Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie houdt zijn zijn auto vol getankt ??


ronnepon

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb een 10 liter jerrycan achterin en nog 1 in de kelder thuis; gewoon voor het geval dat. Ik zorg ook altijd dat er genoeg in de tank zit om thuis te komen. Parkeer ook altijd zo dat ik vooruit weg kan rijden, behalve thuis (maar plek zat hier om een vrachtwagen te keren, dus dat boeit niet, en is handiger ivm de aansluiting voor de motorverwarming, die hier wel nodig is met -35 :p ).

 

Ook altijd in de juiste versnelling om weg te rijden, bijna altijd dus in z'n 1. Handrem gebruik ik niet, die kan vast vriezen, zeker met de temperaturen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd ook mijn tank slechts halfleeg... Nu lees ik hier over mensen met benzine (of diesel?) of voorraad. Maar dat blijft toch maar een paar maanden goed? Daarna kun je er toch niet meer mee rijden?

 

(of iets met kunststof / metalen jerrycans?)

 

benzine woord dikker naar 8/12 manden,diesel islanger houdbaar.maar ik roulereer met mijn benzine ,net als met eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De normale benzine tank in een auto kan zowat niet ontploffen, da's echt hollywood onzin. In mythbusters zaten ze zelfs er dwars doorheen te schieten met allerlei wapens en er gebeurt niks.. okee, als de tank lekt en de benzine rond stroomt en verdampt dan wordt het uiteraard wel gevaarlijk en moet je maken dat je wegkomt, maar de kans dat in een ongeluk je auto ontploft, is enorm klein! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik dus niet meer dan een kwart tank. Genoeg om naar mijn eerste.safe plek te gaan. Ik geloof nameljjk zeker.niet dat in Nedwrland.je ver kan.komen met.de.auto. Nu zitten de snelwegen al dagelijks vol met file's. Hoe denk je dat dat is met een Shtf? Ook de.binnenwegen zullen dan overbereden wezen door alle mensen die denken slim te zijn.

Nee alhoewel ik hoop dat ik op dat.moment toch een stukje met de auto kan rijden hou ik me meer bezig met alternatieve reismethoden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik heb een diesel dus in het rood rijden doe ik niet, helemaal om dat die van mij behoorlijk wat lust,

9 an de 10x staat ie met een halve tank voor de deur en maakt niet echt uit hoe hij naar de weg staat je kunt hier een vrachtwagen keren op de oprit dus gaat wel goed komen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn brandstoftank vol houden vind ik echt een nutteloze actie. Waarom?

a) Omdat je met de auto toch nergens komt als de SHTF. Iedereen doet namelijk hetzelfde.

b) Als het je wel lukt om bijtijds weg te komen is de brandstof in je auto meestal niet genoeg om echt uit bewoond gebied te geraken.

c) Je kan de benzine/diesel veel beter voor een ander doel gebruiken dan transport, bijvoorbeeld koken of verwarming. Dat betekent ook dat je de brandstof beter niet in je auto kan laten. Bij diverse SHTF situ's heb je niet de gelegenheid om de brandstof uit je tank te halen, bijv. bij rellen, overstromingen of zware storm etc. Geef mij maar een paar jerrcans in de schuur.

 

Achteruit geparkeerd staan is gewoonweg vanuit veiliheid een goed idee. Heeft voor mij niks met preppen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je een volle tank hebt WSHTF kan je dat toch nog mooi overhevelen naar je jerrycans, Kets.

 

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik mn tank normaal gesproken bijna leeg rij voordat ik weer bijtank.

 

Misschien moet ik er ook wat meer rekening mee houden want het scheelt toch 80 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prep Mijn punt is dat je waarschijnlijk niet eens de tijd of gelegenheid hebt om dit te doen.

Als je 80 liter omrekent in energie dan is dit inderdaad een schokkende hoeveelheid: 1 liter staat gelijk aan 5 weken harde arbeid door één mens. 80 liter staat dus voor 400 weken harde arbeid, bijna 10 jaar arbeid dus!!!!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prep Mijn punt is dat je waarschijnlijk niet eens de tijd of gelegenheid hebt om dit te doen

 

Waarschijnlijk is hier het sleutelwoord. Je kunt niet weten wat voor SHTF zich zal voordoen, misschien heb je wél gelegenheid om de benzine uit je tank over te hevelen, misschien ook niet. Waarschijnlijk staat alles muurvast op de snelweg, maar misschien is er toch een gelegenheid om weg te gaan. Het is allemaal gis- en gokwerk, dus dan kun je maar beter die volle tank hebben, hoef je jezelf niet voor je kop te slaan wanneer je zonder brandstof zit terwijl je best weg had kunnen komen.

 

Ik hanteer bij tanken het principe : halfvol = leeg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halfvol = tanken. Ik heb geen volle jerrycan mee, te gevaarlijk. Is m.i. ook niet nodig als je zorgt dat je tank vol is voordat je aan een lange reis begint. Zonder brandstof komen te staan in een niet SHTF situatie is eigen schuld door slechte planning/voorbereiding.

 

Geen Hollywood botsing en toch brand: http://www.liveleak.com/view?i=e22_1347381858&p=1

Met een volle jerrycan achterin had dit heel wat slechter af kunnen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zijn er wel redenen te bedenken waarin snel de auto pakken helemaal zo gek niet is!

 

Overstromingen? Half nederland woont onder NAP, ik denk dat de auto pakken wél slim kan zijn, zeker als je BOB al klaar staat, en je 10 minuten eerder weg bent dan 90% van de nederlanders! Kijk sowieso eens op de kaart, of rijdt eens wat rond op een zondag in de buurt. Ik ken hier in de buitengebieden alle zandwegen uit mijn hoofd, voor het geval ik inderdaad niet meer over de gewone weg kan rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn brandstoftank vol houden vind ik echt een nutteloze actie. Waarom?

a) Omdat je met de auto toch nergens komt als de SHTF. Iedereen doet namelijk hetzelfde.

b) Als het je wel lukt om bijtijds weg te komen is de brandstof in je auto meestal niet genoeg om echt uit bewoond gebied te geraken.

c) Je kan de benzine/diesel veel beter voor een ander doel gebruiken dan transport, bijvoorbeeld koken of verwarming. Dat betekent ook dat je de brandstof beter niet in je auto kan laten. Bij diverse SHTF situ's heb je niet de gelegenheid om de brandstof uit je tank te halen, bijv. bij rellen, overstromingen of zware storm etc. Geef mij maar een paar jerrcans in de schuur.

 

Achteruit geparkeerd staan is gewoonweg vanuit veiliheid een goed idee. Heeft voor mij niks met preppen te maken.

 

Ben ik volledig mee oneens, je moet naast je tank van je basis voertuig gewoon (zo goed als) vol houden, dat heeft enkel voordelen en daarnaast nog een leuk voorraadje dat je bij tijd en wijle opgebruikt en vernieuwt...

Dan ben je goed bezig, al de rest zijn drogredeneringen die kant noch wal reken... tenzij je echt geld te kort hebt, maar daar gingen we niet van uit dacht ik.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Agree ! Het enige nadeel zou kunnen zijn (uit mijn persoonlijke Vrekken handboek), is dat je extra gewicht (kilo's) aan benzine meesleept.

 

Maar daarentegen kan ik je melden de de qualiteit van je brandstof beter blijft als je de lucht in je tank (en de vochtigheid die daarin zit) zo laag mogelijk houdt

en constant qua temperatuur (condensvorming...) en dit lukt het best met een zo goed als volle tank. Ook het laatste restje in de tank, laat je best onderaan liggen... ipv mogelijks op te zuigen.

Je bandenspanning goed hoog houden en onnodig remmen vermijden, brengt veel meer op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prep Mijn punt is dat je waarschijnlijk niet eens de tijd of gelegenheid hebt om dit te doen.

Als je 80 liter omrekent in energie dan is dit inderdaad een schokkende hoeveelheid: 1 liter staat gelijk aan 5 weken harde arbeid door één mens. 80 liter staat dus voor 400 weken harde arbeid, bijna 10 jaar arbeid dus!!!!

 

Daar had ik nog geeneens rekening mee gehouden....zo zie je maar dat het toch beter is om een volle tank te hebben.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...