Ga naar inhoud
GENEGEERD

Als er nu Griekse verkiezingen waren:


Kans
 Share

Recommended Posts

Dan was de uitkomst:

 

 

Syriza - anti-bailout, anti-austerity party, one which is convinced Greece has all the leverage in European negotiations, and one which is usually best associated with the Grexit: 23.1%, up from 20.7%

New Democracy - current ruling party: 20.6%, down from 23.6%

Golden Dawn - aka "neo-nazis": 10.4%, from 7.5% in June

PASOK - socialists; former leaders: 7.5%

Independent Greeks: 6.4%

Communists: 5.7%

Democratics Left: 4.6%

 

http://www.zerohedge.com/news/2012-11-10/if-greek-elections-were-held-today

 

 

Dus bedenk maar wat er uiteindelijk onontkomelijk te wachten staat.

Het zal slechter blijven gaan in Griekenland, dus de resultaten van de volgende verkiezingen zullen nog duidelijker zijn!

 

GrtKans

Link naar reactie
Share on other sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Griekenland heeft de grootste vloot ter wereld (na de Chinezen). Als ze nou eens Grieken gingen inhuren om de schepen te varen, in plaats van Fillipijnen, dan zijn de meeste Grieken zo weer uit de problemen..

 

Als de meeste Grieken het nu ook niet een probleem zouden vinden om maandenlang van huis te zijn, tenminste.

Link naar reactie
Share on other sites

Laat er nu eens iets fatsoenlijks voor die arme mensen geregeld worden.

Die corruptie daar moet aangepakt worden niet de man met de pet.

 

Van democratie daar kan je al niet meer spreken,Mischien is het beter dat er daar een regering geplaatst wordt zonder

grieken.

Uiteraard wel 1 zonder winstbejag.

Link naar reactie
Share on other sites

Griekenland heeft de grootste vloot ter wereld (na de Chinezen). Als ze nou eens Grieken gingen inhuren om de schepen te varen, in plaats van Fillipijnen, dan zijn de meeste Grieken zo weer uit de problemen..

 

Als de meeste Grieken het nu ook niet een probleem zouden vinden om maandenlang van huis te zijn, tenminste.

 

Griekenland heeft NIET de grootste vloot ter wereld...het heeft een goedkope vlag ( en minder regeltjes, dus das makkelijk voor allerlei vage zeevarende handelaars) net als Panama, Nassau en nog wat Bananenrepublieken. Daarom hebben veel schepen, ook Nederlandse, een Griekse vlag. De Grieken willen echt niet voor dat hongerloontje varen waar ze de Flippo's voor inhuren. Het is overal hetzelfde; een kapitein, stuurman en eerste machinist uit een Westers land en de rest is goedkoop ingehuurd. Dat beleid, wat een wereldwijde issue is, was de nekslag voor de Nederlandse koopvaardij, die het zondermeer moeilijk heeft.

Link naar reactie
Share on other sites

Uiteraard wel 1 zonder winstbejag.

Oftewel 1 zonder mensen. Droom lekker verder.

 

Ik las een keer ergens dat de aller rijkste grieken een bedrag van 600 miljard in het buitenland hadden gestald. Als zij dit nu eens terugpompen in hun eigen economie, dan kan het misschien voor een opleving zorgen.

 

Nee, ik denk dat dit er eerder voor zal zorgen dat de overheid een grotere voedingsbodem ziet om belasting van te heffen en schulden op te bouwen. Wellicht wordt het het economisch verval van Griekenland daarmee iets uitgesteld, maar het lost niets op.

Link naar reactie
Share on other sites

Griekenland heeft NIET de grootste vloot ter wereld...het heeft een goedkope vlag ( en minder regeltjes, dus das makkelijk voor allerlei vage zeevarende handelaars) net als Panama, Nassau en nog wat Bananenrepublieken. Daarom hebben veel schepen, ook Nederlandse, een Griekse vlag.

Ik heb even op Wikipedia gekeken, en het is inderdaad zo dat ze niet de grootste zijn. Het zijn slechts de 4e (China, Japan en Duitsland aan top), en ze hebben inderdaad heel veel schepen onder een andere (goedkopere) vlag varen. Feit blijft dat ze heel veel, hele grote rederijen hebben, met bijbehorende superrijken (denk aan, 900 families die samen alle schepen bezitten).

 

De Grieken willen echt niet voor dat hongerloontje varen waar ze de Flippo's voor inhuren. Het is overal hetzelfde; een kapitein, stuurman en eerste machinist uit een Westers land en de rest is goedkoop ingehuurd.

Dankzij internationale zeevaart cao zijn de lonen aardig gelijkgetrokken. De reden waarom ze vaak Flips inhuren is omdat ze hoogopgeleid zijn (alle internationale certificaten op zak, cum laude van de zeevaartschool) en harde werkers met een degelijk arbeidsethos en zeevarenden bij uitstek.

 

En dan nog, geld krijgen en 4 'square meals a day' is altijd beter dan thuis zitten met een lege koelkast, me dunkt. Ik vrees echter dat er bij Grieken een bepaald gevoel van 'entitlement' is ontstaan die me in de huidige omstandigheden ietwat misplaatst lijkt. Polen heb ik nooit horen zeuren over dat ze in het buitenland staan te stucen of tomaten plukken.

 

Dat beleid, wat een wereldwijde issue is, was de nekslag voor de Nederlandse koopvaardij, die het zondermeer moeilijk heeft.

De Nederlandse koopvaardij heeft vooral zichzelf te danken dat het niets meer voor stelt. Voornamelijk een gebrek aan innovatief vermogen. Nooit adequaat ingespeelt op de 'vliegtuig-hype'. Nooit gedacht dat die 'vrachtwagens' serieuze ladingen kunnen vervoeren. Hopen dat die 'container-hype' vanzelf wel over zou gaan. En ja, zo vaart de ooit zo trotse kustvaartvloot nu overgeschilderd, met nieuwe eigenaars langs Afrika of Zuid-Amerika.. Die vloot komt ook niet terug, want Nederlandse jongeren willen niet naar de zeevaartschool, want lang van huis zijn is eng.

Link naar reactie
Share on other sites

Dankzij internationale zeevaart cao zijn de lonen aardig gelijkgetrokken. De reden waarom ze vaak Flips inhuren is omdat ze hoogopgeleid zijn (alle internationale certificaten op zak, cum laude van de zeevaartschool) en harde werkers met een degelijk arbeidsethos en zeevarenden bij uitstek.

@Roeier

Die internationale certificaten, weet ik toevallig, die worden gewoon gekocht. Cum laude zeevaartschool Flippo land zegt me ook niet heel veel.

Link naar reactie
Share on other sites

@Roeier

Die internationale certificaten, weet ik toevallig, die worden gewoon gekocht. Cum laude zeevaartschool Flippo land zegt me ook niet heel veel.

Cum laude Flippoland zegt net zoveel als cum laude Nederland, oftewel: wat de werkgever er bij de sollicitatie van denkt.

 

En ja, certificaten kunnen ook gekocht worden (zie ook: Polen in de binnenvaart, Rijnpatent, etc). Maar dan nog: op een 'hongerloontje' koop je geen certificaat.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...