Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom de meeste Doomsday preppers zullen sterven

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Op punten ben ik het met hem eens. Als je alleen wil blijven zijn je kansen aanzienlijk kleiner dan als je met een groep bent.

Maar..... hij baseert zijn bevindingen op wat hij ziet op een televisieprogramma van National Geographic.....

Als je gaat kijken voor goedbewapende en getrainde groepen die de logistiek opbouwen om langdurig offgrid te kunnen gaan en hun bezittingen effectief te beschermen dan kom je uit op milities.

Daarmee morrel je dus aan de staatsveiligheid. NGC gaat daar niet zoveel mee doen dunkt mij.

Ten tweede: de meeste "clan" preppers waar hij naar refereert zitten niet op een goedbekeken tv-programma te wachten! Het welbekende OPSEC praatje...

Zijn "flaw" is dat hij zijn gehele redenatie baseert op wat een commerciële tv-zender laat zien in een handvol afleveringen van een programma welke heel subjectief zijn inhoud toont....

Link naar reactie

Hij heeft zeker een goed punt. Grote groepen plunderende mensen begin je niets tegen, hoeveel molotovs, stenen, pijlen en bespijkerde planken je ook hebt, in je eentje ben je in zo'n geval kansloos. Mocht je besluiten alleen te blijven, zou ik adviseren om niet aan de buitenwereld te laten blijken dat je prept, en om in ieder geval voorbereidingen te treffen om je preps te kunnen verstoppen mocht je plunderaars verwachten. (verborgen opbergbakken/hokken onder je tuin)

Zelf ga ik aankomende winter een lege 1000 liter IBC die ik nog heb staan ingraven in de tuin en vervolgens weer netjes de tegels er overheen. Hier kan in geval van nood een kubieke meter aan voorraad in gestopt worden, dan blijft dat in ieder geval gespaard als ze mijn huis plunderen.

Mocht het zo nijpend worden dat ik er tussenuit moet knijpen voor langere tijd, zal ik altijd een flinke groep mensen bij elkaar scharrelen zoals de heer in het filmpje zegt, en vervolgens met zijn allen ergens op een goed verdedigbaar stuk grond (eilandje in de polder) een kamp opzetten.

Link naar reactie

Als je gaat kijken voor goedbewapende en getrainde groepen die de logistiek opbouwen om langdurig offgrid te kunnen gaan en hun bezittingen effectief te beschermen dan kom je uit op milities.

Daarmee morrel je dus aan de staatsveiligheid. NGC gaat daar niet zoveel mee doen dunkt mij.

In tegenstelling tot Europa, waar militievorming bij Grondwet doorgaans verboden is, zit dat in Amerika heel anders. Paramilitaire milities horen daar bij de Amerikaanse cultuur zoals Krijgsheren bij Afghanistan. (en nee, in een recente uitspraak van het Hooggerechtshof is de definitie van 'militie' níet enkel die milities die verbonden zijn aan een federale of staats-overheid, maar juist ook die van 'ad-hoc' burgers die een gezamenlijk belang wensen te verdedigen)

Waarom dan niet milities tonen bij Doomsday Preppers? Simpel: de docuserie gaat over preppers, niet over milities.. Kun je natuurlijk nog lekker discussieren of milities ook niet preppers zijn (eigenlijk wel), maar dan zouden er ook wel een keer Mormonen in beeld komen (want die preppen eigenlijk ook), maar ik denk dat ze bij NGC gewoon een keuze hebben gemaakt: Preppers die niet al vanuit historische (milities) of religieuze (mormonen) gronden preppen.

Link naar reactie

hoe groter de groep des te meer kans op overleving..dat is al een feit sinds de pre-historie..maar die yankee gangs..het grootste gedeelte ervan staat stijf van de snuif,crack en crystal meth..en als ze die zooi een tijdje niet hebben gehad zijn ze op sterven na dood..ja..in the big city zijn het stoere gaste..maar ik denk dat ze in het veld weinig presteren..

• Leuk 1
Link naar reactie

Organiseren en samenwerken is de key, heb het al vaker geschreeuwd.

Als het gaat om de eerste 'fallout' weken te overleven zie ik ook zeker voordelen in een zo klein mogelijke groep, eenling, omdat je dan gewoon super onzichtbaar en super snel kunt handelen, verplaatsen enz.

Eens zul je aan leven moeten denken ipv overleven en dan komt onherroepelijk samenwerking om de hoek kijken.

Je kunt het afwachten en straks op gaan zetten of nu alvast proberen wat uit de grond te stampen, aan alle twee zitten voor en nadelen.

Je kunt steden, platteland en oerwoud niet met elkaar verglijken, er zijn niet voor niets in bv. het leger disciplines zoals urbanwarfare, guerrilla, enz.

Dit zal ook voor preppers opgaan, elke situatie zal een eigen tacktiek vereisen en zal zeker gedurende de afwikkeling veranderen.

Het enige wat je kunt doe is de verschillende scenarios uitdenken en een of meerdere tactieken verzinnen hoe je daar mee gaat.

Hoe mooi je plannen ook zijn, er zal altijd, continue?, iets onverwachts gebeuren, dus ik denk dat zo veel mogelijk scenarios uitdenken en uitwerken en dus flexibiliteit inbouwen zeer wenselijk is.

Als je net zoals ik een gezin hebt en dat als je basisgroep ziet dan denk ik dat dat een van de meest kwetsbare groepen zijn.

Je zult dan of de groep moeten uitbreiden of aan andere, mijns inziens extreme, oplossingen moeten denken (bunker, bol in verafgelegen locatie enz)

Als zeer kleine groep of eenling zul je iets goeds, zeer exlusiefs, enz. te bieden moeten hebben om bij een andere groep ooit aansluiting te kunnen vinden.

Zo heeft alles wel een afweging en zul je daar iets aan moeten doen.

Over dat sterven maak ik me niet druk....

We gaan allemaal ooit, als de shtf dan zullen ook preppers het niet zomaar overleven, een garage vol eten en drinken is absoluut geen garantie of zelfs voordeel als andere zaken niet op orde zijn.

Ik wil graag (over)leven op een manier die zin heeft en dus probeer ik daar voor te preppen.

Dat het moeilijk en zwaar zal zijn met onvoorstelbare offers die we zullen brengen is in mijn beeld onvermijdelijk, maar dat is volgens mij de definitie van leven.

Ik denk dat geluk niet bestaat zonder afgezien te hebben, dat 'rijk' zijn zonder armoe te hebben gekend onmogelijk is enz.

De uitdaging zal zijn dat de meeste van ons alleen extreme luxe hebben gezien, sorrie voor degene die het wel moeilijk hebben gehad die zijn er ongetwijfeld, en dus zal die nieuwe situatie heel moeilijk accepteerbaar zijn.

Ik hoop dat een eventuele reset mensen weer rationeel zal maken en niet alleen geld en materialisme zullen nastreven. Denk dat we nu wel bewezen hebben dat dat niet de weg is?

Prep ze,

Kans

• Leuk 1
Link naar reactie

Hij heeft zeker een punt maar ik denk dat het in de USA een veel groter probleem gaat worden qua gangs dan in Nederland.

Het enige verschil is dat er in de VS véél meer wapens in omloop zijn. Voor de rest is dit een naïeve provinciale opmerking. Maar zelfs in dat rustige pittoreske dorpje waar u woont, hebben ze neem ik aan een tv ;) Daarop heeft u kunnen zien hoe het er in de buitenwijken van London en Paris aan toe kan gaan. Dichter bij huis waren in het nieuws de rellen in Den Bosch, Floradorp en Slotervaart. En het is niet iets van de laatste jaren. Eerder had je de Turkenrellen en natuurlijk de Krakersrellen.

Link naar reactie

Ik nodig je uit eens in de achterstands wijken te komen kijken. Dan weet je hoe je eventuele toekomstige vijandelijke gangs eruit zien.

Ik weet precies hoe het er tegenwoordig in Nederlandse achterstandwijken aan toegaat hoor....kom er zelf vandaan namelijk.

Ben geen wereldvreemd boertje die denkt dat het in NL rozegeur en maneschijn is.

Het enige verschil is dat er in de VS véél meer wapens in omloop zijn. Voor de rest is dit een naïeve provinciale opmerking. Maar zelfs in dat rustige pittoreske dorpje waar u woont, hebben ze neem ik aan een tv ;) Daarop heeft u kunnen zien hoe het er in de buitenwijken van London en Paris aan toe kan gaan. Dichter bij huis waren in het nieuws de rellen in Den Bosch, Floradorp en Slotervaart. En het is niet iets van de laatste jaren. Eerder had je de Turkenrellen en natuurlijk de Krakersrellen.

Ik ben Amsterdammer dus je opmerking slaat kant noch wal.

Feit is gewoon dat als het over GANGS gaat, dat we in NL nog helemaal niet zo slecht af zijn dan als in de USA.

Dus ik zeg daarmee helemaal niet dat er in NL allleen maar lieverdjes in achterstandwijken wonen maar dat het er nog lang niet zo gek aan toegaat dan in the USA.

Vergelijk een NL gevangenis maar eens met een USA gevangenis....dan wil je echt 500x liever in NL vastzitten dan in de USA hoor.

Link naar reactie

Bijna honderd criminele bendes actief in Nederland

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/255030/Bijna-honderd-criminele-bendes-actief-in-Nederland.htm

1800 jeugdbendes in Nederland

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/01_januari/06/binnenland/92_criminele_jeugdbendes_in_Nederland.xml

Gangs in Nederland

http://www.camilleri.nl/2012/01/gangs-in-nederland/

Politie schiet op leden jeugdbende

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21070939/__Politie_schiet_op_jeugdbende__.html

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik weet precies hoe het er tegenwoordig in Nederlandse achterstandwijken aan toegaat hoor....kom er zelf vandaan namelijk. Ben geen wereldvreemd boertje die denkt dat het in NL rozegeur en maneschijn is.

Ik ben Amsterdammer dus je opmerking slaat kant noch wal.

Feit is gewoon dat als het over GANGS gaat, dat we in NL nog helemaal niet zo slecht af zijn dan als in de USA. Dus ik zeg daarmee helemaal niet dat er in NL allleen maar lieverdjes in achterstandwijken wonen maar dat het er nog lang niet zo gek aan toegaat dan in the USA. Vergelijk een NL gevangenis maar eens met een USA gevangenis....dan wil je echt 500x liever in NL vastzitten dan in de USA hoor.

Ja lieve Prep, die J3P woont ook in een grote stad, dus jullie kunnen mekaar de hand schudden. En we weten allemaal, zonder dat het expliciet gezegd hoeft te worden, dat er diverse groepen in de samenleving zijn, die vanwege hun familie banden en afkomst, zich in tijden van SHTF zullen verenigen. Ik geef mezelf weinig kans als de harde kern van voetbal hooligans met veertig man voor mijn deur staat, of een club Eskimo's of dergelijke inheemse allochtone groepen. Ze steken je huis in de fik en wachten tot je naar buiten komt. Die GANGS waar jij het over hebt, de Bloods en de Crips, nou, das lekker makkelijk, die schieten elkaar overhoop en dan heb je er ook geen last meer van. Die GANGS hebben wij niet, maar ontstaan sneller dan dat jij planken voor je raam kan timmeren. Er gebeurt namelijk iets HEEEEEEEL SPECIAAALS....de mensen hebben geen water meer, geen vreten, geen electriciteit....en als meneertje Prep of meneertje J3P dat wel heeft, is de gemiddelde 28 jarige sportschoolbezoeker net zo dodelijk als de 32 jarige volgetatoeerde idioot uit de Bronx.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik heb jaren gewoond in een achterstandswijk. Ik werk al jaren met gasten uit achterstandswijken. Ik weet hoe ze zich voelen. Wat ze zullen doen als shtf en sterker nog hoeveel verdomde wapens er aanwezig zijn waar kruisboogjes niks tegen uithalen. Keyser heeft gelijk. Je hebt ook een leger nodig om ze tegen te houden..... Daarom ben ik ook voor verenigen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...