Ga naar inhoud
GENEGEERD

Digitaal Preppen


Boyd

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik weet niet of er al een topic hierover is geweest, maar als ik voor mijzelf spreek,

veel van wat we doen of communiceren gaat digitaal, internet, mobiel.

Zijn er ook scenario's wat te doen hiermee als er geen standaard verbinding is?

 

Natuurlijk gaat het erom om in je 1e levensbehoeften te voldoen, jezelf en dierbaren beschermen, maar daarna?

Veel communicatie met overheid, vrienden en andere instanties gaat tegenwoordig alleen maar digitaal,

ik moet tijdens vakanties al zeker een paar dagen afkicken van mijn digitale afhankelijkheid.

 

Is er ook een manier om digitaal te preppen?

Heeft iemand hier ideeën over?

 

groet, Boyd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Grappig Boyd, dit is ook iets wat ik mij afvroeg. Ik heb er nog niet voldoende over nagedacht dus ook geen antwoord. Ik heb bij een hulporganisatie gewerkt en die werkten altijd in Afrika enzo met een sateliettelefoon... tja of dat dan nog werkt allemaal daar heb ik mij nog niet in verdiept.

 

Piroska

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt.

Het is iets wat ik al een tijdje wil doen en eigenlijk ook moet gaan doen.

Wat ik heb is namelijk een mapje op m'n laptop vol met survivaltips en allerlei links.

Ik wil al een tijdje de belangrijkste tips uitprinten zodat ik er ook wat aan heb als er geen stroom meer is.

Maar ja...zoals ik al zei, het is iets wat ik al een tijdje wilt doen maar helaas nog steeds niet gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via HAMRadio en soms ook op de 27MC kan je je bijvoorbeeld mail en webpagina's lezen.. met een HAMMODEM,\packetmodem\ en wat software.. echter er moet iemand aan de andere kant zijn, die de verbinding heeft.. via DARES zou je daar mee kunnen doen.. of je moet zelf ergens een infrastructuur opzetten.

 

Door een proxy-servertje te gebruiken, kan je de performance een beetje opkrikken, maar ik vind het niet geweldig werken.. Een mailtje versturen via dos-mailer (pegasus-mail werkt net.. van de rest moet je niet te veel verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Boyd,

 

Over een soortgelijk onderwerp is hier ook een discussie ontstaan.

 

Veel communicatie zal tijdens een SHTF situatie afhangen van verschillende factoren;

 

Bij een zonnevlam ofwel CME waardoor veel elektrische apparaten niet meer functioneren (satellieten, gsm, internet, etc,.)

behalve de apparaten die in een kooi van faraday zijn opgeslagen. of minimaal afdoende beschermd zijn tegen deze elektromagnetische straling.

 

Dan zullen we volledig terug moeten vallen op communicatie via de ether middels, ham-radio's, zendbakkies en dergelijke.

 

Mocht de S de F niet zo hard Hitten, dan zal niet iedereen de beschikking hebben over alle middelen. En uiteindelijk zullen daar dan passende oplossingen voor komen.

 

Maar uit jouw verhaal is me niet helemaal duidelijk waar je precies naar toe wilt;

 

- blijven internetten en social media?

- communicatie om jezelf op de hoogte te houden van de situatie om je heen?

 

in het eerste geval, heb je gewoon pech... of je moet heel Internet Downloaden

Er zijn wel verschillende oplossingen denkbaar om het internetgevoel te behouden.

 

Indien je enkel op de hoogte wilt blijven van de situatie om je heen, kijk dan eens HIER en lees je eerst in. Daar staan al een hoop antwoorden op je vragen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ng had ik nog nooit van het woord preppers gehoord, ook al was ik er al jaren 1. Pas nadat ik nieuwsgierig werdt en ik het opzocht op internet zit ik vaker achter de pc/smartphone. Voor die tijd alleen af en toe.een.mailtje of es wat opzoeken maar eigenlijk nooit. Denk ook niet dat ik het mis als shtf. Heb geprobeerd alternatieven voor communicatie na shtf hier aan te brengen,.maar de meeste geloven dat internet snel weer terug zal zijn of vertrouwen op hun bakkies (iets wat ik dus niet doe). We zullen zien mocht het ooit zo ver komen. There's always a way to communicate

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...