Ga naar inhoud
GENEGEERD

Brandende politie-auto's bij Ford in Duitsland

zilver
 Share

Recommended Posts

Brandende politieautos bij ford duitsland waar belgen protesteren

Mehr als 100 Mitarbeiter des Ford-Werkes in Genk haben sich am Morgen vor dem Kölner Hauptsitz postiert. Sie wollen gegen die geplante Schließung ihres Werkes protestieren, mehr als 100 Beamte sind vor Ort. Die Lage scheint jedoch zu eskalieren.

http://www.ksta.de/nippes/ford-protest-laeuf...,15187558,20809534.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het gaat eigenlijk wel goed met Ford, alleen de Fabrieken gaan naar lage lonen landen.

Europees parlementslid Kathleen Van Brempt (sp.a) is verontwaardigd over 100 miljoen euro financiële steun die de Europese Investeringsbank (EIB) uitgetrokken heeft voor een Ford-fabriek in Turkije. "Dergelijke investeringen met Europese middelen kan je niet uitleggen aan de arbeiders van Ford Genk", zegt ze.

Nadat vorige maand aangekondigd werd dat autoconstructeur Ford zijn vestiging in Limburg wil sluiten, geraakt nu bekend dat de EIB in juni een lening van 100 miljoen goedkeurde voor Ford. Het geld is bestemd voor de modernisering van de fabriek in het Turkse Koçaeli, waar de Ford Transit geassembleerd wordt.

HLN

Link naar reactie

Ik sta erg dubbel in het verhaal over Turkije.

De negatieve effecten zijn duidelijk: een zwaar Islamitisch gedachtegoed welke vertegenwoordigt zal worden in het EP. De interne spanningen in het land. De armoede. De geldstromen welke gegarandeerd naar Turkije zullen stromen. Vooral Erdogan is gewoon een Islamist welke meerdere malen heeft uitgesproken dat hij het als missie ziet om heel Europa te bekeren. Goedschiks als het kan, kwaadschiks als het nodig is. Daar wordt ik niet al te vrolijk van natuurlijk.

Het positief effect, danwel het motief is dat ik liever Turkije aan onze kant heb, dan aan de andere kant. Turkije vervult een poortwachter functie natuurlijk tussen Europa en het Midden-Oosten. Als ze onder één hoedjes gaan spannen buiten de EU met de landen welke, sinds de Arabische Lente, onder het juk van de Moslim broederschap vallen, verwacht ik weinig positiefs uit Turkije komen.

Laat ik voorop stellen dat ik niet per definitie negetief tegenover Moslims sta. Ieder moet zijn/haar geloof belijden op zijn/haar manier, zolang ze daarbij een anders opvatting of vrijheid niet belemmert. En in dat laatste schuilt vaak de valkuil voor vele gelovigen en dat vind ik jammer. Dat lokt spanningen uit en discussies en kost allemaal tijd die we beter aan nuttigere dingen zouden kunnen besteden zoals het oplossen van de échte problemen in de wereld.

Maar goed; we gaan zien hoe onze grote leiders hier mee om gaan.

Link naar reactie

Turkije houdt juist kerk (moskee) en staat goed gescheiden. Persoonlijk ben ik ervoor om Turkije bij de eu te behouden net als de VN Turkije moet helpen als er oorlog dreigt met Syrie. Turkije is een redelijk gematigd land dat zeker voor.ons van groot strategisch belang is als poort naar het midden oosten.

Link naar reactie

Gast Bunkerprepper

Turkije een gematigd land... Ja ja... dus DAT is nou gematigd.... Niet dus.

Volgende stelling alstublieft!

Bunkerprepper

-... ..- -. -.- . .-. .--. .-. . .--. .--. . .-.

Methods are many, principles are few;

Methods always change, priciples never do.

Link naar reactie

Turkije een gematigd land... Ja ja... dus DAT is nou gematigd.... Niet dus.

Volgende stelling alstublieft!

Bunkerprepper

en wat hebben wij hier aan? onderbouwen mischien?

Link naar reactie

Gast Bunkerprepper

Nou.. hebben jullie gezien hoe er in Turkije gereageerd is op die affaire met die wel/niet legale boot richting Gaza?

Daar was weinig gematigd aan...

... en dat is slechts één voorbeeld.

Bunkerprepper

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...