Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

schuilkelders

Nederlandse overheid plaatst kritische burgers op lijsten

Recommended Posts

Ik wilde toch even dit onderwerp als nieuwe thread starten, omdat er naar mijn idee te weinig mensen zijn die weten Hoe goed iederee in de gaten gehouden wordt en hoe ver de Big Brother staat van George Orwell (1984 boek) al doorgevoerd is.

Zeker als je je binnen een bepaalde scene begeeft, zul je worden gemonitord.

Ik verwijs in dat kader naar dit artikel wat er goed over uitwijdt.

Enkele teksten uit het artikel:

Nederlandse overheid plaatst kritische burgers op lijsten

In deel V zagen we dat de overheid in publicaties als het “Actieplan Polarisatie en Radicalisering”, campagnes als “Nederland tegen terrorisme” en via Postbus 51 spotjes, groepen met afwijkende meningen over bijvoorbeeld dierenrechten, politiek of geloof, afschildert als radicaal en in potentie ‘terroristisch.’

Nederland blijkt tevens het land waar de overheid op de éérste plaats staat van alle landen ter wereld waar het gaat om het aftappen van de communicatie van haar eigen burgers. Sinds dit bekend is, is de regering onwillig om de tapgegevens nog langer te publiceren: “omdat verstrekking van de gevraagde gegevens de veiligheid van de staat zou kunnen schaden” (zie voor de bronnen deel V). De informatie die de autoriteiten ertoe brengt om uw gesprekken te willen afluisteren, moet, al is het maar ten dele, ergens vandaan komen. Het verleden leert dat de regering de gewoonte heeft ‘staatsgevaarlijke’ personen op lijsten te plaatsen. Sinds 9/11 registreert de overheid onder meer mensen die er ‘radicale ideeën’ op na houden en potentieel terroristisch zijn.

En als je door klikt naar de sub artikelen vindt je bijvoorbeeld dit:

De geheime inlichtingendiensten krijgen hun inlichtingen via een derde, minder bekende, Nederlandse inlichtingendienst die in 2003 is opgericht als reactie op de ‘terreuraanslagen’ van 11 september 2001: de Nationale Singint Intelligence Organisatie (NSO, ‘Signals Intelligence’ = verbindingsinlichtingen). De NSO luisterde sinds 2005 met dertien schotelantennes van het satelliet-grondstation te Burum, Friesland, tot en met 2006 per jaar al 150.000 telefoonnummers af voor de inlichtingendiensten, aldus het VPRO’s Tegenlicht.x Maar ook alle emailverkeer onderschept de NSO voor de AIVD en MIVD.xi Burum is niet het enige station. Twee andere afluisterstations stations van de NSO bevinden zich te te Eemnes en Eibergen. Behalve AIVD, MIVD en NSO kent Nederland nog een vierde inlichtingendienst, de RID. Deze Regionale Inlichtingen Dienst verricht min of meer dezelfde taken als de AIVD maar op lokaal niveau.

En nog iets:

Ook de Europese Unie zelf houdt lijsten bij van ‘staatsgevaarlijke’ burgers. De EU beschikt al over een lijst van “Persons, groups and entities involved in terrorist acts” (2006). Maar er is meer. Onderzoeker en schrijver dr. Udo Ulfkotte onthult aan zijn publiek tijdens het KOPP-congres “Europa vor dem Crash” op 4 februari 2012, dat er een geheim samenwerkingsverband bestaat tussen de Europese geheime diensten, dat zich richt op tegenstanders van de Europese Unie en de banken. Tegenstanders zouden geplaatst worden op lijsten gegenereerd uit centrale elektronische dossiers, waarin burgers in profielen worden gemerkt met een kleurcode groen, geel of rood al naar gelang hun potentiële gevaarlijkheid voor het EU-eenwordingsproject.vii Hoewel de Tweede Kamer onder druk van de bevolking in 2010 ten lange leste tegen de elektronische opslag van persoonsgegevens in een centrale database heeft gestemd, gaat, nu de gemoederen zijn gesust, Minister Spies van Binnenlandse Zaken de centrale database, geheel volgens Europese richtlijnen, alsnog invoeren.viii

• Leuk 3

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Richard Friesland

Zullen wij daar eigenlijk wel onder vallen?

Ben niet tegen politici.............euh eigenlijk wel dat stelletje uitzuigers :(

Deze post delen

Zullen wij daar eigenlijk wel onder vallen?

Ben niet tegen politici.............euh eigenlijk wel dat stelletje uitzuigers :(

Politici zijn slechts pionnetjes die daar zitten om ons het gevoel te geven dat we democratische keuze hebben. Ondertussen slepen ze ons mee in de dictatoriale Wil van Europa. Het Europa dat alle referenda negeert en gewoon haar plannen doorzet en doordrukt. Het Europa met een ondemocratisch gekozen president Van Rompuy. Als je het artikel goed leest dan kom je er achter dat wanneer je bepaalde interesses hebt, je onder de loep ligt. Dit gebeurt overigens volledig geautomatiseerd op basis van wat je schrijft (schuilnaam of geen schuilnaam), emailt, sms, telefoneert, enz. enz. De technologie is simpelweg in staat om in combinatie van technieken (gezichtsherkenning in foto's op facebook, maar ook op je telefoon, je ip adres, het mac-adres van je apparatuur, enz. enz.) volledig geautomatiseerd jou een "kleurcode" te geven. Daar komt geen mankracht aan te pas. Ik raad je aan deze artikelen eens goed te lezen. Dit geschreven hebbende mag ik mijzelf waarschijnlijk gelukkig prijzen met de kleurcode rood! AIVD ik groet u ;-)

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Richard Friesland

De gene die dit altijd in het europarlement goed weet te verwoorden is Nigel Farage

Deze post delen

Gast IsaBo

Schijnbaar zit er ook een afluisterstation in het zwarte Philipsgebouw in Nijmegen. Helemaal bovenin. Tenminste, dat is eens op de radio verteld.

Mij mogen ze afluisteren maar alleen als ze ook de heel erg lange telefoontjes met vriendinnen uitzitten (erg vermoeiend en saai bij tijd en wijle).

Deze post delen

Zoek maar eens op het INDECT project;

http://www.indect-project.eu/

Bizar dat je, wanneer je soc.media gebruikt, je door een algoritme al tot terrorist bestempeld kunt worden.

Als je tweet "heb je dat gehoord van die bomaanslag op het centraal station?" wordt je al gevlagd omdat "bomaanslag" icm publieke plek "centraal station" een vlaggetje genereert.

Ik denk er daarom ook sterk aan om al mijn sociale media maar op te doeken; alleen maar om niet ten onrechte als terrorist bestempeld te worden omdat ik ooit europa critisch tweet.

Deze post delen

Gast Richard Friesland
Zoek maar eens op het INDECT project;

http://www.indect-project.eu/

Bizar dat je, wanneer je soc.media gebruikt, je door een algoritme al tot terrorist bestempeld kunt worden.

Als je tweet "heb je dat gehoord van die bomaanslag op het centraal station?" wordt je al gevlagd omdat "bomaanslag" icm publieke plek "centraal station" een vlaggetje genereert.

Ik denk er daarom ook sterk aan om al mijn sociale media maar op te doeken; alleen maar om niet ten onrechte als terrorist bestempeld te worden omdat ik ooit europa critisch tweet.

mijn social media bestaat uit preppers.nl :D

Deze post delen

Gast Jager

Ach zolang wij geen activitwiten ontplooien hier als totale anarchie en het opblaze. Van de overheid, maar ons gewoon bezig blijven houden met voorbereiden op eventuelw rampscenario's zijn wij niet zo belangrijk nog voor Vadwrtje Staat. Eerder dat mocht er.een ramp gebeuren dat dat het juist handig is dat preppers net als hulpdiensten in actie kunnen komen om de samenleving te kunnen helpen...

Deze post delen

Politici zijn slechts pionnetjes die daar zitten om ons het gevoel te geven dat we democratische keuze hebben. Ondertussen slepen ze ons mee in de dictatoriale Wil van Europa. Het Europa dat alle referenda negeert en gewoon haar plannen doorzet en doordrukt. Het Europa met een ondemocratisch gekozen president Van Rompuy. Als je het artikel goed leest dan kom je er achter dat wanneer je bepaalde interesses hebt, je onder de loep ligt. Dit gebeurt overigens volledig geautomatiseerd op basis van wat je schrijft (schuilnaam of geen schuilnaam), emailt, sms, telefoneert, enz. enz. De technologie is simpelweg in staat om in combinatie van technieken (gezichtsherkenning in foto's op facebook, maar ook op je telefoon, je ip adres, het mac-adres van je apparatuur, enz. enz.) volledig geautomatiseerd jou een "kleurcode" te geven. Daar komt geen mankracht aan te pas. Ik raad je aan deze artikelen eens goed te lezen. Dit geschreven hebbende mag ik mijzelf waarschijnlijk gelukkig prijzen met de kleurcode rood! AIVD ik groet u ;-)

Leuk om te lezen in het artikel over de communisten en de februaristaking in Nederland ten tijde vd. nazibezetting. Mijn opa was communist en 1 van de stakingsleiders hier in de regio. Heeft toen de rest van de oorlog ondergedoken gezeten maar heeft de oorlog wel overleefd. Ben nog steeds trots op hem ondanks dat hij niet meer leeft.

Maar weer ontopic: eng om te lezen dat zelfs dit al door computers word gegenereerd. Zag een tijd terug ook een docu van de VPRO waarin ze de geautomatiseerde aandelenhandel belichtten. Toen gingen de haren me al overeind staan.

Hmm...we kunnen natuurlijk ook dit systeem fucken door bv. op onze Facebookpagina een hele waslijst met staatsgevaarlijke woorden neer te zetten en dat delen met onze Feestboekvriendjes...

Deze post delen

Ach zolang wij geen activitwiten ontplooien hier als totale anarchie en het opblaze. Van de overheid, maar ons gewoon bezig blijven houden met voorbereiden op eventuelw rampscenario's zijn wij niet zo belangrijk nog voor Vadwrtje Staat. Eerder dat mocht er.een ramp gebeuren dat dat het juist handig is dat preppers net als hulpdiensten in actie kunnen komen om de samenleving te kunnen helpen...

Je bent sneller verdacht dan je denkt...:D

• Leuk 2

Deze post delen

Wie weet waar ik me kan aanmelden, ik vind het wel een boeiend vak:cool:

Deze post delen

Gast Jager
Je bent sneller verdacht dan je denkt...:D

Ach ik moet ze wel aan het werk zetten he ;)

Deze post delen

De vraag die belangrijk is, is natuurlijk: wat voor categorie prepper ben jij?

Bereid je je alleen voor op een economische crisis...ach dat doet heel Nederland, alleen zij noemen zich geen preppers. Ze zijn gewoon aan het overleven en proberen oplossingen te zoeken voor mogelijke problemen in de toekomst of actuele problemen.

Of ben je een prepper die je voorbereid op mogelijke rampscenario's waarbij je er van uit gaat dat ons politiek stelsel helemaal niet zo goed voor ons is en dat Europa bezig is om alle macht naar zich toe te trekken?

Ik heb daar in deze thread iets over gezegd.

Kijk dan gaan ineens alle geautomatiseerde AIVD lichtjes op rood! Nou ja...dat draag ik dan maar met de schouders recht en het hoofd omhoog. Waarbij ik sterk de neiging heb om mijn middelvinger op een bepaalde manier te positioneren...

Deze post delen

Misschien dat deze naar de complot-theorieen moet..

Natuurlijk zijn er "lijstjes" je SOFI-nummer is al een lijst.. Ook dit forum heeft een lijst,. en er zijn ook politie en AIVD lijstes.. en lokale gemeente heeft lijstjes, Sociale Media hebben lijsten, bedrijven hebben lijsten in hun CRM systemen.. Natuurlijk weten zijn ook wat hun klanten tweeten, facebooken..

Natuurlijk als je veel de bekende woorden, googled, of op je site neerzet, krijg je aandacht.. En dat de automatisering dat sneller toegankelijk maakt is toch niet nieuw..(hoop ik)..

het is wat wordt er met die informatie gedaan en met welke doelstelling.. En verder voorkom dat je in de zoeklichten komt te staan.. En op zichzelf maakt preppen je niet direct dat in de schijnwerpers staat.. Ga je op internet schreeuwen, over wapens, complot theorieën, en dat je anti-staat, anti-wetgeving bent, heb je aandacht.. wat is nieuw ..

maakt het je bang, word je extra voorzichtig en paranoia ? Ik niet echt..

• Leuk 1

Deze post delen

Voor de overheid actie onderneemt op basis van die computerlijsten, zullen de gegevens toch wel door een mens beken worden, denk ik. Wat heeft het immers voor zin om op iemand af te gaan die schrijft dat hij een tank in de achtertuin heeft, als die persoon het over een water tank heeft? Voor de duidelijkheid: ik heb geen tank, noch een achtertuin :-)

• Leuk 1

Deze post delen

Misschien dat deze naar de complot-theorieen moet..

Complottheorie: In de volksmond is een complottheorie elke onconventionele theorie over verschijnselen of gebeurtenissen die naast onconventioneel ook ongefundeerd of irrationeel is.

Welnu we hebben het hier niet over een ongefundeerde stelling (ik verwijs nogmaals naar het artikel) en ook niet over een irrationele stelling.

Dat is toch een typische trend, die trend van het afserveren van goed onderbouwde redenaties als zijnde complottheorie als mensen niet de moeite willen nemen om er echt in te duiken, maar op basis van de contouren iets al naar een bepaald hoekje duwen.

Volgens mij is het een relevant onderwerp wat niks met complot te maken heeft, maar gewoon met actualiteit.

• Leuk 2

Deze post delen

Dat je privacy een issue is waar..

Het is meer de toon, waarop de boodschap gebracht wordt, die meer neigt naar complot theorie, dan naar een rationele en afgewogen impact analyse en objectieve weergave.. Door jouw presentatie lijkt het iets heel bijzonders en bijzonder kwalijk. En wat ga je dan concreet doen ?, Schuilkelders bouwen ?..

Als ik nu Mark Rutte vraag, wie ik ben, en hij heeft een dag te tijd, weet hij precies wat ik wil dat hij weet, en niets meer.. Dat zelfde geld voor de belastingsinspecteur, de politieagent, nationale recherche etc..

Hij weet dan misschien ook wel dat ik aan bushcraft doe, en iets met radio en iets met redding, en iets met preppen.. zo wat.. Prachtige lees voer.. Veel leesplezier Mark. en wat dan ?

Ik heb het niet zo met angst zaaien, ik heb het meer om met gezond verstand naar zaken kijken, en sommige zaken niet van de daken te schreeuwen..

.

Deze post delen

@rescue Ik kaart iets aan om mensen bewust te maken, niet om angst te zaaien. Zoals je aan mijn vorige reacties ziet, heb ik bepaald niet last van angst en is het volgens mij juist Niet de bedoeling om ook maar ergens bang voor te zijn. Dus wat dat betreft deel ik je houding. Ergens op wijzen in het kader van informatieverstrekking leek mij nuttig in dit geval. Dus het staat iedereen vrij dit onderwerp met interesse te lezen of wel links te laten liggen. Maar angst zaaien of oproepen? No way! Kom voor je mening uit en durf dingen te bekritiseren. Ik vind het erg interessant om te horen waarom mensen preppen? Ben je ergens bang voor? Bang voor een economische depressie, geen eten meer, pandemieën, plunderingen als de crisis nog verder door zet? Ben je door te preppen dan sowieso niet een beetje een "angst zaaier" of een doemdenker? "Kom op een beetje positief!! Niks aan de hand"

Kortom: ik kaart een onderwerp aan waar ieder zijn mening over mag hebben, maar het leek mij nuttig om te melden hoe de screening vanuit overheidswege werkt. Name it complot denken of lees het gewoon met interesse en doe er mee wat je wilt. Salut!

Deze post delen

Iedereen is vrij z'n mening delen en iedereen is ook verantwoordelijk voor hoe het formuleerd..

Jij opent een topic met de titel : "Nederlandse overheid plaatst kritische burgers op lijsten". Dit is een suggestief, of telegraaf stijl van schrijven..

Je schrijft iets over" politicy en Pionnen, die ons meeslepen ....", daarmee geeft je iets niet objectief weer, of onderbouwd, maar jouw mening.. Ik zie dat dus niet als objectieve informatie voorziening of onderbouwing.. Op zich niets mis mee.. het is jouw mening.. Echter daarom zeg ik het hoort meer thuis bij suggestieve complot theorieen..

Dan een onderbouwd objectief stuk, met kans x impact x effectivteit analyses, om maar even een andere uiterste weer te geven..

De kans op brand in je eigen woonhuis is nu eenmaal groter, dan een overstroming op de Utrechtse heuvelrug., of een EMP door een drone van uit de overheid op mijn BOL..

Een langdurige stroomuitval thuis is de kans wat groter, dan dat ik geen diesel meer kan kopen.

Uitval van drinkwater voorzieningen,is waar ik woon, wat groter, dus ik heb wat alternatieven..

Dat is allemaal goed te beredeneren, zonder dat je angstig maakt...

Een suggestief stuk, over dat de "overheid lijstjes heeft.. " is angst zaaien, voor iets wat we allemaal weten, en dat de impact daarvan objectief relatief klein is, als je niet in de schijnwerpers komt te staan..

De telegraaf is vaak nog gevaarlijker dan de overheid in deze..

. ..

Deze post delen

Kudo's @schuilkelders dit is dus wel iets waar je je zorgen over moet maken. Overigens is het in de gaten houden van burgers, met afluisteren en je internet activiteiten al iets dat tien jaar speelt. Surf eens naar sites met anarchistische kookboeken en plop, je ip adres wordt gevlagd. Rood stickertje. Roep je in je gsm bom en paus, rood stickertje. Ben je actief op een forum waar argwaan bestaat tov de overheid, rood stickertje. Zit je bij een schiet vereniging, ja hoor, rood stickertje. Drie rode stickers of meer, dan gaat er een lichtje branden bij DVIA maar dan andersom. Ik denk dat ze al heel wat mensen hier even tegen het licht hebben gehouden. Met je pin en creditcard weten ze ook nog, wat jij gekocht hebt. Zo vissen ze er de domme terroristen uit. Dat zijn wij niet, niet dom en geen terrorist, maar mijn moeder zal bijvoorbeeld nimmer een rood stickertje krijgen. Met andere worden, bij die DVIA hebben ze met één druk op de knop jouw complete verhaal....das mooi, als ze boefjes willen opsporen.

• Leuk 3

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...