Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dick Berts live op tv RTVNH magazine Noord-Hollands Diep


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat is het doel van dit soort interviews vraag ik me af.. Meer draagvlak voor preppen krijgen ?,

 

Er word natuurlijk geknipt in dit soort resportages, en zaken uit de context gehaald.

Wat blijft er hangen, Dick heeft veel WC papier, en pompje voor drinkwater, want hij vertrouwd de overheid niet.. en geloof in complot theorieen, want de overheid liegt, het zal niet zo'n vaart lopen met economische crisis. (We gaan niet terug naar de stenen tijdperk.. .)

Dus het zal wel niet zo'n vaart lopen..

 

Als je wilt dat meer mensen zich voorbereiden op calamiteiten, rampen, begin dan niet met doom-scenario's als waarheid te verkondigen. Maar hou het simpel..

 

Wat als de hoofdwaterleiding kapot gaat, en je twee dagen geen water kan tappen.. De supermarkten zijn zo leeg met water..

Wat als er brand in je huis staat, en je moet snel weg.. Hoe pak je dat aan..

De dijk staat op springen en je moet weg van de overheid.. wat neem je dan mee ?

Wat als er een electriciteit een paar dagen uitvalt.. en je hebt geen internet, geen computer, je kan je mobieltje niet opladen ?

 

Dat zijn simpelere voorbeelden, die niet direct controversieel zijn, en je niet weg zetten als een doom-denker..

 

Dus daarom vraag ik heb je je doel bereikt ?

 

De oplossing voor drinkwater in de reportage klopt natuurlijk geen hout van.. Zeker niet bij de boerensloot.. Misschien nog een keer de handleiding lezen, van de filter die je gekocht hebt.. Dat is namelijk een versimpeling, waar elke hiker, bushcrafter, survivalexperts direct gaten in schiet., maar goed daar zal ik tzt wel een keer in het topic over waterzuivering iets over zeggen.

  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh we hebben een expert die het van dick gaat overnemen

Met mensen zoals jij hebben we geen tegenstanders meer nodig:mad:

1bitchslap is al uitgedeeld hoop dat je er nog een paar bij krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op één of andere manier doet Dick me denken aan Kevin Kostner in de film de Postman.

 

De film gaat over een post-apocalyptisch Amerika waarin een eenvoudige zwervende overlever tegen wil en dank in zijn eigen lotsbestemming vindt, doordat hij de post gaat rondbrengen in een verwoeste wereld. Tussen wreedheid en anarchie geeft de Postman mensen hoop op een beter en ander leven en maakt hij een start om beschaving terug te brengen door gebruik te maken van diezelfde hoop. (Aanrader voor iedere prepper) !

 

Net als de Postman geeft Dick mensen een zekere hoop en een richting-gevoel waar men vertrouwen in heeft. Onze huidige wereld is ver van beschaafd, en veel van ons denken dat het ineens nog veel verder af zal glijden door ons financieel economische systeem van hebzucht en eigenbelang. Ik geloof vanuit het diepst van mijn hart, dat mensen zoals Dick uiteindelijk in een nieuwe wereld het verschil gaan maken. Instinctief voelen mensen de oprechtheid van deze man. Dat is de reden dat Dick in interviews zoals deze respect afdwingt. Ik maak een diepe en nederige buiging voor deze man !

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet sjaggie, ik ben niet negatief. Wel objectief..

 

Maar bij elke vorm van publieke communicatie, moet je bewust zijn, hoe kom ik over bij mijn doelgroep.. en ook bij de criticasters..

Met alle respect, ik weet niet wat de doel is van het interview die Bert gegeven heeft, dus ik kan ook niet beoordelen of hij zijn doel gehaald heeft..

 

Ik absoluut niet mijn persoonlijke redenen mening gaan vertellen waarom ik prep, maar waarom het handig is om je voor te bereiden, en waar je op moet letten..

 

Als de conclusie van het interview is, dat prept, maar het binnen 3 minuten zonder spullen zit, dat is dat iets wat blijft hangen.. Wat hij absoluut goed deed, is te vertellen, dat hij zijn nootjes, niet allemaal in dezelfde boom verstopt... Dat zijn de handige tips, en trucs. en die ook blijven hangen..

 

Je kan rustig vertellen, dat je niet afhankelijk wilt zijn van de overheid, en dat je als burger ook zelf je verantwoordelijkheid moet nemen om weerbaarder te zijn bij calamiteiten..

 

Het grote publiek wil niets horen over complot theorieen, en een leugens van de overheid, doomsday, einde van de wereld.. (misschien kop in het zand gedrag..), maar ze willen wel hun weerbaarheid vergroten, onafhankelijk zijn, calamiteiten opvangen, en zich voorbereiden op van alles wat ze bezighouden..

 

Niets menselijks is mij vreemd, en nee, ik heb geen enkele behoefte om iemand te vervangen, ga niet voor de pers iets vertellen over preppers.. Geen enkele behoefte aan..

Ik denk, (dus ik besta), wel iets over communicatie naar het grote publiek iets te weten.. En je kan feedback ervaren als kritiek, of negatief, of je kan er misschien iets mee..

 

Ik ben dus niet juigend..nee. Maar je hoeft niets met mijn mening.,

 

Trouwens ik heb absoluut respect voor Dick, hij durft toch maar, en de essentie van zijn boodschap snap ik heel goed, en geloof dat hij dat oprecht doet..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie uitzending, Dick! Wellicht kan je de volgende keer zeggen dat door samengestelde rente het totaal aantal schulden in de wereld inmiddels groter is dan het totaal aan geld. En maak een vergelijking met iemand die zijn hypotheek aflost met z'n creditcard, het ene gat dicht met het andere. Dat is wat overheden nu aan het doen zijn.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie uitzending, Dick! Wellicht kan je de volgende keer zeggen dat door samengestelde rente het totaal aantal schulden in de wereld inmiddels groter is dan het totaal aan geld. En maak een vergelijking met iemand die zijn hypotheek aflost met z'n creditcard, het ene gat dicht met het andere. Dat is wat overheden nu aan het doen zijn.

 

Mooie en heldere vergelijking en zelfs zeer begrijpelijk voor het grote publiek.. Alleen de brug naar er is geen eten in de schappen, er komt geen stroom uit het stopcontact is vaak voor het grote publiek nog te ver.. En dat kan je uitleggen, maar is dat het doel van het interview ?, of geeft dat nu juist ruis op de boodschap die je wilt verkondigen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het al eerder gezegd; meneer Berts is de enige op TV die wat zinnigs te vertellen heeft.

 

Net interview, en je vertelt het wederom met rust en overtuiging @Dick Berts. Details doen er niet zo toe @rescue, het gaat erom dat mensen getriggerd worden om eens te gaan kijken wat het nu allemaal exact inhoudt, dat preppen. En dat leg je niet uit in 5min.

 

Wederom goed gedaan Dick!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar bij elke vorm van publieke communicatie, moet je bewust zijn, hoe kom ik over bij mijn doelgroep.. en ook bij de criticasters..

 

Hmz, volgens mij trapte @rescue hier dus nogal in dezelfde valkuil die hij bij @Dick Berts signaleert. Als het gaat om hoe breng je de boodschap taktisch bij je doelgroep aan de man, dan was de reactie van Rescue niet optimaal gebracht. Hoe je het ook wendt of keert, Onze Dick is nu eenmaal Onze Held (en ja zeker, de mijne ook ;-) ). Grote kudo dat hij weer op zijn zeepkist is geklommen! Dus is het wellicht effectiever om de verbetersuggesties iets subtieler te verpakken.

 

Dat neemt niet weg dat ik, na een opgetrokken wenkbrauw vanwege de vorm, de inhoud van de boodschap toch zo gek nog niet vindt. Ook in Dicks draad over de preppersstunt gaat het bladzijdenlang over de vraag 'hoe kun je mensen nou werkelijk BEREIKEN?'. En veel suggesties zitten daar in de richting die Rescue ook geeft: hou het simpel en geef laagdrempelige voorbeelden waarvan iedereen begrijpt dat ze ook hier dichterbij zijn dan we vaak beseffen.

 

Enne.. we streven toch altijd naar verbetering? Dus ik ben toch ook wel benieuwd naar jullie inhoudelijke reactie op het bericht van Rescue.

 

*wangen voor de zekerheid maar even vasthoudt*

 

Je kan rustig vertellen, dat je niet afhankelijk wilt zijn van de overheid, en dat je als burger ook zelf je verantwoordelijkheid moet nemen om weerbaarder te zijn bij calamiteiten.. Het grote publiek wil niets horen over complot theorieen, en een leugens van de overheid, doomsday, einde van de wereld.. (misschien kop in het zand gedrag..), maar ze willen wel hun weerbaarheid vergroten, onafhankelijk zijn, calamiteiten opvangen, en zich voorbereiden op van alles wat ze bezighouden..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Bedankt voor alle (positieve) commentaren. Ik heb zelf maar twee opmerkingen. Mijn medische toestand is niet altijd even best. Ben blijvend voor 100% afgekeurd. Was doodmoe vandaag en dan klap ik een beetje dicht en word ik wat houterig.

 

Mijn enige doel is mensen wakker schudden. Wat mij betreft is het een minuut voor twaalf. Er is geen tijd meer voor strategieen of langzaam iets opbouwen. Bovendien is dat voor mij de oude wereld. In mijn wereld zingt ieder vogeltje recht vanuit het hart en zoals het gebekt is. Dat gaat de ene keer beter dan de andere. hg Dick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Complimenten Dick! Voor de nog non-prepper wereld een ware eye opener denk ik! Helder, duidelijk en een no-nonsence houding! Zeker ook je houding t.o.v. het niet gebruiken/verzamelen van wapens als prepper, juist nu de uitzendingen van DD preppers veelal de indruk wekken bij de non prepper wereld dat die wapens de doorslaggevende factor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...