Ga naar inhoud
GENEGEERD

Infrarood lamp (medicinale lamp & verwarming lichaam)


Tom

Aanbevolen berichten

In speciale situaties, bijvoorbeeld tijdens een SHTF scenario is een infrarood lamp ideaal, kan je lichaam verwarmen (je kunt er voor gaan zitten) en er komen geen rook/verbrandingsgassen vrij.

Dus om de beurt verwarmen, dit is meestal voldoende omdat de warmte in de spieren dringt.

 

Omdat het stroomverbruik laag is is deze ideaal voor een zonnepaneel centrale 150 Watt tot 200 Watt. dus de eenvoudig enkele lamp.

 

Zelfs een opgeladen auto-accu met een omvormer 12V/220V van ongeveer 300 Watt is voldoende

om elke persoon 15 minuten te verwarmen, dus 4 personen in 1 uur verwarmen.

Dus bij een 12 Volt /70 A/h accu verbruik 15 A in 1 uur= 170 Watt/uur (12X15A=170 Watt per uur) (I X U = P)

Enkele uren verwarmen nog ongveer de helft aan energie in de accu om de auto weer te starten

 

En wat een mooie bijkomstigheid is dat de lamp goed werkt bij stijve en vastzittende spieren, dat is eigenlijk de werking d.m.v. infrarood licht.

 

Ik heb er zelf een gekocht model jaren 70 voor 2,50 euro , maar een nieuwe koop je bij o.a. Bol Wehkamp, Conrad. kosten nieuw vanaf 20 euro.

 

 

 

 

En als er effe geen therapeut in de buurt is kun je deze lamp inzetten als medicinale lamp, kun je bij- klussen als therapeut:rolleyes:

 

 

De beschrijving bij miijn oude model infrarood lamp:

 

Infraphil

 

Warmte bespoedigd de genezing en verzacht de pijn.De werking is als volgt: Door de warmte wordt de huid en het weefsel daaronder verwarmd, waardoor de bloedvaten wijder worden en de bloeddoorstroming wordt bevorderd. Met het bloed worden bouw- en afweerstoffen aangevoerd en afvalstoffen afgevoerd. De afstand tot de huid moet dusdanig zijn dat de warmte weldadig aanvoelt. In het algemeen is dit tussen de 30 en 50 cm. Als tijdsduur wordt geadviseerd om 2x per dag 15 minuten lang de behandeling te doen. Echter, de behandeling mag onbeperkt worden herhaald. Na gebruik van pijnstillende middelen en bij bepaalde ziekten, kan een verminderde gevoeligheid voor warmte optreden. In deze gevallen moet de afstand ten minste 50cm bedragen. Bij bestraling van het gezicht dient men de ogen te sluiten. Voorkom te sterke afkoeling onmiddelijk na de behandeling van bv. het hoofd. Toepassingen: Spierrheumatiek, spierpijn, spit, verkoudheid, kneuzingen, verstuikingen, huidonstekingen, steenpuisten, wonden, insectenbeten, jeuk en pijn na het trekken van tanden en kiezen. Daarnaast wordt het ontstaan van rimpels, meeëters tegengegaan. geschikt voor zowel vette als droge huid... Tevens geschikt voor ondersteuning van massage, waardoor bloeduitstortingen, vet- en vochtophopingen sneller verdwijnen. Ook ter behandeling van "dode vingers", gesprongen huid, winterhanden en (koude)-voeten. Wordt gebruikt om vermoeidheid, spierkramp en stijfheid te verdrijven.

De Infraphil kan ook op zieke of gewonde dieren worden gebruikt, zoals paarden en honden.

 

De werking

 

Er zijn inmiddels wel mooiere omschrijvingen maar deze was van mijn oudje.:)

 

En dus ook geschikt voor verwarmen van zieken ook zieke of jonge dieren, als droger voor gespoten delen zoals benzine tanks van motorfiets.

 

De terras verwarmings uitvoering is ook wel mooi, maar 1000 tot 2000 Watt

 

En er zijn ook complete cabines te koop ook 2e hands, maar dan heb je meer energie nodig. Eventueel in combinatie met zonnebank.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 7 jaren later...

Ik zag een GAST dit onderwerp lezen en dacht.

Ik wil even de Infraphil van Philips weer even uit de doos halen.

 

Wij hebben ook al jaren profijt van de lamp.

Mijn vrouw had een hele slechte onderkaak de professor in het UMCG schrok er van en gaf het commentaar: "dat lijkt wel een kaak van een hele oude vrouw" ja mijn vrouw had een hele slechte botdichtheid, de tandarts adviseerde deze wonderlamp te gebruiken, de klachten gingen geheel over en de kaak is hersteld.

Ook tal van gewricht klachten zijn er mee verholpen en nooit meer terug gekomen.

 

Ook hebben we veel andere klachten gehad een enorme rugpijn steeds door de rug gaan met een paar fracturen, daar heeft ze ook geen last meer van met ondersteuning van Calcium Borium "Magnesium supstraat" Kiezelzuurpoeder Tips van de heer @vheeswijk.

 

Wij vinden de aanschaf van de lamp één van de beste aanschaffen die je maar kunt doen, heel af en toe kan je er nog één kopen bij kringloop zaken, ook kan je ouderen vragen of ze nog zo'n lamp hebben liggen.

Mocht je er ook één hebben schrijf hier dan bij hoe het jou of je gezin heeft geholpen.

 

In een zwembad in Drachten hadden ze ook een zonnehemel en ook deze lampen zaten er in het is een musk hier regelmatig gebruik van te maken je gestel kan dan in top conditie blijven maar het moet nooit een vervanger worden van goede voeding en juiste supplement.

 

Mijn advies speur alles af om aan de lamp te komen en gebruik het regelmatig preventief, en zeker om van je problemen af te komen.

Zoals jullie uit het eerste bericht hebben kunnen lezen help het voor veel maar dingen.

 

Bedankt @Tom

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als zo'n lamp al werkt op minder stroom, zou een dimmer kunnen determineren hoeveel minimaal stroom het nodig heeft om te functioneren. Want voor de warmte, daar doet ie het goed op en voor de spieren eveneens uitermate handig. 150watt is nu gezegd, vraag me af of het ook met minder kan.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...