Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Gast Dick Berts

OBAMA HERKOZEN, wat nu??

Recommended Posts

Gast Dick Berts

Obama is herkozen als president van de Verenigde Staten. Het circuit van mensen die er toe doen in de wereld, kent maar een regel; je dekt en helpt elkaar -desnoods tegen beter weten in- tot je erbij neervalt. Winston Churchill zei: "Ik geloof alleen statistieken die ik zelf heb vervalst". Ik geloof de recente gunstige economische cijfers uit de VS niet. Ook in Europa is het de laatste tijd veel te rustig aan het economische front. Europa en de VS zijn economisch zo nauw verbonden, dat een crisis in Europa binnen vijf minuten tot een crisis in de VS leidt. Volgens mij hebben onze politici de laatste tijd zoveel shit onder het tapijt geveegd, dat het nu carpet hits the fan is. De komende dagen en weken worden dan ook heel spannend voor preppers. Ook de goudprijs werd de afgelopen dagen extra gedrukt. Een te hoge goudprijs toont immers aan, dat de dollar en de euro niks meer waard zijn en dat was niet gunstig voor de herverkiezing van Obama. Vandaag leek de goudprijs alweer onhoudbaar.... Hoeveel moeite heeft het de politieke elite gekost om de deksel op de economische beerput te houden? Niemand die het weet. Vliegt de deksel er de komende dagen met een gigantische explosie vanaf? Of slagen ze er in om het spelletje nog even vol te houden, zodat het niet al te duidelijk is dat men Obama aan een herverkiezing wilde helpen? We gaan het de komende dagen zien. De hoeveelheid tijd die er ligt tussen de herverkiezing van Obama en het uitbreken van de volgende euro crisis vormt een belangrijke aanwijzing voor de vraag hoe lang dit door en door rotte economische systeem nog mee kan.

Niet te geloven er komt nu al beweging in het putdeksel;

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/07/sns-overlegt-over-nieuwe-staatssteun-restschuld-omzetten-in-aandelen/

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Grappig genoeg staat de geflipte mormoon bisschop romney voor in de popular vote tussenstand met .3%, amerika is dus nog steeds knetter gek en verdient wat het krijgt. Obama II wordt Bush 5 tot het tegendeel bewezen is.

gold.gif

• Leuk 1

Deze post delen

Net even na de overwinningsspeech geluisterd. Toch knap dat je een half uur kan praten over zaken die we allemaal wel eerder gehoord hebben in dit soort speeches en constant toegejuicht worden, dat terwijl er de afgelopen 4 jaar niet heel veel bereikt is. Zoals alles in Amerika is het vooral showbusiness.

Deze post delen

Gast Ghost

Van 2 kwaden moet men de beste kiezen, Obama in dit geval. Alles beter dan die reli-gek Romney. Iemand die gelooft in de wederkeer van een sprookjesfiguur kan beter niet op een zo belangrijke positie zitten. Dat hele gedweep met God stuit mij sowieso al tegen de borst bij die yanks.

Deze post delen

Maakt niet zoveel uit wie van de twee er gewonnen heeft, het zijn maar poppetjes in het toneelstuk. De banken en grote multinationals hebben het toch voor het zeggen in de VS, kijk maar eens naar de grootste donateurs van de campagnes. Voor beiden zijn dat dezelfde bedrijven en banken.

Deze post delen

Ik ben blij dat Obama herkozen is. Natuurlijk gaat hij niet al zijn beloftes waarmaken, maar voor zaken als abortus, homohuwelijk, defensie en buitenlandse politiek etc. is Obama imo een veel beter alternatief dan Romney.

Deze post delen

Het was vooraf al bekend. Lees dit artikel eens.

Het zijn beide marionetten van de grote (families) banken die de wereld sturen richting Eén Wereld Regering.

Wat nu? I tell you what's next: Syrië en dan oorlog in Iran.

Een nog grotere crisis in Europa en Amerika en een ontketening van een wereldoorlog (Voorspellingen al van 2003 en daar voor. Dit filmpje 2010).

Deze post delen

Het was vooraf al bekend. Lees dit artikel eens.

Het zijn beide marionetten van de grote (families) banken die de wereld sturen richting Eén Wereld Regering.

Wat nu? I tell you what's next: Syrië en dan oorlog in Iran.

Een nog grotere crisis in Europa en Amerika en een ontketening van een wereldoorlog (Voorspellingen al van 2003 en daar voor. Dit filmpje 2010).

Oi, wat zullen de woorden van Obama uit zijn overwinningstoespraak een vieze nasmaak krijgen: "The best is yet to come" Dat zou best kunnen, de vraag is alleen..... voor wie.

Deze post delen

de Nieuwe Wereld Orde in de maak:

https://www.youtube.com/watch?v=NeQ70AuoJg8&feature=related

Bush Senior zei het al:

En onze grote bank familie front man Kissinger zei het al "..We are really coming to the moment in the world where there is upheaval in many parts of the world simultaniously...in this period really a New Word Order can be created. It's a great opportunity when there is such a crisis.":

https://www.youtube.com/watch?v=SISUIhprOa8

Deze post delen

@Vault 101 In de volksmond is een complottheorie elke onconventionele theorie over verschijnselen of gebeurtenissen die naast onconventioneel ook ongefundeerd of irrationeel is. In deze vorm speelt geen écht complot een rol. Laat ik nou net dingen wel funderen en rationeel beschouwen. Volgens mij zijn de filmpjes toch redelijk voor zich sprekend.

Deze post delen

Ik zeg +6.000 miljard bij de staatsschuld sowieso, want Owebumma krijgt het huishoudboekje echt niet op orde de komende 4 jaar net zo min als de afgelopen 4 jaar.

Bernanke gaat het druk krijgen...

• Leuk 1

Deze post delen

Dat verbaasde mij ook, niet alleen schuld omzetten in aandelen maar ook een flinke haircut. Ik denk dat je gelijk hebt wbt het wegmoffelen van nieuws over de economie, het is de afgelopen tijd wel erg verdacht stil / positief.

Deze post delen

Dat verbaasde mij ook, niet alleen schuld omzetten in aandelen maar ook een flinke haircut. Ik denk dat je gelijk hebt wbt het wegmoffelen van nieuws over de economie, het is de afgelopen tijd wel erg verdacht stil / positief.

"Omzetting van de steun in aandelen zou SNS verlossen van de plicht om afbetaling van de schuld." = weg belastinggeld! En we nivelleren lekker een stukje verder met (carrière geile) Rutte en consorten.

Deze post delen

Ook in Europa is het de laatste tijd veel te rustig aan het economische front. Europa en de VS zijn economisch zo nauw verbonden, dat een crisis in Europa binnen vijf minuten tot een crisis in de VS leidt. Volgens mij hebben onze politici de laatste tijd zoveel shit onder het tapijt geveegd, dat het nu carpet hits the fan is. De komende dagen en weken worden dan ook heel spannend voor preppers.

Een maand of anderhalf geleden stond de financiële bom zowel in Griekenland als in Spanje op barsten, er werd alles aan gedaan om - zo berichtte men van vele kanten - de problemen over de Amerikaanse verkiezingen heen te tillen. Dat tijdrekken is ze wederom gelukt, de vraag is nu alleen hoe lang nog ...

Deze post delen

"Omzetting van de steun in aandelen zou SNS verlossen van de plicht om afbetaling van de schuld." = weg belastinggeld! En we nivelleren lekker een stukje verder met (carrière geile) Rutte en consorten.

In theorie kun je aandelen verkopen met winst, maar bij een bank en met een 50% haircut wordt het wel lastig om je inleg er vervolgens uit te halen. Als dit inderdaad doorgaat is dat +/- 440 miljoen gratis geld wat wij doneren aan de SNS.

Deze post delen

Ik ben het volledig met @Dick Berts eens dat ze er alles aan gedaan hebben om Obama door de verkiezingen heen te lozen en alles onder het tapijt te vegen tot na de verkiezingen. We krijgen (ik voorspel) nu een hele grote kettingreactie aan achtereenvolgende problemen. Let de komende weken maar op. Alle remmen gaan los. (Feitelijk al gebeurt met de draconische maatregelen van de nieuwe regering, maar dit is nog maar het begin)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...