar jaar geleden behoorlijk last van hypoglycamy ook gedoe met je suikerspiegel. Ik ben toen het in België (illegaal) verkrijgbaar kwam het gaan gebruiken en ik heb erewoord geen last er meer van. Het schijnt ook de andere kant op te werken en dat het dus een te hoog insuline gehalte stabiliseert.

Het is in zoetjesvorm te verkrijgen en neemt dus erg weinig ruimte in je BOB in.

 

Daarbij zou je het als test eens nu kunnen proberen of het invloed heeft op je waarden. En dan gebruik je het niet voor het lekker in koffie of thee, maar slik je het per dag als een medicijntje. Gewoon kijken of het helpt. Baadt het niet dan schaadt het niet, het kost je alleen geld. Maar als je je bloedsuiker er mee kunt controleren is dat wel gaaf natuurlijk.

 

Succes in ieder geval, ik heb die pdf gelezen hier genoemd op het forum van william fortscher - one second after. Mèn, dat wil je niet lezen als je diabetus hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
@gerbewoner na nog even te hebben gegoogled geloof ik dat de magische zoektermen "absorptie koelbox" en "absorptie koelkast" zijn. En daarna heeeeel goed vergelijken ;-)

 

Succes!

 

Dat heb je snel gedaan :-D Het blijven stroomvreters. Zag er een die 6ah slurpt en dan max 20 graden onder de buitentemperatuur.

 

Ik zou alleen ook even niet zo weten wat je anders kan doen om je spullen echt koud te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: Ik ben o.a. diabeet maar ik gebruik (nog) geen insuline maar verschillende tabletten en de Victoza-pen.

 

Deze pen moet je net zoals de insuline-pennen (voorraad) in de koelkast bewaren. Maar in een WTSHF situatie zijn diabeten en zo mooi dubbel de klos.

 

Mijn vraag is dus: Hoe houd jij je pennen koel buiten de koelkast in een WTSHTF situatie?

 

En heeft iemand ervaring met ‘Frio’ tasjes? Ze lijken me ideaal zo op het eerste gezicht.

[ATTACH=CONFIG]1554[/ATTACH]

 

 

Ik zie uit naar reacties, tips en alternatieven

 

Groeten,

 

NightOwl

 

Sowieso zou ik PER DIRECT stoppen met alles waar koolhydraten in zitten; brood, pasta, aardappels, rijst, koek snoep frisdrank fruitdrink. Dan schiet je suiker naar beneden. Ik heb al tientallen mensen hierover geadviseerd en de diabeten die het hebben opgevolgd hadden nog maar 1/4 nodig van hun oorspronkelijke hoeveelheid insuline. En flink bewegen / sporten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIk moet immers ook al mijn bob mee nemen.

 

Oooh, zeg dat dan gelijk. Awel met weer als dit is het niet zo'n probleem. Bij warm weer steek je je spullen in een dikke wollen sok. Deze maak je goed nat.

Door verdamping wordt warmte onttrokken aan de inhoud.

Dus een kwestie van de sok steeds weer bevochtigen. :o Werkt echt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen bedankt voor jullie reacties!!

 

Het moet inderdaad mee kunnen in of aan mijn BOB.

De Frio is het beste wat ik tot nu toe gevonden heb. Werkt niet alleen bij Bug In maar ook bij Bug Out. Maar als er nog mensen zijn die iets beters weet hoor ik het natuurlijk graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ik ga niet over één nacht ijs voor dit. Ik ga ook op onderzoek uit bij artsen en de diverse diabetes verenigingen en stichtingen en andere leveransiers van medice koel goederen. En daar doe ik uiteindelijk alhier verslag van. Zodat niet alleen ik maar ook de mede preppers alhier er baat bij hebben als zij hun medicijen moeten koelen.

 

De tip over koolhydraten klopt, die heb ik al toegepast in mijn dagelijkse dieet. In een crisis situatie zal ik me er echt rete strak aan moeten houden, heb dan wijnig keus natuurlijk.

 

Nogmaals mijn dank voor de vele reacties!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

Ik puzzel ook al even op dit vraagstuk, onze zoon is afhankelijk van insuline. Dit is de kleinste koelkast die ik gevonden heb: 

https://www.bol.com/nl/nl/p/patni-koeltas-medicijnen-diabetes-koeltas-insuline-medische-koelbox-insuline-etui-diabetes-tas-medische-koeltas-auto-koelkast/9300000069363609/?Referrer=&gclid=Cj0KCQiAqbyNBhC2ARIsALDwAsBFA9LzsUt7Raq4YH4U-K8tngxPzZ_b_8_TqMXNwAam8r2lMqupGDYaAmVJEALw_wcB

 

Hou zou je deze aan de praat kunnen houden? Heb je wat aan een auto accu? We hebben zonnepanelen, maar een gaan omvormer/batterij. Het liefst wil je het ook mee kunnen nemen, maar goed...alles is meegenomen. 

 

We hebben Friotasjes, maar daarin is het maar een maand houdbaar. Het is tweejaar houdbaar als je het bewaart tussen de 4-8 graden.

 

Ik heb ook hier naar zitten kijken, maar ten opzichte van de Friotasjes heb je dan eigenlijk geen winst: https://www.amazon.nl/Biersafe-outdoor-grondgat-bierkoeler-koelkast/dp/B0153SOSLK

 

 

aangepast door Mw. jack
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-12-2021 om 08:54, Mw. jack zei:

Ik puzzel ook al even op dit vraagstuk, onze zoon is afhankelijk van insuline. Dit is de kleinste koelkast die ik gevonden heb: 

https://www.bol.com/nl/nl/p/patni-koeltas-medicijnen-diabetes-koeltas-insuline-medische-koelbox-insuline-etui-diabetes-tas-medische-koeltas-auto-koelkast/9300000069363609/?Referrer=&gclid=Cj0KCQiAqbyNBhC2ARIsALDwAsBFA9LzsUt7Raq4YH4U-K8tngxPzZ_b_8_TqMXNwAam8r2lMqupGDYaAmVJEALw_wcB

 

Hou zou je deze aan de praat kunnen houden? Heb je wat aan een auto accu? We hebben zonnepanelen, maar een gaan omvormer/batterij. Het liefst wil je het ook mee kunnen nemen, maar goed...alles is meegenomen. 

 

We hebben Friotasjes, maar daarin is het maar een maand houdbaar. Het is tweejaar houdbaar als je het bewaart tussen de 4-8 graden.

 

Ik heb ook hier naar zitten kijken, maar ten opzichte van de Friotasjes heb je dan eigenlijk geen winst: https://www.amazon.nl/Biersafe-outdoor-grondgat-bierkoeler-koelkast/dp/B0153SOSLK

 

 

Een fijne avond @Mw. jack,

 

Eerst wil ik je graag uitnodigen om je voor te stellen dat kan heel fijn op:

https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/

 

Wij hebben een T5 busje laten ombouwen tot campertje, daar kan kan je alle voorzieningen in laten bouwen.

Zelf is het ook wel te doen om een busje om te bouwen.

Wij hebben ook heel vaak baat gehad dat we een campertje hebben, het past ook wel bij een prepper die goed wil zijn voorbereid op allerlei scenario's.

 

Er is trouwen ook info op het forum dat je van bepaalde suikerziekten af kan komen of het een heel stuk kan verbeteren, ik geloof dat de heer @vheeswijk daar ook info over op het forum heeft gezet, wij hebben veel baat bij wat hij allemaal op het forum heeft gezet.

 

Ik zie uit naar je voorstelling, daar mee schep je tegelijk ook een band, we hebben op een ontzetten breed gebied mensen helpen, met info en wat al op het waardevolle forum staat wat in jaren is opgebouwd, door veel vakmensen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, JJ&A zei:

Er is trouwen ook info op het forum dat je van bepaalde suikerziekten af kan komen of het een heel stuk kan verbeteren, ik geloof dat de heer @vheeswijk daar ook info over op het forum heeft gezet, wij hebben veel baat bij wat hij allemaal op het forum heeft gezet.

@Mw. jack: @JJ&A:Deze posting kan ik niet meer vinden op het forum. Ik ben van mijn diabetes geheel genezen door het slikken van Magnesiumcitraat. In de eerste 3 maanden daalde de suikerspiegel dramatisch en mede door afvallen ben ik in de loop van 2 a 3 jaar geheel genezen. Ook anderen hebben verbeteringen gevonden zoals niet meer prikken en overgang naar orale middelen. Aangezien de posting is verdwenen wil ik hier volstaan met een verzamel-link:

https://duckduckgo.com/?q=magnesium+diabetes&atb=v302-4&ia=web

Mijn suikerspiegel (Diabetes II):

image.thumb.png.5063fed20a8b0d68c7ddbb0a3f90bfcc.png

Ik gebruik Magnesiumcitraat poeder van Leefbewust.com . Al jaren.

Leuk @JJ&A dat je mij hierop hebt geattendeerd. Werkt alleen bij Diabetes II. !!!!!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, -geanonimiseerd- zei:

@vheeswijkis dat uw HbA1c waarde?
Hoeveel van die standaard schepjes is 250mgram?

Grafiek laat alleen 3 lage kwartaal waarden zien van enkele jaren geleden. Daarna niet actief meer bijgehouden.

Ik weet niet eens wat die waarden betekenen. (%A1c of mg/dl) of een andere maat. Ze gaven alleen getallen.

De laatste 3 kwartalen dit jaar waren normaal, maar ik heb verzuimd de feitelijke waarden te vragen. Helaas.

Ik gebruik geen medicijnen meer (Methformine).

2 schepjes = ~ 250 mg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2021 om 11:39, vheeswijk zei:

@Mw. jack: @JJ&A:Deze posting kan ik niet meer vinden op het forum. Ik ben van mijn diabetes geheel genezen door het slikken van Magnesiumcitraat. In de eerste 3 maanden daalde de suikerspiegel dramatisch en mede door afvallen ben ik in de loop van 2 a 3 jaar geheel genezen. Ook anderen hebben verbeteringen gevonden zoals niet meer prikken en overgang naar orale middelen. Aangezien de posting is verdwenen wil ik hier volstaan met een verzamel-link:

https://duckduckgo.com/?q=magnesium+diabetes&atb=v302-4&ia=web

Mijn suikerspiegel (Diabetes II):

image.thumb.png.5063fed20a8b0d68c7ddbb0a3f90bfcc.png

Ik gebruik Magnesiumcitraat poeder van Leefbewust.com . Al jaren.

Leuk @JJ&A dat je mij hierop hebt geattendeerd. Werkt alleen bij Diabetes II. !!!!!

Bedankt, maar hier betreft het type 1.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-12-2021 om 23:08, JJ&A zei:

Een fijne avond @Mw. jack,

 

Eerst wil ik je graag uitnodigen om je voor te stellen dat kan heel fijn op:

https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/

 

Wij hebben een T5 busje laten ombouwen tot campertje, daar kan kan je alle voorzieningen in laten bouwen.

Zelf is het ook wel te doen om een busje om te bouwen.

Wij hebben ook heel vaak baat gehad dat we een campertje hebben, het past ook wel bij een prepper die goed wil zijn voorbereid op allerlei scenario's.

 

Er is trouwen ook info op het forum dat je van bepaalde suikerziekten af kan komen of het een heel stuk kan verbeteren, ik geloof dat de heer @vheeswijk daar ook info over op het forum heeft gezet, wij hebben veel baat bij wat hij allemaal op het forum heeft gezet.

 

Ik zie uit naar je voorstelling, daar mee schep je tegelijk ook een band, we hebben op een ontzetten breed gebied mensen helpen, met info en wat al op het waardevolle forum staat wat in jaren is opgebouwd, door veel vakmensen.

 

 

Bedankt voor de reactie. Ik ben geen prepper, alleen een bezorgde moeder van een kind dat afhankelijk is van insuline. Ik hoopte antwoord te krijgen op de bovenstaande vraag, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Ik laat het hierbij. Groet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Admin

Hey @Mw. jack Ik zie je post nu pas. Ik kan wel wat inzicht geven.

 

Uiteraard niet te vergelijken, maar ik heb katten die Insunline nodig hebben, dus ik ben een beetje bekend met het probleem. De Patni Koeltas is zo te zien op te laden met USB en 12volt, en heeft een accu van 7800mAh. Ik kan zo snel niets vinden over de producent, en het EAN nummer lijkt verzonnen. Ik zie hetzelfde product ook terugkomen onder de noemer Qazal, met een ander EAN nummer. Ik kan zo snel ook niets vinden over het stroomverbruik, en hoe lang hij dan mee kan gaan met welke buitentemperatuur.

 

Ik denk dat dit een whitelabel cooler uit china is, dus ik zou voorzichtig zijn. Je kunt het uiteraard kopen en een weekje testen met een thermometer om te zien of hij ook echt mooi op temperatuur blijft (en niet te warm wordt aan de buitenkant) en hoeveel stroom hij verbruikt.

 

Bij een koelkast is stroomverbruik altijd een probleem, eigenlijk wil je een compressor koelkastje, dat is het meest efficient. Maar die worden al snel groot (en duur). De kleinste die ik ken is de Dometic CFX3 25, maar dan ben je wel 800 euro kwijt en het is niet gemaakt voor medicatie. Qua stroomverbruik zit deze rond de 250 watt per dag voor 4 graden koeling bij een buitentemperatuur van 32 graden. Als je daar dan een flinke camper accu bij koopt kun je de boel een week lang koel houden zonder bij te laden. (165 ampere * 12 volt / 250 watt = 7,9 dagen). Je moet dan wel een stekkertje kopen om de sigarettenaanstekerstekker rechtstreeks op de accu aan te sluiten. Als je dan een USB stekkertje daarbij koopt kun je meteen al je apparaten ook laden.

 

Deze accu kun je dan weer laden met zonne-engergie, wind energie of door iedere dag een flink stuk te rijden. Voor zonne-energie moet er natuurlijk genoeg zon zijn, voor wind-enegrie genoeg wind, en voor laden met de auto, genoeg brandstof.

 

De meeste sigarettenaanstekers leveren 10 ampere, dat is 120 watt. Als je deze accu helemaal wilt laden met de auto ben je wel (165 ampere * 12 volt / 120 watt) 16,5 uur aan het rijden.

 

Om de accu te laden met zonne- of windenergie moet je naast panelen of een windwokkel ook een laadregelaar hebben (denk aan +- 100 euro).

 

Het is ook een optie om een complete accu met omvormers en laadregelaars te kopen (Ik heb goede ervaring met Goal Zero en EcoFlow). Maar dan zit je al gauw aan de 2500 euro. Laat maar even weten waar je meer informatie over wilt hebben, want het wordt een beetje een complex verhaal zo, en wie weet is dat helemaal niet wat je zoekt :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Mw. jack zei:

Bedankt voor de reactie. Ik ben geen prepper, alleen een bezorgde moeder van een kind dat afhankelijk is van insuline. Ik hoopte antwoord te krijgen op de bovenstaande vraag, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Ik laat het hierbij. Groet.

Beste @Mw. jack,

 

Ik ben als een paar dagen uren aan het zoeken op het forum voor info voor jullie.

De heer @vheeswijk heeft belangrijke info op het forum gezet, hij is door zijn kennis van diabetes af gekomen.

Er afkomen is natuurlijk het mooiste, vooral als het ook nog door natuurlijke middelen gebeurd.

Ik blijf voor jullie zoeken, het is een beste klus om het te vinden, de beste man heeft ontzetten veel uiterst belangrijke info op het forum gezet.

Wij hebben ook veel baat van de geschreven info van dit ere lid.

 

 

Veel mensen denken dat ze geen prepper zijn maar als rekening houd met het feit dat niet steeds alles in de winkels op voorraad blijft, en je een voorraadje aan legt, ben je al in het klein een prepper.

Veel oudjes die de oorlog hadden mee gemaakt hadden zeker vanaf dat moment altijd genoeg voorraad om het ergste te doorstaan.

 

Onze preppers zijn wel denkende mensen, die op een gezonde manier rekening houden met mogelijke storingen en levering problemen.

Storingen: 

Geen drinkwater meer (Wij hebben kan je wel van uitgaan goede goedkope waterfiters).

Stroom uit val. (Ook hebben we allemaal goede LED zaklampen).

Pandemieën vele hoefden niet op kritische momenten naar de winkels voor voedsel, en hadden veel kennis hoe met de pandemie om te gaan.

 

Dus blijf regelmatig het forum bezoeken, ik en misschien anderen gaan voor je opzoek naar belangrijke info voor jullie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Admin

@JJ&A Ze heeft aangegeven dat ze daar niet naar op zoek is. Bij Type 1 maakt je lichaam zelf geen Insuline meer aan omdat de cellen die insuline aanmaken worden aangevallen door het afweersysteem. Voor zover ik weet "genees" je daar nooit meer van. Laten we de vraag die wordt gesteld gewoon beantwoorden en niet (weer) op een zijspoor belanden.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...