Ga naar inhoud
GENEGEERD

[REVIEW] 4 in 1. Wood burner, food jar, chili con carne en kartoffelsalad


Gast Ghost

Aanbevolen berichten

Vrijdag besteld en zaterdag geleverd, de Wild Woodgas Camp Stove, de Tatonka Kettle 1,6 liter en de Stanley Food Jar.

 

004.jpg.b5f3179c8a3fc3ab85f8e90508e91e56.jpg

 

006.jpg.8146c31db489073e0a7b1c60404fe747.jpg

 

017.jpg.bbde952877012089a5bb581f7f68c8c2.jpg

 

Vandaag was het prachtig weer dus snel de motor gepakt en aan het toeren geslagen. Ik had het plan opgevat om naar de kust te rijden, en daar alles te gaan testen. Vanmorgen vroeg al een tas met hout gesprokkeld, de Zippo gevuld en vol goede moed op weg.

 

Aangekomen bij de dijk snel alles uitgepakt en opgezet.

 

007.jpg.29df11de90dac823a1043a7b4e098a0a.jpg

 

Een gebroken harshoutje erin, een prop watten aansteken en de houtjes stapelen. Na 2 minuten al een lekker vuurtje.

 

012.jpg.2e76b5de2b1b97507963dc9fb0ace0aa.jpg

 

Verder met deel 2 -->

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vervolg deel 1

 

Het vuurtje fikte lekker door, dus de panhouder geplaatst en daar weer op het pannetje met water.

 

013.jpg.5a9df6115bd1e04f0636d180c34bed26.jpg 016.jpg.1082716389cf1dee85a6e73dd67fc317.jpg

 

Het ging zelfs zo goed dat de houtjes snel op waren en ik weer een paar nieuwe houtjes er op moest gooien. Dit had natuurlijk wel invloed op de kooktijd. Op de website staat dat 1 liter water binnen 6 minuten kookt. Dat geloof ik ook wel, mits je eerst een flink vuurtje stookt, met heel veel houtjes.

Enfin, uiteindelijk het water aan de kook gekregen, de inhoud van het Mountain House zakje in de food jar gedaan, het water erop en flink schudden.

 

018.jpg.7d154437b0be68f1417fd0b67ac9b0b0.jpg

 

De food jar moet het zeker 12 uur warm kunnen houden.

Detail, als je een vuurtje gaat maken met dit ding, kook dan op de grond of op een steen. Ik had het op het asfalt gezet en dat begon te smelten :D

er komt dus heel veel warmte vrij naar onderen. Misschien een stuk alu folie gebruiken zodat die warmte weerkaatst wordt.

 

Inmiddels begon het kouder te worden en heb ik alles weer ingepakt, de stove flink afgespoeld met water en op huis aan.

 

Thuis aangekomen het blikje Kartoffel salad geopend, de inhoud van de food jar op het bord gedaan en gegeten.

 

019.jpg.e75a1f4c4c6106d894ddac721392eeea.jpg 020.jpg.28caebc6660147ef7681f12ad2c0a90b.jpg

 

Smaak: De chili is te eten, maar persoonlijk vond ik het wat lafjes smaken. Als ik zelf chili maak brandt het je strot uit, een kwak appelmoes erbij om dat af te blussen en je hebt een godenmaal. Dit was eetbaar maar meer ook niet. Puur voor de nood, geen gastronomisch genot.

De kartoffelsalad was echter wel prima te pruimen. Beetje zurig, maar over smaak valt niet te twisten, ik vond het in ieder geval prima te eten, een dikke pluim voor onze Duitse vrienden.

 

Eindconclusie:

 

De stove is een prima ding, licht van gewicht, simpel in het gebruik en goed schoon te maken. Wel om je ondergrond denken en je hebt een prima apparaat om op te koken als gas, benzine en andere fuels niet meer te krijgen zijn.

Pannetje, niks op aan te merken, de stove past er in en daarom heb ik deze gekozen. Licht van gewicht, met pannengreep en handvat. Deksel werd niet heet tijdens het koken, dat vond ik een verademing.

Chili, niet mijn smaak, maar voor nood voldoet het prima.

Food Jar, doet zijn werk goed, na een rit van 1 uur was het gerecht nog goed warm. Mag ook wel voor die prijs, en natuurlijk is Stanley een gerenommeerd merk.

Kartoffelsalad, een verademing. Hier wil ik nog wel wat van op voorraad hebben. Ideaal als basis voor een salade of op brood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg deel 1

 

Het vuurtje fikte lekker door, dus de panhouder geplaatst en daar weer op het pannetje met water.

 

013.jpg.5a9df6115bd1e04f0636d180c34bed26.jpg 016.jpg.1082716389cf1dee85a6e73dd67fc317.jpg

 

Het ging zelfs zo goed dat de houtjes snel op waren en ik weer een paar nieuwe houtjes er op moest gooien. Dit had natuurlijk wel invloed op de kooktijd. Op de website staat dat 1 liter water binnen 6 minuten kookt. Dat geloof ik ook wel, mits je eerst een flink vuurtje stookt, met heel veel houtjes.

Enfin, uiteindelijk het water aan de kook gekregen, de inhoud van het Mountain House zakje in de food jar gedaan, het water erop en flink schudden.

 

018.jpg.7d154437b0be68f1417fd0b67ac9b0b0.jpg

 

De food jar moet het zeker 12 uur warm kunnen houden.

Detail, als je een vuurtje gaat maken met dit ding, kook dan op de grond of op een steen. Ik had het op het asfalt gezet en dat begon te smelten :D

er komt dus heel veel warmte vrij naar onderen. Misschien een stuk alu folie gebruiken zodat die warmte weerkaatst wordt.

 

Inmiddels begon het kouder te worden en heb ik alles weer ingepakt, de stove flink afgespoeld met water en op huis aan.

 

Thuis aangekomen het blikje Kartoffel salad geopend, de inhoud van de food jar op het bord gedaan en gegeten.

 

019.jpg.e75a1f4c4c6106d894ddac721392eeea.jpg 020.jpg.28caebc6660147ef7681f12ad2c0a90b.jpg

 

Smaak: De chili is te eten, maar persoonlijk vond ik het wat lafjes smaken. Als ik zelf chili maak brandt het je strot uit, een kwak appelmoes erbij om dat af te blussen en je hebt een godenmaal. Dit was eetbaar maar meer ook niet. Puur voor de nood, geen gastronomisch genot.

De kartoffelsalad was echter wel prima te pruimen. Beetje zurig, maar over smaak valt niet te twisten, ik vond het in ieder geval prima te eten, een dikke pluim voor onze Duitse vrienden.

 

Eindconclusie:

 

De stove is een prima ding, licht van gewicht, simpel in het gebruik en goed schoon te maken. Wel om je ondergrond denken en je hebt een prima apparaat om op te koken als gas, benzine en andere fuels niet meer te krijgen zijn.

Pannetje, niks op aan te merken, de stove past er in en daarom heb ik deze gekozen. Licht van gewicht, met pannengreep en handvat. Deksel werd niet heet tijdens het koken, dat vond ik een verademing.

Chili, niet mijn smaak, maar voor nood voldoet het prima.

Food Jar, doet zijn werk goed, na een rit van 1 uur was het gerecht nog goed warm. Mag ook wel voor die prijs, en natuurlijk is Stanley een gerenommeerd merk.

Kartoffelsalad, een verademing. Hier wil ik nog wel wat van op voorraad hebben. Ideaal als basis voor een salade of op brood.

dank voor je revieuw, het woord dus tabasco preppen.;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review. Kun/wil je wat meer vertellen over het gesprokkelde hout?

Hoeveelheid? Dikte v/d takjes? Beetje nat? etc

 

Ongeveer 15-20 stukjes van 10-12 cm lengte. Verschillende diktes, beginnen met klein en als het vuurtje brandt de dikkere stukken. 's Morgens vers gesprokkeld, dus wat nattig allemaal. Maakt niet uit, dat is alleen de buitenkant, de binnenkant van de takjes is gewoon droog. Ik heb wel takken gesprokkeld die al op de grond lagen, dus makkelijk breekbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooiste hout voor zoiets is staand dood hout. Hout dan makkelijk breekt maar wel nog aan de boom zit. Doorsnee van +/- 3 tot 8 cm en dat met een mes splijten.

 

Als je met een auto op diesel rijd zou je een klein beetje diesel (of motorolie van de onderkant van je auto) op je eerste houtjes kunnen smeren, dat maakt t makkelijker aan te steken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

essen hout doet het ook prima, zelfs als het nog leeft (dus bedoel als het pas geveld is-dus niet dood)

 

ikzelf begin altijd met zeer kleine streepjes zeer droog hout, altijd succes, een dan steeds groter .

 

Ik grill altijd met gewoon droog hout, is zeer fijn , Grill al jaren niet meer met kolen of brikets. Hout is zeer ideaal. vooral berken en essen, Als je dit goed drogen wil is dit binnen een half jaar droog.

 

Luna1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
@Ghost dank voor de review! Ben wel erg benieuwd naar linkjes of iets van waar je het gekocht hebt en de prijzen van al deze mooie spullen.. :)

 

Hoi Chinook,

 

de Wild Woodgas Camp Stove, de Tatonka Kettle 1,6 liter en de Stanley Food Jar komen van de countrystore

 

countrystore

 

Het eten komt van conserva.de

 

Conserva.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Vandaag ook eens geprobeerd om met de woodgastove water te koken.

Kinderlijk eenvoudig,wat takken in kleine stukjes breken,aansteken en na zo'n 6,5 minuut 1 liter water aan de kook.

 

Was verbaasd over de kleine hoeveelheid takjes die er nodig waren om het water te laten koken.

 

De woodgasstove past precies in een 2 liter zebra billycan,samen met het bord,de spork wat brandstoftabletten en een firesteel.

Deze gaat standaard in mijn bob.

 

Allebij besteld bij moosetrail buscraft,na 2 dagen al geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...