Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tips gevraagd voor opslag voedsel


CityPrepper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 5 maanden later...

na mijn voorstelrondje vandaag mbt je vraag: de man heet .... en maakt dit product: google hermetic carrier system, gemaakt in Wächtersbach-Wittgenborn Deutschland,

is groen, bearproef (bestand tegen van alles o.a. -45 t/m +80 graden), 3.5 kg. leeggewicht, vierkant, 65 liter inhoud, water en lucht dichte schroefdeksel, 570 mm h, 360 mm b, 330 mm d, Draagbaar met heupdraagsysteem, grootste voordeel? draagbar, plaatssparend, grootste nadeel? ik denk de prijs (made to order)

Link naar reactie
Delen op andere sites

na mijn voorstelrondje vandaag mbt je vraag: de man heet .... en maakt dit product: google hermetic carrier system, gemaakt in Wächtersbach-Wittgenborn Deutschland,

is groen, bearproef (bestand tegen van alles o.a. -45 t/m +80 graden), 3.5 kg. leeggewicht, vierkant, 65 liter inhoud, water en lucht dichte schroefdeksel, 570 mm h, 360 mm b, 330 mm d, Draagbaar met heupdraagsysteem, grootste voordeel? draagbar, plaatssparend, grootste nadeel? ik denk de prijs (made to order)

 

Bedoel je dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het product klopt, de maker heeft een eigen website waar nog andere 'handige' zaken zijn o.a. expeditie voertuigen. Zo als gezegd, alleen handig voor mensen die voedsel willen/moeten transporteren, ter voet, land of water. Voor thuis bewaren veel te prijzig. tweedehands vrijwel niet te krijgen. edited voor @Adrie, @Fluitketel, @CityPrepper, @Holbewoner, @GoodieBag, @backslesch, http://www.volker-lapp.de/frameset.html kijk dan onder firma ... en Produktentwicklung, daar is de vierkante draagbare handzame en geodgekeurde transport ton in schutkleur ook nog... beschikbaar en getest sinds 5 jaren.

 

De oorspronkelijke bron kwam van een gebruiker (waar ik dan weer dankbaar voor ben omdat een ronde emmer gewoon niet op een kajak past! ) http://www.long-expeditions.de/Informationen-CAN/AK (te lezen in het duits svp of met google translation), maar onder de materialen zijn er zeker handzame tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze werken prima,

zijn waterdicht, geurdicht, ongedierte proof, foodgrade en niet duur

 

http://www.promofolder.nl/nl/winkels/Welkoop/voerton-38722

 

en 54 liter is meer dan genoeg, je tilt je de pleuris als je zon ding vol legt met zakken rijst pasta en zout

dan zit er al snel een dikke 60 kilo in

 

En deze tonnen blijven behoorlijk goed drijven in het water - mits ze niet helemaal volgestort zitten natuurlijk.

 

Helaas ben ik hier zelf proefondervindelijk achter moeten komen toen vorige jaar de kelder vol met water stond..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En deze tonnen blijven behoorlijk goed drijven in het water - mits ze niet helemaal volgestort zitten natuurlijk.

 

Helaas ben ik hier zelf proefondervindelijk achter moeten komen toen vorige jaar de kelder vol met water stond..

 

Handig! Je hoefde dus niet je duikbril op te zetten om een maaltje uit de kelder te halen. ;) :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Wij drinken goedkope wijn uit flessen met een schroefdop. Dat is 7 maal 700 ml = 4,9 liter prima opslagruimte per week dat zich kan meten in performance met de beste mylarbags met zuurstofadsorbers. Probleem is dat deze flessen moeilijk te vullen zijn met vaste stoffen als rijst, macaroni, spliterwten, tarwekiemen, kleine noten, granen, aardappelpuree, havermout, müslis etc, etc. Met een tradionele trechter met een uiteraard nauwere steel blijkt dat een hachelijke onderneming. Deze raken bijna onmiddellijk verstopt.

Daartoe werden twee vultrechters onwikkeld om dit karwij te vergemakkelijken.

Zowel wijnfles-doppen als PET-fles doppen zijn gemakkelijk te "scalperen" met een stanley-mes waardoor een gat ontstaat met dezelfde binnendiameter van de flessenhals. Beide typen "gescalpeerde" doppen (ringen met schroefdraad) worden ruggelings tegen elkaar gelegd en in deze stand vastgezet met geschikte slangenklemmen, verkrijgbaar bij de diverse tuinafdelingen van tal van winkels. Ik heb ze gekocht bij de FIXIT. Als u de binnenkant van de slangenklem tevens insmeert met wat 2-componentenlijm krijgt u een zeer solide constructie. De konische trechtervorm kan worden geknipt uit de top van een PET-fles en gemonteerd op hierboven beschreven constructie.

De trechters zijn nu gereed voor gebruik en kunnen nu op lege ontsmette flessen worden geschroefd en bleken zelfs geen problemen te geven met grovere voedingsmiddelen als macaroni-elleboogjes, hele pinda's, ed. Vullen tot de nok van de fles was met deze trechters ook geen probleem. Ik heb bovendien gevonden dat de kleinere zuurstofadsorbers van Ageless en die van Conserva.de zich gemakkelijk in de flessenhals laten wurmen. Dit kan het beste worden gedaan als de fles half-vol is, waarna we de fles verder tot de nok opvullen met voedingsmiddel. De hoeveelheid lucht in de fles (lege ruimte) wordt op deze wijze geminimaliseerd. Transparante flessen moeten echter wel in het donker worden bewaard.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:

 

Trechter-003.jpg.3830b3e52f91efd0b0bbb62be48587a3.jpg

 

@vheeswijk (prutser :p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk slim gevonden die trechter (ik gebruik een gewone plastic trechter van de Wibra of zoiets ) ik geloof graag dat glas een goed materiaal is

maar ik ben er bang van omdat het makkelijk breekt (en er glas in je voedsel kan komen )

vandaar dat ik zelf gewone PET flessen neem , maar als je persé glazen flessen wilt gebruiken is het dan niet slim om de fles een wikkel te geven van een boeklon folie of op een andere manier

er een plastic laag aan de buitenkant op te doen . Op deze manier zijn ze veel minder breuk gevoelig .

Ik heb wel gezien bij het vullen van mijn PET flessen dat als je een aantal keren goed schud dat er veel meer (rijst tarwe, macaroni etc ) in kan de ruimte wordt beter gevuld

dus er zit minder zuurstof in .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk slim gevonden die trechter (ik gebruik een gewone plastic trechter van de Wibra of zoiets ) ik geloof graag dat glas een goed materiaal is

maar ik ben er bang van omdat het makkelijk breekt (en er glas in je voedsel kan komen )

vandaar dat ik zelf gewone PET flessen neem , maar als je persé glazen flessen wilt gebruiken is het dan niet slim om de fles een wikkel te geven van een boeklon folie of op een andere manier

er een plastic laag aan de buitenkant op te doen . Op deze manier zijn ze veel minder breuk gevoelig .

Ik heb wel gezien bij het vullen van mijn PET flessen dat als je een aantal keren goed schud dat er veel meer (rijst tarwe, macaroni etc ) in kan de ruimte wordt beter gevuld

dus er zit minder zuurstof in .

gr will

 

PET is een uitstekend materiaal om voedsel in te bewaren. Daar heb ik over gepost, maar ik kreeg daar (onterecht uiteraard) veel kritiek op.

Op de foto zie je dat ik de dop van de fles extra geseald heb met zg. "electrical tape".

Wolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan snap ik deze mensen niet want PET is behoorlijk sterk materiaal (ik heb daar indertijd toen mijn zoon klein was waterraketten meegemaakt en die pompten we toch op tot 10 Bar

en dat is best een aardige druk :rolleyes:) Ja dat zag ik dat je dat je de doppen extra met tape heb geseald . Ik heb dat bij mijn PET flessen niet gedaan ,maar lijkt me toch wel beter ook

om alsnog te doen . Wel heb ik deze truc bij mijn plastic emmers met deksel toegepast . Het was wel wat klooien (bij die uitsteeksels waar die draagbeugel aan zit )maar het werkte wel

weet ik weer wat ik kan gaan Tapen ;)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk goed idee van die flessen. Wij hebben alleen wijn voor de visite maar ik zal voortaan die flessen bewaren. Zag trouwens laatst ook glazen flessen met een soort van Weckdopje bij de Ikea. Dat kan dan vast ook.

 

ik heb voor eenverjaardagsfeestje voor kids ook wel eens flessen gevuld met zo'n stoffen of plastic slagroomtuit. Tegenwoordig heb je daar mondstukken bij met verschillende formaten openingen. Misschien dat bijv rijst of Macaroni daar ook nog wel doorheen wil.

 

Volgens mij ooit gekocht bij de xenos, maar vast ook bijv bij Blokker of Hema te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk maakt niet :) overkomt mij ook vaak genoeg :o interessant die '' andere methode '' zeker om er een reflector mee te maken in uw artikel .

Dit geribbelde karton is zeker nog beter als schokabsorberend materiaal dan die boeklon .Mijn idee voor de boeklon was dat het de fles sterker maakt

tegen breuk en mocht hij breken dan dat het glas zoveel mogelijk bij elkaar zou blijven en niet in het eten zou komen maar het natte karton

zou je ook met lijm aan het glas kunnen lijmen .Dat zou nog sterker en beter zijn .

Ik vind wel het gewicht van de fles wat bezwaarlijk ,( PET flessen zijn een stuk lichter )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....

.....

Ik heb wel gezien bij het vullen van mijn PET flessen dat als je een aantal keren goed schud dat er veel meer (rijst tarwe, macaroni etc ) in kan de ruimte wordt beter gevuld dus er zit minder zuurstof in .

gr will

@Wafels : Ik heb vanavond tarwekiemen (goed alternatief voor groenten als de SHTF) afgevuld en schudden leverde een bijna absurde ruimtewinst op. Dank :cool: ! Wolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan Ik denk dat dhr@vheeswijk een heéééééle hoop dingen weet , maar soms zie je iets over het hoofd ,of denk je er gewoon even niet aan .

heb ikzelf ook vaak genoeg , soms straft dit zichzelf af , soms ook niet , soms attendeert een ander je er even aan :D Je schrijft dit nu , maar had dat zelf dan toen toch ook

bij dat draadje over flessen en pet flessen kunnen schrijven . Dit is niet beledigend bedoelt hoor begrijp me niet verkeerd :) maar we laten allemaal weleens een steekje vallen

ik in ieder geval en ik weet dat van mijn eigen , dus soms bij belangrijke dingen dubbel check of driedubbel check ik me eigen (en nee ik ben geen onzeker type, maar gewoon voorzichtig :) )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...