Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Onderstaand filmpje laat nog eens duidelijk zien wat de economische crisis en het einde van goedkope fossiele brandstoffen inhouden voor de wereld. Daarnaast laat het ook zien dat dit niet per se een recept is voor drama en rampspoed maar als we het slim aanpakken kunnen we er juist een mooiere toekomst voor maken wat meer respect heeft voor de medemens en de grenzen van moeder natuur.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 year later...

Transitie…

Toch maar een oude koe uit de gracht halen dan. (ik vond geen nieuwe koe)

Weinig terug te vinden over de transitiebeweging op het forum.

Behalve misschien dit item.

Alhoewel transitiesteden en de transitiebeweging misschien aan de andere kant van het prepper spectrum liggen, vind ik toch dat er een aantal gemeenschappelijke doelen zijn.

Of zelfs een aantal overeenkomsten.

Misschien had Dmitry Orlov gelijk toen hij schreef dat het een niche fenomeen zou blijven.

Ik zelf zou er eerlijk gezegd ook niet in passen wegens ‘redelijk asociaal’ en misschien zelfs eerder negatief ingesteld.

(zelfkennis is het begin van alle wijsheid)

Desalniettemin zie ik hier en daar initiatieven opduiken die de moeite waard zijn en onze steun verdienen.

Een sterke lokale landbouw kan toch alleen in ons eigen voordeel zijn om minder afhankelijk te kunnen zijn van globale systemen?

En ook ecologisch gezien kunnen we misschien inderdaad iets beter presteren.

Ik zou als voorbeeld een pas geopende buurtwinkel willen nemen.

Maajke’s ecologische buurtwinkel.

http://ecobuurtwinkel.wordpress.com/2014/04/20/winkel-in-transitie/

Neen, ik heb er geen aandeel in en er zullen zonder twijfel wel meerdere winkeltjes van dit soort zijn.

Maar het valt me op dat veel onderwerpen die hier al eens besproken werden daar ook actueel zijn.

Het overleven van dit soort winkels hangt toch een beetje af van onze gratie.

Dus als we de kans en de keuze hebben, waarom zouden we dan niet het lokale initiatief steunen van mensen die het goed menen?

Dus allen daarheen! 

:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...