Ga naar inhoud
GENEGEERD

Handmateriaal


Nature

Aanbevolen berichten

Gast der_obergefreiter

ik heb een ouderwets tosti ijzer , gewoon boven het gas of houtvuurtje, geweldig ding . heb ik al een hoop schik van gehad . kunt er nog veel meer in proppen dan alleen een broodje kaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast der_obergefreiter
Das een hele goeie, de zoektocht is gestart!

 

Greener

 

vond hem bij lokale recycle winkel ( na maanden zoeken op marktplaats ) voor de grandioze prijs van 2 euro 50 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
ik heb een ouderwets tosti ijzer , gewoon boven het gas of houtvuurtje, geweldig ding . heb ik al een hoop schik van gehad . kunt er nog veel meer in proppen dan alleen een broodje kaas

 

Dat zijn serieus de lekkerste tosti's! Vooral als je stiekum de buitenkant met roomboter besmeert :p

 

Bestaan ze ook van rvs, vraag ik me af. ff zoeken maar weer.

 

 

Mooi draadje trouwens, zal ook ff wat toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Daar ben ik weer :)

 

Gehaktmolen.

 

[ATTACH=CONFIG]1732[/ATTACH]

 

Daar maakten we vroeger ook sambal mee. Gewoon van verse pepers, wat zout toevoegen, laag je olie op de sambal in het potje (luchtdicht).

Lekker he, @Bandoeng?

 

Maar ook pindakaas. Of andere noten.

 

Laatst heb ik wilde kastanjes er doorheen gejast. Dat was een experiment om wasmiddel te maken. Dat is gelukt. Wel veel werk. Niet zo sterk als chemisch, maar bruikbaar.

 

Een oud huismiddeltje is het gebruik van de kastanje als wasmiddel. Het binnenste van de kastanje wordt daarvoor gebruikt. Om vijf kilo linnengoed helder wit te krijgen, zou een lepel vol kastanjepuree al voldoende zijn. Ook vuile handen worden schoon door ze in te wrijven met kastanjepuree.

 

 

Ja, pureren he. Tamme kastanje-puree, enz. Voor mijn part vlees ;)

 

Pas op je vingers :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Dat zijn serieus de lekkerste tosti's! Vooral als je stiekum de buitenkant met roomboter besmeert :p

 

Bestaan ze ook van rvs, vraag ik me af. ff zoeken maar weer.

 

 

Mooi draadje trouwens, zal ook ff wat toevoegen.

 

deze is van alumimiminum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Wel ff bakken, uitje, trassi er bij "...aduhhh lekker pittih yah"

 

 

Ja man. Zo kan je alle soorten sambal maken. Dat is sambal goreng trassi toch? Met een beetje ketjap?

 

Voor de wat minder sambal etende preppers: sambal is een grote bron van vitamine C en je kan er 2 keer van genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
in genoemd tosti ijzer : boterham, laag pindakaas,plak vleeswaren , flinke lik sambal, 2e boterham . krijg nu al trek :p

 

O jee, lekker hoor. Vergeet je de knoflook niet?

 

Ken je dat verhaal van Elvis Presley? Wij noemen het een broodje Elvis:

 

Tosti pindakaas/banaan.

 

Die floeper at er nogal wat van.

 

Damn! Er zal ook nog bacon op lees ik net:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Peanut_butter,_banana_and_bacon_sandwich

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Ja, die had ik vroeger ook. Tegenwoordig bestaan ze wel van gietijzer (favoriet bij mij), maar bereduur, 20 tot 25 euro.

Ben niet zo'n fan van alu kookgerei. Altijd rvs of gietijzer of emaille.

 

http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/al.htm

hmmmmm, link verklaart een hoop , dacht al dat het aan drank en drugs misbruik lag, blijken het de kampeertosti's te zijn, damn .

 

maar ik was al erg gelukkig überhaupt zo'n ding gevonden te hebben . dan maar dement

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
hmmmmm, link verklaart een hoop , dacht al dat het aan drank en drugs misbruik lag, blijken het de kampeertosti's te zijn, damn .

 

maar ik was al erg gelukkig überhaupt zo'n ding gevonden te hebben . dan maar dement

 

Hahahaha.

 

Waar hadden we het ook al weer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Vandaag een Husqvarna hand-naaimachine gekocht bij de kringloop. Geen idee of hij compleet is, maar ik mag hem binnen twee dagen terugbrengen als hij het niet doet. Dus nu is het zaak om hem uit te proberen. Hopelijk werkt opspannen e.d. zo ongeveer hetzelfde als bij elektrisch. Het is er eentje met een slinger aan het handwiel.

 

In elk geval ziet hij er prachtig uit. Ik begin mensen te begrijpen die van antiek houden. Er zit vast een heel verhaal achter van een vlijtige dame, die kleertjes maakte voor de kinderen of mensen zoals mijn moeder, die na de oorlog kleding binnenste buiten keerde om er een nieuwe look aan te geven, toen er geen geld was voor nieuw. Mijn moeder was eigenlijk coupeuse van beroep. Misschien heb ik wel iets van haar coupeuse-bloed geërfd, want in eerste instantie wilde ik deze machine helemaal niet kopen. Kleding verstellen zonder electra kun je ook met de hand. Maar hij liet me niet los en tot mijn verbazing stond hij er vandaag nog. Me een breuk sjouwend heb ik hem als een soort prooi naar huis gesleept. Nou ja, in de achterbak natuurlijk en dan de trappen op. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Heksenboot

 

Leuk voor in je rugzak :D

Ik zou toch liever 50 euro aan een goed mes uitgeven, jij niet dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:-) geheim wapen voor met je rugzak tegen de aanvaller te slaan.

 

Maar als je een BIL hebt en je kan tegen betaling brood bakken en snijden waarom niet. Als de bakkers in de buurt uit schrik hun bakkerij hebben gesloten dan wil ik gerust een broodje extra bakken en verkopen. :-)

 

Maar zoals ik als zei je kan idd natuurlijk altijd een mes gebruiken. Maar dan heb ik meestal sneden van 2cm dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naast stroom of het kapot gaan van een elektrisch apparaat hebben we met z'n alle een groter probleem als er geen water meer uit de kraan komt,ja ook ik heb een water filter en een reserve filter.Maar waar blijf ik met het gezeik en de werkelijke shit ....?geen water is ook niet door spoelen en zoals ik nu de mensen al om zie gaan met het oppervlakte water geeft dat geen goede hoop (hahaha) voor de toekomst..

 

met een mes een slijpsteen een naald + draad en nog een greep van die eenvoudige en enkelvoudige oplossingen komen we een heel eind,waar ik me echt zorgen over maak is dat het waarschijnlijk niet al te lang duurt voordat het een stinkende zwijnenstal word.

 

gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

naaien ,hier dan kan je naaien,leer naaien http://www.leernaaimachine.nl/;)

 

gegroet

 

Aanvulling: ik heb twee weken gelden de naaimachine van m'n moeder geconfisqueerd en even aan het klooien geweest,spijkerstof of een bandje voor een rugzak is geen probleem maar wanneer je echt iets moet dan komen ervaring,kunde en goed gereedschap echt van pas dus vandaar de link naar het leder naaimachine

 

gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk voor in je rugzak :D

Ik zou toch liever 50 euro aan een goed mes uitgeven, jij niet dan?

50 euro voor een mes????????? dat moet goedkoper kunnen, Speciaal voor de budget preppers http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/messen/hultafors-gk.html ik heb hem selluf pas binnen en wat een mes en wat een prijs ik heb ook een maatje kleiner nog steeds een heel beetje mes voor net iets minder

 

gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...