Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie is gekker: de prepper of de niet-prepper?

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haha, ik kan wel zeggen: zeer herkenbaar, die beschrijving van de prepper psyche :rolleyes:

Toen ik onlangs het bericht hier op het preppersforum tegenkwam van de film 'take shelter' heb ik die gezien en dat was ook wel confronterend. Daarin zie je een man zich heel serieus voorbereiden op een gigantische storm waarover hij droomde, maar zijn omgeving verklaart hem voor gek. Dat is ook wel een mooi moment om naar je eigen gedrag te kijken & te evalueren. Mijn toets voor mezelf was het beantwoorden van de vraag: "Met de info die ik heb, met m'n gezin & vrienden die ik liefheb en wil beschermen en de waarde van onze bezittingen (en dan bedoel ik niet de tv of de nespresso, maar wel ons huis en spaargeld), wat is dan gekker: wel of niet voorzorgsmaatregelen nemen?" En dan sta ik voor zeker 90% achter het preppen!

De vraag is wel: waar trek je de grens? Ik heb die vraag ook aan mijn vrouw gesteld en voor haar zou het te ver gaan als ik bv preventief ons huis zou willen verkopen. (haha, lukt in deze huizenmarkt toch niet meer ;)) Nou, gelukkig dus niet gek (volgens mijzelf en mevrouw Jester) maar wel 'prepared'. :)

Link naar reactie

Een Prepper is een product wat gecreëerd is door bepaalde ontwikkelingen vanuit de maatschappij(natuurrampen/economische crisis/oorlog enz.). Het verschil tussen een Prepper en een burger, is dat de Prepper zich bewust is van het feit, dat hij bij een doemscenario meer overlevingkans heeft, als hij zich heeft voorbereid. Daarnaast is hij bewust, wat een eventuele doemscenario kan veroorzaken en aanrichten. De burger daarintegen, wil alleen maar zien wat hij wil zien en heeft geen oog of oren voor eventuele doemscenario's. De Nederlandse burger is zo gewend geraakt aan luxe en welvaart dat zij een eventuele doemscenario, niet kunnen voorstellen. Zij geloven niet dat een doemscenario Nederland zal treffen. Zij sluiten dus hun ogen en oren voor eventuele realistische situaties en zullen hier dan ook de dupe van zijn. Zoals de mensen Noach uitlachte toen hij de Ark bouwde midden in de woestijn. Die mensen verdronken allemaal. Dus wie is gekker?

Link naar reactie

Zoals de mensen Noach uitlachte toen hij de Ark bouwde midden in de woestijn. Die mensen verdronken allemaal. Dus wie is gekker?

Wilde dit net aanhalen. Is natuurlijk een beetje dezelfde gedachte, hij wist dat het ging gebeuren en waarschuwde de andere mensen.. zij dachten dat het niet kon.

Ligt misschien dan wel wat gecompliceerder maar ergens is het wel hetzelfde.

Link naar reactie

Het is inderdaad een hele opgave voor de meeste Nederlanders om hun "comfort zone" op te geven voor iets wat mogelijk kan gebeuren. Ik ben er ook maar opgehouden om mensen in mijn buurt de evangelie van het preppen te verspreiden :p. Ze verklaarden mij voor gek., maar gelukkig heb ik een paar kunnen overtuigen. Mocht er toch iets gebeuren binnenkort, dan kan ik ze altijd nog naar de nooduitgang wijzen ipv de hele tijd te roepen : "Er is brand in de bioscoop!" Laten we tot die tijd maar samen genieten van de voorstelling.:)

http://www.youtube.com/watch?v=XxFYYP8040A

Cheers,

BK44

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...