Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zware explosie elektriciteitscentrale Nijmegen

Gerhard
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zijn er Gelderse preppers die al meer weten?

Zou gaan om een ontploffing met daarna een vreemd geluid. 5 tot 7 vermisten.

Ramen/deuren gesloten houden + radio aan, kortom; het noodplan is al in werking getreden.

Hopen dat het mee valt.

http://www.nu.nl/binnenland/2953297/ontploffing-bij-electrabel-nijmegen.html

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/energiecentrale_nijmegen.html

Video van geluid

Link naar reactie

dan weet jij daar meer van dan ik... heb ik dan zo'n verkeerd beeld van kolencentrales?

Zou kunnen.

Radioactiviteit uit kolencentrales wordt over het algemeen geen aandacht aan gegeven omdat de giftige uitstoot vele malen erger is.

En aan de giftige uitstoot wordt nauwelijks aandacht gegeven omdat (bijna) iedereen zich opwint over CO2.

De radioactiviteit uit kolen komt uit het feit dat kolen nooit 100% zuiver zijn. Er zit altijd een klein deel andere stoffen in, o.a. radioactieve materialen. Deze worden er niet uitgehaald, maar gewoon door de schoorsteen gejaagd.

Dit is uit mijn geheugen: er wordt geschat dat er alleen in duitsland jaarlijks zo'n 3000 mensen omkomen door de gevolgen van de uitstoot van giftige stoffen en deeltjes van kolencentrales. Daarin zijn de gevolgen van radioactive uitstoot NIET meegenomen. (Deze is waarschijnlijk nul)

Maar ja, het moet je wat waard zijn om geen kernenergie te gebruiken.....

Link naar reactie

Gast Richard Friesland
Kolencentrales werpen meer radioactiviteit uit dan kerncentrales.

Alle kolencentrales bij elkaar hebben meer radioactiviteit vrijgegeven dan alle rampen met kerncentrales bij elkaar.

Waar heb je dit vandaan?

Ik zou er graag meer over lezen.

Link naar reactie

Toevallig kwam ik net de volgende twee wikipedia artikelen tegen (geen claim van authoriteit, dus als iemand betere info heeft... please tell!):

Kerncentrale Gundremmingen: 8 TBq per jaar (in 2004)

Gemiddelde kolen centrale: 0.6319 TBq

Hieruit blijkt dat een willekeurige kerncentrale 12x meer radioaktiviteit uitstoot ten opzichte van een kolencentrale. Toch concludeert het wikipedia artikel in de tweede link dat kolencentrales meer radioaktiviteit uitstoten Kan iemand uitleggen waar de discrepantie zit?

Link naar reactie

Gast Richard Friesland
Toevallig kwam ik net de volgende twee wikipedia artikelen tegen (geen claim van authoriteit, dus als iemand betere info heeft... please tell!):

Kerncentrale Gundremmingen: 8 TBq per jaar (in 2004)

Gemiddelde kolen centrale: 0.6319 TBq

Hieruit blijkt dat een willekeurige kerncentrale 12x meer radioaktiviteit uitstoot ten opzichte van een kolencentrale. Toch concludeert het wikipedia artikel in de tweede link dat kolencentrales meer radioaktiviteit uitstoten Kan iemand uitleggen waar de discrepantie zit?

Ik volg even een vermoeden: het aantal kolencentrales en het aantal kerncentrales als je die verhouding neemt dan zullen kolencentrales meer uitstoten dan kerncentrales simpelweg omdat het er veel meer zijn

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...