Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers mentaliteit

Marc67NL
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ik sprak ooit een man die de volgende worden zei;

Je prept om niet te hoeven survivallen dus, daar komt het op neer

Inderdaad, ben je goed voorbereid, dan hoef je niet te ploeteren.

Die man had zijn zaakjes voor elkaar, zo te horen.

Bereid je er echter ook op voor, dat je al je voorbereidingen kunt verliezen, en met niets weer moet beginnen.

Wat in je hoofd en je handen zit, raak je niet gauw kwijt. ;)

Link naar reactie

Ik kwam nav. een reactie van @X-11 op het topic Helden/Heldinnen,

terecht op het Youtube kanaal van Cody Lundin.

Daar heeft hij een filmpje dat eigenlijk elke Prepper zou willen bekijken.

Het begint met de wijze woorden;

.

Aanvulling;

Voor de meeste Preppers zal het "oud nieuws" zijn.

Maar het is ook een aardige om mensen naar te verwijzen die zich afvragen waarom je er nu eigenlijk mee bezig bent, en wat preppen inhoud. ;)

Link naar reactie

Misschien is het slim om niet overleven als doel te hebben, maar anderen helpen. Overleven is een constante vraag, en kan spanning veroorzaken (wilde paniek en doodsangst,) het is altijd een doel dat net buiten bereik blijft want er is altijd weer een nieuwe minuut, uur, dag en jaar om te overleven. Teveel druk achter het overlevingsdoel kan ook leiden tot immorele keuzes: laat ik die persoon daar maar niet helpen, het zou me wat brood kunnen kosten. Soms slim als je met tuig te maken hebt natuurlijk (die zeker nooit helpen), maar hoe zit het met vreemden of schijnbaar normale mensen. Iedereen als potentiele vijand zien geeft spanning. Anderen helpen (in de meest algemene zin van het woord) is een haalbaar doel. Water halen voor een vrouw met kinderen is haalbaar, je doet het en het is klaar, het blijft voor altijd een goede daad. Door anderen te helpen te zien als het hoofd-doel, is er meer kans om te overleven ook want het leidt tot rust en dus betere keuzes (rustig blijven wordt vaak genoemd als belangrijk voor overleven, alsook in strijd), en je kan soms geluk hebben dat iemand ook iets voor jou wil doen. Samen leven is samen overleven. We gaan toch allemaal een keer dood, en dan wil je toch graag terugkijken op een goed leven waarin je goede dingen hebt gedaan voor anderen (lijkt mij), ook al was het wat korter wellicht. Anderen helpen zou een goede 'preppers mentaliteit' zijn.

• Leuk 2
Link naar reactie

Ik lees in je stukje de zin;

Iedereen als potentiele vijand zien geeft spanning.

Reden waarom je waarschijnlijk zegt;

Misschien is het slim om niet overleven als doel te hebben, maar anderen helpen.

Echter, voor mij heeft "Iedereen als potentiële vijand zien" niets met overleven te maken.

Anderen zijn pas een potentiële vijand als ze bepaalde signalen afgeven.

Tot dat moment kan het in ieders, ook je eigen, voordeel zijn om samen te werken.

Overleven ben je in de eerste plaats verplicht aan jezelf.

Dood kun je voor anderen niets betekenen.

Nu ja, ze zullen je spullen goed kunnen gebruiken. ;)

Heb je jezelf gered, dan kun je wat voor anderen doen, uiteraard.

Maar dat speelt pas als je anderen tegenkomt.

Overleef je solo, is het geen issue.

Overleef je met een groep, dan staat samenwerken en elkaar helpen sowieso hoog op de lijst.

Kort samengevat, overleven blijft nog steeds mijn eerste doel, als de omstandigheden dat vereisen.

Link naar reactie

Misschien is het slim om niet overleven als doel te hebben, maar anderen helpen. Overleven is een constante vraag, en kan spanning veroorzaken (wilde paniek en doodsangst,) het is altijd een doel dat net buiten bereik blijft want er is altijd weer een nieuwe minuut, uur, dag en jaar om te overleven. Teveel druk achter het overlevingsdoel kan ook leiden tot immorele keuzes: laat ik die persoon daar maar niet helpen, het zou me wat brood kunnen kosten. Soms slim als je met tuig te maken hebt natuurlijk (die zeker nooit helpen), maar hoe zit het met vreemden of schijnbaar normale mensen. Iedereen als potentiele vijand zien geeft spanning. Anderen helpen (in de meest algemene zin van het woord) is een haalbaar doel. Water halen voor een vrouw met kinderen is haalbaar, je doet het en het is klaar, het blijft voor altijd een goede daad. Door anderen te helpen te zien als het hoofd-doel, is er meer kans om te overleven ook want het leidt tot rust en dus betere keuzes (rustig blijven wordt vaak genoemd als belangrijk voor overleven, alsook in strijd), en je kan soms geluk hebben dat iemand ook iets voor jou wil doen. Samen leven is samen overleven. We gaan toch allemaal een keer dood, en dan wil je toch graag terugkijken op een goed leven waarin je goede dingen hebt gedaan voor anderen (lijkt mij), ook al was het wat korter wellicht. Anderen helpen zou een goede 'preppers mentaliteit' zijn.

100% mee eens! Je hebt anderen nodig om weer iets nieuws op te kunnen bouwen. Dat is ook een van de dingen waar ik me gruwelijk aan ergerde bij doomsdaypreppers op NGC. De insteek van velen daar is dat ze vooral bezig zijn met hoe ze andere mensen kunnen doden of verwonden tijdens/ na een SHTF situatie. Ik vond het erg treffend dat dit vooral mensen van middelbare leeftijd zonder kinderen waren, die blijkbaar niet over de lange termijn effecten nadachten. Je hebt kinderen/ jongeren nodig om als mensheid verder te komen, anders houd het na jouw generatie op.Daarmee zeg ik nadrukkelijk NIET datj de oudere mensen zonder kinderen niet hoeven te overleven, want ik ben van mening dat je van iedere leeftijdscategorie mensen nodig hebt om te kunnen overleven ivm kennis en levenservaring.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...