Ga naar inhoud
GENEGEERD

Economische zorgen keren terug op beurs

Communicator
 Share

Recommended Posts

AMSTERDAM - De Europese beurzen zijn woensdag met flinke verliezen gesloten. Na de stembusstrijd in de Verenigde Staten kregen de zorgen over de Europese en Amerikaanse economie weer de overhand.

De beurzen begonnen de dag optimistisch nadat redelijk snel duidelijk was geworden dat Barack Obama een nieuwe termijn krijgt als president van de Verenigde Staten.

Lees meer...

chart-30283-0i.png

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ugh, de beurs.. mensen met teveel geld die gebakken lucht verkopen aan andere mensen met teveel geld. Totaal niet boeiend en niet relevant voor de echte economie.

Dat de echte economie ook een puinhoop is, is echter een feit en voor mij staat 't eigenlijk vast dat dat fout moet gaan, de enige vraag is wanneer en hoe erg het fout moet gaan. Ligt er stiekem achter de schermen al een nieuw systeem klaar, of gaan we echt eerst een tijdje doffe ellende krijgen (daar ga ik wel vanuit).

Hoe dan ook, hopelijk duurt het nog een tijdje zodat we nog wat meer kunnen preppen, maar als 't komt, dan komt het en misschien dat het uiteindelijk een betere wereld oplevert; ik hoop van wel, altijd positief blijven :)

Link naar reactie

Ugh, de beurs.. mensen met teveel geld die gebakken lucht verkopen aan andere mensen met teveel geld. Totaal niet boeiend en niet relevant voor de echte economie.

Oei, dat is wel héél erg kort door de bocht. Pensioenfondsen e.d. doen ook mee. En hoeveel mensen hebben wel geen beleggingsrekening bij een bank? Het is niet alleen een financiële elite die in aandelen zit. Ook geeft de beurs een indicatie van hoe goed het met bedrijven gaat. Beursbewegingen hebben wel degelijk gevolgen voor jan met de pet.

Link naar reactie

De beurs geeft een indicatie over hoe goed andere mensen denken dat het met bedrijven gaat, vaak enorm overdreven en soms zelfs nergens op gebaseerd. En als er een systeempje op tilt slaat dan zakt de olieprijs plotsling onverklaarbaar hard en snapt niemand hoe dat kan. Hint: de beurs wordt op grote schaal gemanipuleerd door geautomatiseerde systemen; vandaar m'n opmerking dat het niet relevant is.

Een pensioenfonds wat gokt met m'n geld door met aandelen te spelen, zou ik dus ook niet willen, net als een beleggingsrekening of dommer nog, zo'n achtelijke hypotheek waarbij ze met aandelen spelen en je regelmatig verrassingen krijgt.

Nee, voor mij is de beurs niet relevant; voor anderen misschien wel, maar daar kies je grotendeels zelf voor en in mijn nederige mening is dat gewoon "minder slim".

Link naar reactie

De beurs geeft een indicatie over hoe goed andere mensen denken dat het met bedrijven gaat, vaak enorm overdreven en soms zelfs nergens op gebaseerd. En als er een systeempje op tilt slaat dan zakt de olieprijs plotsling onverklaarbaar hard en snapt niemand hoe dat kan. Hint: de beurs wordt op grote schaal gemanipuleerd door geautomatiseerde systemen; vandaar m'n opmerking dat het niet relevant is.

Een pensioenfonds wat gokt met m'n geld door met aandelen te spelen, zou ik dus ook niet willen, net als een beleggingsrekening of dommer nog, zo'n achtelijke hypotheek waarbij ze met aandelen spelen en je regelmatig verrassingen krijgt.

Nee, voor mij is de beurs niet relevant; voor anderen misschien wel, maar daar kies je grotendeels zelf voor en in mijn nederige mening is dat gewoon "minder slim".

17 jaar geleden een studiebeurs afgesloten 2 stuks voor mijn kids de gehele kinderbeslag in gelegd *dus mix fonds*

en jij noemt mij dom ?

sorry maar dan gebruik je verstand niet :mad:

als wij aug 2013 halen hebben mijn kids slechts geval 7 duizend euro en geen sociale leen stelsel nodig :rolleyes:

Jol

• Leuk 1
Link naar reactie

ik heb nergens dom gezegd; had wel wat duidelijker moeten zijn zie ik..

Geld wat je kunt missen, mag je uiteraard gewoon op de beurs investeren, het kan heel leuk aflopen, da's duidelijk. Het "minder slim" ging mij om mensen die geld wat ze NIET kunnen missen, toch inzetten op zulke rare constructies en dan in dikke problemen komen. Dus van die achelijke beleggingshypotheken en dat soort dingen waarbij je opeens de boel niet kunt betalen als er iets geks gebeurt op de beurs.

Link naar reactie

ik heb nergens dom gezegd; had wel wat duidelijker moeten zijn zie ik..

Geld wat je kunt missen, mag je uiteraard gewoon op de beurs investeren, het kan heel leuk aflopen, da's duidelijk. Het "minder slim" ging mij om mensen die geld wat ze NIET kunnen missen, toch inzetten op zulke rare constructies en dan in dikke problemen komen. Dus van die achelijke beleggingshypotheken en dat soort dingen waarbij je opeens de boel niet kunt betalen als er iets geks gebeurt op de beurs.

ik heb spaargeld in gelegd en ook dat kan ik kwijt zijn

dat is ons nooit verteld

jol

Link naar reactie

De beurs geeft een indicatie over hoe goed andere mensen denken dat het met bedrijven gaat

Tja, alle waarde is uiteindelijk een kwestie van perceptie. Wilt nog niet zeggen dat we er niet fysiek door beïnvloed worden.

vandaar m'n opmerking dat het niet relevant is.

Ik dacht dat je het niet relevant vond omdat het toch alleen maar mensen met teveel geld zijn die zich er mee bezig houden.

Eens.

De levensstandaard van iedereen is binnen een economie met elkaar verweven. Wat andere mensen beïnvloed, beïnvloed ook jou.

Link naar reactie

wat de beurs volgens mij duidelijk maakt is dat er iets grondig mis is met de vermogensgelijkheid.

Hoe kan het dat beurzen over het algemeen blijven stijgen tegen de achtergrond van de huidige economische malaise? Europeese recessie, lage bedrijfsaktiviteit, en minimale groei in Usa.

Terwijl wij als burgers uitgekleed worden, pompen de centrale banken ongehoorde sommen in de banken bestemd voor speculatieve doeleinden.

Als ik als zaakvoerder een lening wil hebben van mijn bank, krijg ik vriendelijk maar strikt de deur gewezen.

Link naar reactie

• 3 weeks later...
ik heb spaargeld in gelegd en ook dat kan ik kwijt zijn

dat is ons nooit verteld

jol

en naar dat ik dit had ingetikt

heb ik de papieren er bij gepakt en ben ik gaan bellen :rolleyes:

en tot mijn verbazing kon ik zonder boete mijn verzekering afkopen :cool:

en daarvan heb ik

houtkachel/fornuis voor cv gekocht nu nog een uitbreiding er bij kopen zodat wij ook warm water hebben gaat gas echt uit

ook ga ik nog op zoek naar batterij zo dat mijn zonnepanelen Off-Grid kan draaien

ook stop ik een flinke deel in aflossingvrij gedeelte

jol

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...