Ga naar inhoud
GENEGEERD

Communicatie: Wie heeft wat?


Communicator

Wat voor communicatie apparaat heb jij?  

145 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat voor communicatie apparaat heb jij?

    • 27mc 'zendbak'
      40
    • porto/walkie talkie
      45
    • ham-radio
      15
    • pmr446
      27
    • anders, namelijk...
      18


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat raden jullie nou aan als ik bijvoorbeeld een draagbaar lichtgewicht 2-way communication set wil die een betrouwbaar berijk heeft van zo'n 5 tot 10 kilometer in de stad? Eentje waar men tactice headsets op in kan pluggen.

Wat raden jullie mij aan om te kopen als ik geen vergunning heb en wanneer ik wel een vergunning heb. en hoe zit het eigenlijk met zo'n vergunning? moet ik daar een cursus voor volgen ofzo?

 

En voor communicatie tussen twee auto's wat voor systemen die redelijk prive kunnen worden ingesteld raad u mij aan die ook in de stad kunnen communiceren. Ik zou hier graag een low budged en een high budged product van willen weten. Amerikanen hebben bijvoorbeeld CB-Radio's maar voor zover ik weet kan iedereen hiermee mee luisteren. Ik zat bijv zelf te denken aan de setjes die men goedkoop voor een motor kan krijgen omdat dit de enige zijn die ik tegen kom in gewoone winkels maar hier kunnen ook weer andere mensen makkelijk meeluisteren.

 

Ik heb een enige tijd geleden een aantal portofoons getest waaronder:

Motorola TK-3301 prijsindicatie: 390e

icom F25SR prijsindicatie: 360

Alecto FR29 prijsindicatie: 50

 

Ik kan u mededelen dat qwa afstand er niet heel erg veel in zit tot mijn verbazing.

Verder zit er natuurlijk meer mogelijkheden op de Motorola dan op de Alecto,en zit het kwalitatief beter in elkaar.

Maar alsnog heb ik met open mond verbaast staan kijken toen het signaal wegviel van de Alecto wat nagenoeg de zelfde afstand was van de Icom en Motorola.

 

Tip van Flip: Onderschat de Alecto FR29 niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets qua deze communicatie, wil beginnen met een Midland G7 export PMR want die komt goed uit testen, kan vrouwlief thuis op het huis passen als ik een rendier ga zoeken om op te eten :). En daarna mijn oude hobby, 27MC bakkie oppakken, vroeger was het een tijdje "half watt, toch wat" de leus maar dat zal inmiddels wel veranderd zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niks dan die dingen en al zou ik er eentje hebben, zou ik nog niet weten hoe ermee om te gaan. Wel die Beofeng UV-5R+plus ding gezien, lekker compact en best betaalbaar ook, maar toen ik zag hoeveel dingen je erin moest programmeren dacht ik van: "laat maar" zelfs na dat instructie videootje, wat het één en ander wel enigszins duidelijk maakte, zal ik morgen al weer vergeten zijn.

 

Kan best begrijpen dat ze hoge waarde hebben als de rest van de communicatie is weggevallen, maar ik ben daarin een kluns denk ik. Zelfs rooksignalen zou ik niet aandurven, want ik weet niet wat drie kleine wolkjes of drie grote wolken voor betekenis hebben.... :p

 

En eerlijk gezegd zie ik het voor mezelf nog geen reden voor om die te moeten hebben. Maar wil best argumenten horen waarom dat wel zou moeten? Ben hier totaal een leek in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal eens gaan kijken voor zo'n alecto fr29.

Heb wel zin in een leuke porto set

 

De Electo FR29 heb ik in de afgelopen 4 jaar simpelweg mishandeld, ik heb het over uit je zak laten vallen op een winterexpeditie en uren daarna de porto terug vinden in de sneeuw. De porto,s liggen standaard in mijn auto en dan ook gewoon in de winterperiode.

Verder zijn de broekriemclips afgebroken en zitten ze onder de krassen, maar alsnog werken ze gewoon naar behoor.

Ik kan tevens alleen over de FR29 praten want andere types heb ik geen ervaring mee van Alecto.

Als je goed zoekt kan je ze voor een appel en een ei vinden op het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 2-tal 27Mhz tranceivers (Danita 1240 en een Midland Alan 48), een PMR setje (Alecto) en een UHF/VHF tranceiver (http://dx.com/p/dual-frequency-display-multi-band-walkie-talkie-with-vox-flashlight-fm-radio-vhf-uhf-41618).

 

Een marifoon lijkt mij ook wel erg vet! Jammer (maar goed) dat je niet zomaar met dat spul mag zenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Ik heb een 2-tal 27Mhz tranceivers (Danita 1240 en een Midland Alan 48), een PMR setje (Alecto) en een UHF/VHF tranceiver (http://dx.com/p/dual-frequency-display-multi-band-walkie-talkie-with-vox-flashlight-fm-radio-vhf-uhf-41618).

 

Een marifoon lijkt mij ook wel erg vet! Jammer (maar goed) dat je niet zomaar met dat spul mag zenden.

Een marifoon heb je niet heel veel aan als je niet op het water zit. Het bereik is beperkt en op het land zul je weinig stations vinden om een verbiding mee te maken. Een marifooncertificaat halen is trouwens bijzonder makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 8 maanden later...

Ik heb helemaal niets, ja een paar setjes van de Lidl gekocht voor mijn kinderen om mee te spelen.

Ik ben wel erg geintresseerd in manieren te om communiceren op het moment dat het huisige netwerk ons in de staak laat.

Ik heb het een en ander op het forum doorgelezen (en op http://www.noodnetwerk.nl). Ik denk dat ik maar even moet gaan sparen.

Ik wil in eerste instantie gaan voor de aanschaf van 2 sets Midland G7 XT dit omdat ik in staat wil zijn om over korte afstanden met mijn naasten te kunnen communiceren.

 

Mijn keuze komt voor uit wat ik heb gelezen op het forum. Het kan natuurlijk zijn dat er betere of goedkopere portofoons in de handel zijn.

Mocht iemand weten welke dat zijn, dan zou ik dat graabg horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensen die geen 27mc hebben maar dit wel willen zou ik de Midland Alan 42 willen aanprijzen.

Dit is een porto die te gebruiken is met een magneetvoet op de auto + aansluiting voor in de auto.

Je kunt hem in het veld gebruiken en is best gebruiksvriendelijk.

 

De prijs is geloof ik ergens rond de 120,-

Misschien ls er veel vraag naar en dat onze geweldige prepshop hier wat mee kan?

 

midland-alan-42.jpg.83a6b19254d2d2bc4b574eafa90ed6a3.jpg

* 40 kanalen

* 4 watt FM - 1 watt AM

* multistandaard

* emergency kanaal

* keyboard lock

* batterij indicatie

* FM / AM mode

* signaalsterkte indicatie

* scan functie

* dual watch

* display verlichting

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensen die geen 27mc hebben maar dit wel willen zou ik de Midland Alan 42 mulit nemen.

Dit is een porto die te gebruiken is met een magneetvoet op de auto + aansluiting voor in de auto.

Je kunt hem in het veld gebruiken en is best gebruiksvriendelijk.

 

De prijs is geloof ik ergens rond de 120,-

Misschien ls er veel vraag naar is dat onze geweldige prepshop hier wat mee kan?

 

midland-alan-42.jpg.83a6b19254d2d2bc4b574eafa90ed6a3.jpg

* 40 kanalen

* 4 watt FM - 1 watt AM

* multistandaard

* emergency kanaal

* keyboard lock

* batterij indicatie

* FM / AM mode

* signaalsterkte indicatie

* scan functie

* dual watch

* display verlichting

Zonder kennis mensen 120 euro uit hun zak halen..........zucht

Dat u het een leuk ding vind oke.

Maar voor communicatie is dit ding waardeloos!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal jij het dan vandaan dat hij waardeloos is? Kun je dit nader toelichten? @666Viper666

Een porto heeft een effectief bereik van 3 km in open terrein.

Aangezien de gemiddelde burger in een stad dorp woont is het bereik 1 a 2 km op zijn max.

Daarbij zet je al je kansen op de 11 meter band.

27mc is een vrije band maar heeft ook zo zijn beperkingen.

Een porto koop je voor SHTF en niet om gezellig te praten met je buren.

Als je dus een porto koopt doe je het om te communiceren in geval van nood.

En dat gaat je niet lukken met 27 mc porto breakie

Viper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een porto heeft een effectief bereik van 3 km in open terrein.

Aangezien de gemiddelde burger in een stad dorp woont is het bereik 1 a 2 km op zijn max.

Dus met je buurman overleggen of de buurt veilig is kan niet met de porto ?

 

27mc is een vrije band maar heeft ook zo zijn beperkingen.

Welke beperkingen?

 

Een porto koop je voor SHTF en niet om gezellig te praten met je buren.

Als je dus een porto koopt doe je het om te communiceren in geval van nood

Is dit forum daar niet voor? Om te kunne communiceren in geval van nood?

 

Groetjes Wonderland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een porto heeft een effectief bereik van 3 km in open terrein.

Aangezien de gemiddelde burger in een stad dorp woont is het bereik 1 a 2 km op zijn max.

Dus met je buurman overleggen of de buurt veilig is kan niet met de porto ?

 

27mc is een vrije band maar heeft ook zo zijn beperkingen.

Welke beperkingen?

 

Een porto koop je voor SHTF en niet om gezellig te praten met je buren.

Als je dus een porto koopt doe je het om te communiceren in geval van nood

Is dit forum daar niet voor? Om te kunne communiceren in geval van nood?

 

Groetjes Wonderland

 

Dit bedoelde ik dus met mensen een porto proberen aan te smeren zonder kennis.

73's Viper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dit is een discussie die mensen mee kunnen lezen zodat ze er misschien iets van kunnen leren.

Vind het jammer dat je mij afscheept met dat ik mensen geld uithanden probeer te nemen. Vandaar dat ik ook de discussie aan wil gaan. Kun jij mij het tegendeel van mijn post bewijzen, of kun jij mij laten inzien dat het echt een miskoop o.i.d. is? Dan vind ik dat prima. Ik ben hier niet om te winnen met discussie's maar om er een leer uit te trekken.

 

Ik had gehoopt dat je een nadere uitleg kon geven zodat meer leden hier iets aan konden hebben, maar helaas lijkt dit de zoveelste keer te worden dat er een topic bevuild word met onzin over wie er gelijk heeft, of wie er meer verstand heeft van 27MC of communicatie.

 

De leden op dit forum kunnen zelf natuurlijk niet een site opzoeken en wat meer over deze apparatuur lezen, een review zoeken of op youtube kijken. Elk lid die een cb-radio wilt aanschaffen laat zich meteen een jackson 2 of een KPO DX 5000 of zelfs wel een Yeasu aansmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dit is een discussie die mensen mee kunnen lezen zodat ze er misschien iets van kunnen leren.

Vind het jammer dat je mij afscheept met dat ik mensen geld uithanden probeer te nemen. Vandaar dat ik ook de discussie aan wil gaan. Kun jij mij het tegendeel van mijn post bewijzen, of kun jij mij laten inzien dat het echt een miskoop o.i.d. is? Dan vind ik dat prima. Ik ben hier niet om te winnen met discussie's maar om er een leer uit te trekken.

 

Ik had gehoopt dat je een nadere uitleg kon geven zodat meer leden hier iets aan konden hebben, maar helaas lijkt dit de zoveelste keer te worden dat er een topic bevuild word met onzin over wie er gelijk heeft, of wie er meer verstand heeft van 27MC of communicatie.

 

De leden op dit forum kunnen zelf natuurlijk niet een site opzoeken en wat meer over deze apparatuur lezen, een review zoeken of op youtube kijken. Elk lid die een cb-radio wilt aanschaffen laat zich meteen een jackson 2 of een KPO DX 5000 of zelfs wel een Yeasu aansmeren.

 

Ik ga slapen ik zal het je morgen uit leggen waarom je niks aan een 27mc porto hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...