Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Envirofit G3300


Simurgh

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb net van de importeur te horen gekregen dat we 5 van deze stoves mogen verkopen voor speciale actieprijs van 79euro (winkel verkoop 99e). De leverancier zal dan ook de verzendkosten voor haar rekening nemen. Dit geldt alleen voor maximaal 5 leden van Preppers en is vanwege de review.

 

Mochten mensen dit willen dan zal ik ze de email geven van de leverancier die dit zal regelen (betalingen/verzenden). Wij zitten hier zelf niet tussen met commissie. Bij een succes en tevredenheid willen we ze wel opnemen in onze webshop die in de maak is.

 

Je kan mij een privé bericht sturen of via support bij interesse of vragen hier over.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net van de importeur te horen gekregen dat we 5 van deze stoves mogen verkopen voor speciale actieprijs van 79euro (winkel verkoop 99e). De leverancier zal dan ook de verzendkosten voor haar rekening nemen. Dit geldt alleen voor maximaal 5 leden van Preppers en is vanwege de review.

 

Mochten mensen dit willen dan zal ik ze de email geven van de leverancier die dit zal regelen (betalingen/verzenden). Wij zitten hier zelf niet tussen met commissie. Bij een succes en tevredenheid willen we ze wel opnemen in onze webshop die in de maak is.

 

Je kan mij een privé bericht sturen of via support bij interesse of vragen hier over.

 

Wat een goede actie zeg, gefeliciteerd alvast voor de 5 gelukkige peppers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net van de importeur te horen gekregen dat we 5 van deze stoves mogen verkopen voor speciale actieprijs van 79euro (winkel verkoop 99e). De leverancier zal dan ook de verzendkosten voor haar rekening nemen. Dit geldt alleen voor maximaal 5 leden van Preppers en is vanwege de review.

 

Mochten mensen dit willen dan zal ik ze de email geven van de leverancier die dit zal regelen (betalingen/verzenden). Wij zitten hier zelf niet tussen met commissie. Bij een succes en tevredenheid willen we ze wel opnemen in onze webshop die in de maak is.

 

Je kan mij een privé bericht sturen of via support bij interesse of vragen hier over.

 

3 mensen gaan al gebruik maken van deze actie dus nog 2 te gaan en dan een slotje op deze aanbieding van de stove.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net van de importeur te horen gekregen dat we 5 van deze stoves mogen verkopen voor speciale actieprijs van 79euro (winkel verkoop 99e). De leverancier zal dan ook de verzendkosten voor haar rekening nemen. Dit geldt alleen voor maximaal 5 leden van Preppers en is vanwege de review.

 

Mochten mensen dit willen dan zal ik ze de email geven van de leverancier die dit zal regelen (betalingen/verzenden). Wij zitten hier zelf niet tussen met commissie. Bij een succes en tevredenheid willen we ze wel opnemen in onze webshop die in de maak is.

 

Je kan mij een privé bericht sturen of via support bij interesse of vragen hier over.

 

Wat leuk zo'n actie vanwege de review! Ieder die twijfelt: DOEN!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik heb net van de importeur te horen gekregen dat we 5 van deze stoves mogen verkopen voor speciale actieprijs van 79euro (winkel verkoop 99e). De leverancier zal dan ook de verzendkosten voor haar rekening nemen. Dit geldt alleen voor maximaal 5 leden van Preppers en is vanwege de review.

 

Mochten mensen dit willen dan zal ik ze de email geven van de leverancier die dit zal regelen (betalingen/verzenden). Wij zitten hier zelf niet tussen met commissie. Bij een succes en tevredenheid willen we ze wel opnemen in onze webshop die in de maak is.

 

Je kan mij een privé bericht sturen of via support bij interesse of vragen hier over.

 

Nog eentje te bestellen voor de actie prijs van 79e (incl. alles)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ergens in 2014 heb ik ook deze Envirofit Coox aangeschaft. Dit kwam onder mijn aandacht via zowaar een aanbieding van de Essent... Kreeg er een gratis pannetje en een flesje hotsauce bij. Dit alles voor 100 euro.

 

Levering kwam mét de extra doos er omheen ter bescherming. Ze hebben dus goed geluisterd naar @Simurgh.

 

Gebruik van de rocketstove was voor bij mn huisje op volkstuincomplex. De belofte dat ik voldoende zou hebben aan sprokkelhout was wat mij overgehaald heeft. Sprokkelhout genoeg daar maar ik kom wat minder gemakkelijk aan brandhout voor "normale" vuurtjes.

En de stove werkte uitstekend voor mij. Prima aan te maken, blijft goed branden, rookt niet of weinig (afhankelijk van het hout).

Voor mijzelf, of twee personen, is het heel gemakkelijk om snel een vuurtje te maken en wat eten te bakken/koken.

Ook een grote ketel met water (paar liter) is erg snel heet.

Nadeel vond ik wel dat er wel snel vlammen voor uit de stove komen omdat het hout dan wat te snel op brandt.

 

Dus al met al een succesvolle aankoop.

 

Helemaal met als toevoeging een artikel uit de zeventies/eighties dat bewaard is gebleven en ik bij verhuizing van ouders mee naar het huisje heb genomen.

Zoek ik net op internet naar iets vergelijkbaars en vind ik toch preciés het ding dat ik bedoel!! Verbazingwekkend....

Deze dus (op nog meer plekken verkrijgbaar, dit is voorbeeld):

http://nl.aliexpress.com/item/Smokeless-Barbeque-Grill-for-Household-Gas-Stove-Indoor-Black-Stove-Top-Grill-Brazilian-Grill-Pan-Free/32255219731.html

Deze past perfect boven op de Envirofit en verdeeld de warmte prima zodat je aan de zijkant kan grillen en in het midden kan bakken. De overtollige vetten/olie wordt in opvangring onder verzameld.

Het is alsof deze gasfornuisgrill er speciaal voor is gemaakt. Een aanrader dus!! Zonder dit ding had ik er een stuk minder lol mee gehad.

 

Maar... alles bleef niet perfect.

Deze zomer bleken opeens de handvaten gesmolten. Deze zijn namelijk van plastic. Eén van de handvaten viel er ook gewoon uit. Daardoor kon ik ín de behuizing kijken en zag dat het isolatiemateriaal maar tot de helft aangebracht was.

Waarschijnlijk de reden van het smelten van de handvaten.

Ook waren er wat stangetjes van het voorste houtrekje losgesprongen.

 

Dus contact opgenomen met de importeur... jawel dezelfde Robert Kattenberg.

Gelijk een uiterst positieve reactie van hem gekregen. Het zou opgelost worden. Ik heb vervolgens wat foto's opgestuurd zodat zij het probleem konden beoordelen. De fabrikant was ook van mening dat het probleem kwam door het niet voldoende aanbrengen van het isolatiemateriaal.

Daarna kreeg ik het bericht dat ik een compleet nieuwe Envirovit toegestuurd zou krijgen. :) Geweldige service dus.

Binnen een week was het geregeld en had ik een nieuwe rocketstove.

 

IMG_7391.jpg.dda76d07d8b1014524efd68b6b2d91d8.jpg

 

IMG_7394.jpg.3d837aa8c6d3528725669092471d6828.jpg

 

IMG_7392.jpg.29b7a962eec70eed7e55999b84bf11d6.jpg

 

IMG_7402.jpg.35a7a1d001a9aaa5ad380db6133b5e3d.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens in 2014 heb ik ook deze Envirofit Coox aangeschaft. Dit kwam onder mijn aandacht via zowaar een aanbieding van de Essent... Kreeg er een gratis pannetje en een flesje hotsauce bij. Dit alles voor 100 euro.

 

Levering kwam mét de extra doos er omheen ter bescherming. Ze hebben dus goed geluisterd naar @Simurgh.

 

Gebruik van de rocketstove was voor bij mn huisje op volkstuincomplex. De belofte dat ik voldoende zou hebben aan sprokkelhout was wat mij overgehaald heeft. Sprokkelhout genoeg daar maar ik kom wat minder gemakkelijk aan brandhout voor "normale" vuurtjes.

En de stove werkte uitstekend voor mij. Prima aan te maken, blijft goed branden, rookt niet of weinig (afhankelijk van het hout).

Voor mijzelf, of twee personen, is het heel gemakkelijk om snel een vuurtje te maken en wat eten te bakken/koken.

Ook een grote ketel met water (paar liter) is erg snel heet.

Nadeel vond ik wel dat er wel snel vlammen voor uit de stove komen omdat het hout dan wat te snel op brandt.

 

Dus al met al een succesvolle aankoop.

 

Helemaal met als toevoeging een artikel uit de zeventies/eighties dat bewaard is gebleven en ik bij verhuizing van ouders mee naar het huisje heb genomen.

Zoek ik net op internet naar iets vergelijkbaars en vind ik toch preciés het ding dat ik bedoel!! Verbazingwekkend....

Deze dus (op nog meer plekken verkrijgbaar, dit is voorbeeld):

http://nl.aliexpress.com/item/Smokeless-Barbeque-Grill-for-Household-Gas-Stove-Indoor-Black-Stove-Top-Grill-Brazilian-Grill-Pan-Free/32255219731.html

Deze past perfect boven op de Envirofit en verdeeld de warmte prima zodat je aan de zijkant kan grillen en in het midden kan bakken. De overtollige vetten/olie wordt in opvangring onder verzameld.

Het is alsof deze gasfornuisgrill er speciaal voor is gemaakt. Een aanrader dus!! Zonder dit ding had ik er een stuk minder lol mee gehad.

 

Maar... alles bleef niet perfect.

Deze zomer bleken opeens de handvaten gesmolten. Deze zijn namelijk van plastic. Eén van de handvaten viel er ook gewoon uit. Daardoor kon ik ín de behuizing kijken en zag dat het isolatiemateriaal maar tot de helft aangebracht was.

Waarschijnlijk de reden van het smelten van de handvaten.

Ook waren er wat stangetjes van het voorste houtrekje losgesprongen.

 

Dus contact opgenomen met de importeur... jawel dezelfde Robert Kattenberg.

Gelijk een uiterst positieve reactie van hem gekregen. Het zou opgelost worden. Ik heb vervolgens wat foto's opgestuurd zodat zij het probleem konden beoordelen. De fabrikant was ook van mening dat het probleem kwam door het niet voldoende aanbrengen van het isolatiemateriaal.

Daarna kreeg ik het bericht dat ik een compleet nieuwe Envirovit toegestuurd zou krijgen. :) Geweldige service dus.

Binnen een week was het geregeld en had ik een nieuwe rocketstove.

 

IMG_7391.jpg.dda76d07d8b1014524efd68b6b2d91d8.jpg

 

IMG_7394.jpg.3d837aa8c6d3528725669092471d6828.jpg

 

IMG_7392.jpg.29b7a962eec70eed7e55999b84bf11d6.jpg

 

IMG_7402.jpg.35a7a1d001a9aaa5ad380db6133b5e3d.jpg

Wat een leuk ding voor op de envirofit rocket stove.

 

Ja Robert is een top gast met veel kennis over wat hij doet.

 

Foutjes worden in elk product gemaakt, maar alleen de in mijn ogen goede merken doen dat niet moeilijk over.

 

Leuke aanvulling op dit al oude topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Dankzij deze geweldige review heb ik vanochtend de stove gekocht. Had altijd 'romantische' gevoelens bij koken op een tripod met hangende pot. - Hoor je de mondharmonica ook al? -

Maar gegeven de huidige (en toekomstige) hittegolven en droogte denk ik dat open vuur veel te gevaarlijk wordt. Maar is er een overdaad aan sprokkelhout die zó de stove ingeschoven kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Cynica zei:

Dankzij deze geweldige review heb ik vanochtend de stove gekocht. Had altijd 'romantische' gevoelens bij koken op een tripod met hangende pot. - Hoor je de mondharmonica ook al? -

Maar gegeven de huidige (en toekomstige) hittegolven en droogte denk ik dat open vuur veel te gevaarlijk wordt. Maar is er een overdaad aan sprokkelhout die zó de stove ingeschoven kan worden.

@Cynica Foto's??

Zo kunnen de fabrikanten weer zien wat goede servies doet, vijf jaar geleden en nog blijft het zijn werk doen.

 

Beste @Simurgh  

Een mooi tijdloos verslag, ik hoop nog veel meer aandeeltjes van je te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, JJ&A zei:

vijf jaar geleden en nog blijft het zijn werk doen.

? Heb 'm vanochtend gekocht ... Het ding is nog maar net uit de doos, heb nog geeneens sprokkelhout op t balkon ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Cynica zei:

Dankzij deze geweldige review heb ik vanochtend de stove gekocht.

Leuk, ben benieuwd hoe ie bevalt.

En denk vooral ook eens over de aanschaf van een grill opzet ding. Bijvoorbeeld die voorgenoemde bij AliX of misschien een grill ding wat bij de ozo populaire Skottelbraai hoort. ?

 

En zie dat de link naar het grill ding niet meer werkt. Maar niet getreurd, nog steeds te verkrijgen, o.a. hier:

https://nl.aliexpress.com/item/32751720588.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.4a6d2e0eMz9PEu

 

https://nl.aliexpress.com/item/32920624842.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.4a6d2e0eMz9PEu

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Erny zei:

de aanschaf van een grill opzet ding.

Die zijn idd héél mooi! En niet eens zo duur. Zelf was ik van plan om bij tweedehands winkels te kijken naar die roostertjes uit n magnetron. Zijn ook rond, maar niet van gietijzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Cynica zei:

Zijn ook rond, maar niet van gietijzer.

Deze zijn ook zeker niet van gietijzer hoor, gewoon niet al te dik soort metaal. Roest ook. 

(ff rondspeuren op AliX geeft vast nog goedkopere versies.)

Maar denk dat je als je met een goed oog rondkijkt op rommelmarkt en 2ehands etc wel wat geschikts kunt vinden. ?

 

Er komen wel behoorlijk felle vlammen boven uit de rocketstove. Dus niet alles zal geschikt zijn want dan heb je straks houtskooltjes op je grill liggen ipv lekker eten. ?

Gewone grillpan kan trouwens ook goed... Of een wok...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Cynica bij de Coox is evt.  ook een uitbreiding te koop. Deze maakt er een 2 pitter van. (Wist je vast wel)

Heb hem zelf en bevalt. Wel een aanrader om een pan met deksel te gebruiken op de extra ontstane ‘kookplaat’. Deze is iets minder warm dan de pan die direct boven het vuur staat.

Veel kook / stook plezier!

B25177F2-367A-4F8A-A530-88E39D98DE27.thumb.jpeg.0fcc33b897c66f3ac36868d76c4681d6.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...