Ga naar inhoud
GENEGEERD

WakaWakaLight


Vault 101

Aanbevolen berichten

staand1.jpg.39702f0816ccda5940f105683419f36a.jpgDe WakaWaka-lamp is een zeer efficiënte solar LED-lamp. Het Nederlandse bedrijf Off-Grid Solutions heeft deze lamp zo ontwikkeld dat hij zo efficiënt en goedkoop mogelijk is. Dat is belangrijk omdat de lamp bedoeld is voor de allerarmsten ter wereld.

 

Off-Grid Solutions (OGS) wilde een duurzame lichtbron betaalbaar en toegankelijk maken voor de allerarmsten. De oplossing is een LED-lampje op zonne-energie: de WakaWaka-lamp. Wat de lamp zo efficiënt maakt is de zogenoemde SunBoost3-chip van het Nederlandse technologiebedrijf Invitations. Deze chip is veel efficiënter dan elke andere chip in dezelfde prijsklasse. Door de SunBoost3 is vier of vijf uur volle zon goed voor zestien uur licht en ook op minder zonnige dagen laadt hij goed op.

 

Bron: Kennislink.

Officiele website: wakawakalight.com & specificaties.

 

 

Als je een WakaWaka-lamp koopt krijgen twee families in ontwikkelingslanden korting op de lamp. De lamp kost zo'n 30 euro, maar dan heb je wel een lamp die lang meegaat. Wat vinden jullie van deze lamp?

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als de specificaties kloppen is het een goede aankoop maar bedoelt voor de allerarmsten ter wereld lijkt mij niet. Die verdienen 2 dollar per dag en kunnen zich niet zo maar een lamp van 39 - 5 = 34 dollar veroorloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de specificaties kloppen is het een goede aankoop maar bedoelt voor de allerarmsten ter wereld lijkt mij niet. Die verdienen 2 dollar per dag en kunnen zich niet zo maar een lamp van 39 - 5 = 34 dollar veroorloven.

 

Daar is rekening mee gehouden in het business model. Als jij hier een lamp koopt, sponsor je twee families elders in de wereld. En zo hebben ze diverse ondersteuningsprogramma's. Volgens mij hebben ze laatst n contract binnengehaald voor n miljoen lampen - ik geloof van een of andere Afrikaanse overheidsinstantie.

 

ik heb m hier in n winkel in handen gehad. Enorm robuuste lamp, die gaat niet zomaar stuk.

En sympathiek concept dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@leidseprepper Als de specifcaties kloppen is dat geweldig. Ik heb verschillende keren lampen op zonne-energie gekocht. Meestal valt de lichtopbrengst tegen en zijn ze snel kapot. In welke winkel heb je hem gezien?

 

Ik heb m niet in werking gezien, dus lichtopbrengst weet ik niet. Maar de behuizing is in elk geval erg robuust. Het idee van zo'n stootvaste bouwvakkersradio, maar dan anders. ;-)

 

Hij lag bij JoHo.

http://www.joho-online.nl/waka-waka-solar-led-light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen voor de naam al zou ik hem kopen,

Heeft iets weg van New Zealands Maori. Wakawakawakawakawaka.

 

Waka Waka is een liedje van Shakira (waar je zeker waka van wordt) wat de officiele theme song was van het WK in Zuid-Afrika in 2010, dus ik denk dat het een Afrikaanse uitdrukking is.

 

 

Ik denk dat je in de war bent met de Nieuw-Zeelandse haka. Wat ook weer een relatie heeft met een balsport, maar dan met het veel stoerdere rugby. :p

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waka Waka is een liedje van Shakira (waar je zeker waka van wordt) wat de officiele theme song was van het WK in Zuid-Afrika in 2010, dus ik denk dat het een Afrikaanse uitdrukking is.

 

 

Ik denk dat je in de war bent met de Nieuw-Zeelandse haka. Wat ook weer een relatie heeft met een balsport, maar dan met het veel stoerdere rugby. :p

 

 

Hallo Tyrion,

Die Haka's heb ik wel eens gezien,Klinkt wel erg dicht op wakawaka.

Het deed mij aan een vriendin denken die kwam uit Auckland vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

vandaag is de nieuwe waka waka lamp met laadfunctie gelanceerd , bij ieder nieuwe die er verkocht word gaat er een waka waka lamp(zonder laadfunctie) naar een gezin in haiti.

dus je hebt een mooie solar lamp met laadfunctie voor als het helemaal mis gaat of gewoon de stroom uitvalt en je helpt er een gezin mee aan de andere kant van de wereld die het nu al 3 jaar zonder moet doen.

en nee ik heb geen aandelen enz enz

check de site en bekijk de video eens grt harleyd http://www.oneplanetcrowd.nl/project/wakawaka-power-solar-charger-light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een duwtje voor de Waka Waka Power - een superrobuuste lamp en oplader op zonne-energie, van innovatief NL fabrikaat.

 

Je kunt m nu tegen Early Bird tarief bestellen.

Voor die prijs (lager dan de verkoopprijs) doneer je tegelijk ook een lamp (=het oude model) aan een gezin in Haiti. #kerstgedachte

 

De lamp is top, dus ik heb alle vertrouwen in de lader.

 

Crowdfundingactie is groot succes: na 36 uur zitten ze op 222% van het bedrag dat ze willen crowdfunden.

http://www.oneplanetcrowd.nl/project/wakawaka-power-solar-charger-light

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste jobs

 

Bedankt crowdfunder voor jouw support! Dankzij jou kan de WakaWaka Power ontwikkeld worden en zorg je er dus voor dat er licht schijnt in ontwikkelingslanden die nu nog in het donker zitten! En de lamp met solarcharger voor je telefoon kun je binnenkort dus zelf ook gebruiken!

 

Oneplanetcrowd zorgt ervoor dat het eindbedrag van € 212.238,20 wordt overgemaakt naar de eigenaar van WakaWaka. Deze ondernemer zal vervolgens keihard werken om deze som geld te investeren in de afgesproken doelen, zodat hij volledig voldoet aan jouw verwachtingen. Daarbij zal de ondernemer jou op de hoogte houden van de ontwikkelingen van de WakaWaka Power. Je weet dan precies hoe en wanneer je gebruik kan maken van deze lumineuze gadget.

 

Bedankt voor je vertrouwen in het project en in Oneplanetcrowd. Met dit vertrouwen geef jij duurzame innovaties een kans en zet je crowdfunding nog meer op de kaart. Wil jij in de toekomst nog meer duurzame initiatieven helpen op weg naar de markt? Neem dan af en toe een kijkje op Oneplanetcrowd en blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

 

Vriendelijke groet,

 

Oneplanetcrowd

 

Da's de status nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wel een leuk lampje inderdaad , maar als je naar de specificaties kijkt vallen er wel een paar dingen op.

Als eerst het zwakke zonnepaneeltje van slechts 0,75 watt en de batterij van 800mAh.... hoeveel volt staat er niet bij.

Daarnaast gaan ze volgens mij uit van een afrikaanse dag waar je de hele dag een krachtige zon hebt om de batterij op te laden, in Nederland heb je sowieso niet altijd zon. En in de winter soms slechts 1 of 2 uurtjes zon in de tuin, het kan zomaar een week duren om de batterij op te laden.

 

Tegenwoordig kan je erg goedkoop zonnepaneeltjes kopen met veel meer Watt power, zo had ik laatst een paar super goede zonnepaneeltjes besteld eentje van 3 Watt voor slecht 25 euro bij http://www.prepperszonnepanelen.nl/ en daar kan je ook andere dingen mee op laden dan elleen maar licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...