Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rapport luidt alarmbel: "Belgisch leger is op drift" (en dat moet ons beschermen)

Tom
 Share

Recommended Posts

Zojuist op HLN

Dus tijdens een SHTF zijn we de klos want wie moet ons beschermen tegen eventuele vijanden of plunderaars:confused:

." Het beschikbare materieel wordt tot op de draad versleten, "de levensduur vaak met spuug, plaktouw en bricolage verlengd."

De fundamenten van het Belgisch leger zijn ongezond en het beleid van minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) is ondoordacht en mislukt. Dat blijkt uit een intern rapport dat Radio 1 kon inkijken. "De verschrompeling van het leger kan niet meer worden gestopt, het point of no return is al een tijdje overschreden", stelt het document.

Het rapport werd opgesteld door hogere officieren voor de Defensiestaf en is niet mals. Zo kampt Defensie met een acuut personeelstekort dat exponentieel toeneemt: "Gevechtseenheden zijn onderbemand en de tekorten zijn onwerkbaar hoog. De vooruitzichten zijn dramatisch, de getalsterkte is in vrije val."

Niveau van Koreaanse leger

Ook de staat van het bestaande militaire materieel is bedroevend volgens het rapport. "Bepaalde landeenheden zijn qua vuurkracht terug op een niveau van tijdens de Koreaanse oorlog." Het beschikbare materieel wordt tot op de draad versleten, "de levensduur vaak met spuug, plaktouw en bricolage (knooiwerk) verlengd."

HLN

En hoe zit het in nederland

Alle tanks zijn inmiddels verkocht, dus ook hier geldt wie beschermt de Nederlanders

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Weet u waarom de Belgische luchtmacht niet mee kan doen aan de Derde Wereldoorlog? De piloot is ziek. *)

Weet u waarom de Belgische marine niet mee kan doen aan de Derde Wereldoorlog? Er staat geen wind.

Weet u waarom de Belgische landmacht niet mee kan doen aan de Derde Wereldoorlog? Ze kunnen geen vierkante helmen krijgen. **)

*) De tweede piloot die de Belgische luchtmacht rijk was, is om het leven gekomen toen hij zijn schietstoel gebruikte in een helikopter.

**) Belgen hebben vierkante koppen.

PS. Diverse krijgsmachten kampen met het probleem, dat het te lang duurt voordat een handgranaat explodeert nadat je de pin eruit getrokken hebt. De vijand kan hem dan vangen en teruggooien. In Belgie hebben ze daar wat op gevonden, de pin wordt er in de fabriek al uit getrokken.

BREAKING NEWS: Het Belgische leger is ons land binnen gevallen. Ze zijn ten zuiden van Eindhoven door een politieman tot staan gebracht.

Link naar reactie

Hallo allemaal

Graag ontopic blijven in de forum sfeer

Het begint op een kinder speeltuin te lijken

vindt u dit soort ongijn leuk ok zoek een andere speelplaats

GRTS Partizan

En gaat het om het opkrikken van je postings doe het niet zo AUB

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Weet u waarom de Belgische luchtmacht niet mee kan doen aan de Derde Wereldoorlog? De piloot is ziek. *)

Weet u waarom de Belgische marine niet mee kan doen aan de Derde Wereldoorlog? Er staat geen wind.

Weet u waarom de Belgische landmacht niet mee kan doen aan de Derde Wereldoorlog? Ze kunnen geen vierkante helmen krijgen. **)

*) De tweede piloot die de Belgische luchtmacht rijk was, is om het leven gekomen toen hij zijn schietstoel gebruikte in een helikopter.

**) Belgen hebben vierkante koppen.

PS. Diverse krijgsmachten kampen met het probleem, dat het te lang duurt voordat een handgranaat explodeert nadat je de pin eruit getrokken hebt. De vijand kan hem dan vangen en teruggooien. In Belgie hebben ze daar wat op gevonden, de pin wordt er in de fabriek al uit getrokken.

BREAKING NEWS: Het Belgische leger is ons land binnen gevallen. Ze zijn ten zuiden van Eindhoven door een politieman tot staan gebracht.

Van Richard Friesland krijg ik strafpunten toegekend, omdat we ook Belgische leden hebben. Nou, die maken grapjes over de zuinige Hollanders. Gewoon een kwestie van folklore. Belgen en Nederlanders blijven -ondanks wat grapjes over en weer- gewoon van elkaar houden.

Van Partizan moet ik in de speeltuin gaan zitten. Zelf denk ik dat af en toe een grapje geen kwaad kan. Juist niet bij zo'n serieus onderwerp als preppen.

Voor mij is de sfeer hier even verziekt. Ik ga maar in de speeltuin zitten, want hier krijg ik het Spaans benauwd.

Link naar reactie

sorry Dick maar het hele forum wordt zo verpest met alle ongein het wordt allen maar erger,het is niet meer te lezen alle onzin

met 5 mods is het niet meer bij te houden ,begint hier steeds meer op een of ander mms forumpje te lijken

ok is lolletje is leuk maar het wordt te gek en niet leuk meer

maar om nu alle postings van deze of gene krijgsmacht en wat ze kunnen of niet hier te dumpen ??????

Link naar reactie

Defensie is denk ik gewoon een 'makkelijke prooi' als je moet bezuinigen. We leven in een relatief vredige tijd en dan lijkt defensie opeens niet meer zo nuttig. Vooral in combinatie met verhalen over mislukte politiemissies in Kunduz etc. Als mensen moeten kiezen tussen bezuinigen op de zorg of defensie kiest de meerderheid (in tijden van vrede) voor defensie. Uiteindelijk vertegenwoordigt de politiek de stem van het volk, althans dat is de bedoeling van het systeem. :p

• Leuk 1
Link naar reactie

kon het niet laten om te reageren

@partizan: fora die groter en groter worden maken dit mee. Zombie Squad en SurvivalistBoards zijn goede voorbeelden. Er zijn zoooveel topics en iedereen wil maar iets bijdragen dus iedereen gooit her en der draadjes open want elke scheet is een gigantisch iets in zijn eigen beleving. Eerlijk gezegd scan ik nu veel van wat "nieuw" is. Voorsteltopics negeer ik nu. Sorry, maar het kost te veel tijd en moeite om iedereen de hand te schudden.

Edelmetaal draadjes negeer ik ook. Heb er niets mee en ga me er ook niet in verdiepen.

Complot/aluhoedjes/9-11/NWO/HAARP/Rothschild/Illuminati/Bilderberg/GLP/-geouwehoer. Negeer.

Reviews van gear wil ik nog lezen.

Selectief zijn. Dan valt het mee.

In eem bruin cafe met 8 barkrukken is het ook makkelijker "leuk" babbelen dan in de Heineken Music Hall.

Tijdens een housefeest...

#beetjedrukaantwordenhier:D

Link naar reactie

Gast Pretletter

Als de SHTF situatie ontstaat, verwacht ik niet dat ons leger de burger helpt.

Sterker nog, het zou best eens zo kunnen zijn dat die mannen orders krijgen van de overheid om ons in het "gareel" te houden.

Link naar reactie

Wil toch even opmerken dat bezuinigingen op het leger, ook in Nederland terdege een rol kunnen spelen in een SHTF situatie, namelijk geen goed uitgerust leger kan geen hulp bieden.

In de jaren 60 en 70 hadden we de BB Bescherming Bevolking, deze is al lang geleden opgedoekt.

Nu is dus alleen nog het reguliere leger wat ondersteuning kan bieden, maar dan moet dit leger, dus in onze belevingswereld (Nederland & Belgie) wel ten alle tijde paraaat kunnen zijn.

Dus deze niet als grap bedoelde topic is wel terdege "prepper bespreekbaar" al is het op dit moment niet aktueel en hopelijk wordt het nooit aktueel. (dat het leger ingezet moet worden als Bescherming Bevolking).

Neem nu de strorm Sandy, vanochtend is er sneeuw gevallen en de Amerikaanse BB (hebben ze daar nog wel) de FEMA is zelfs niet altijd bij machte om bij een grote stroomuitval en daarna een flinke sneeuwbui te funktioneren (vers van de pers);

In Staten Island, a printed paper sign taped to the front door of on the center at 6581 Hylan Blvd. at 10:30 a.m. read “FEMA Center Closed Due to Weather.”

The front doors of the disaster recovery center, which is housed inside the Mount Lorretto Catholic Youth Organization, were unlocked, but there was no staff anywhere in sight for at least a half an hour.

And a set of buses which served as a pair of warming centers at the site for the past several days were missing, according to non-FEMA volunteers who continued to hand out supplies from a nearby building despite the storm.

Still as of Thursday morning many FEMA Centers remain closed

Dit gaat dus over vandaag rapport van Theintelhub

Dus mijn topic is meer een aanstippen van toekomstige problemen die bij een ramp zoals nu in de VS bij ons harder zullen aankomen omdat we dan sneller van de professionele hulp verstoken zijn. Want zeg nu zelf wat kunnen wij preppers nu betekenen bij een grote ramp, we kunnen echt geen BB rol vervullen. Dan is het overleven of preppen wat u wilt.

Opmerking voor de Moderators

Misschien is het een idee om een nieuw onderwerp eerste te screenen en dan na goedkeuring door te plaatsen, dan kan men er in ieder geval vanuitgaan dat het nuttig bevonden is en zo niet even goede vrienden op naar de volgende prepper topic:)

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...