Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ben jij gelukkig als prepper?

Mr. Gold
 Share

Hoe gelukkig ben jij als prepper?  

91 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe gelukkig ben jij als prepper?

• 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      1
    • 5
      0
    • 6
      8
    • 7
      23
    • 8
      31
    • 9
      12
    • 10
      12

Recommended Posts

Zelf ben ik van mening dat je geluk voor een groot deel kan afdwingen. Nu worden preppers over het algemeen zwartgallig genoemd door onze mede mensen die niet zelfredzaam willen zijn en eventuele problemen in de toekomst het liefst negeren. Een van onze gebruikers zei laatst: Preppen is respect voor het leven hebben! En dat kan ik zelf ook echt onderschrijven.

Ik zag zondag op Discovery het programma van Derren Brown: The Experiments en hij ging op onderzoek uit waarom sommige mensen geluk hebben en ander juist ongeluk aantrekken. Het was voor mij zo duidelijk en kwam ook in deze aflevering erg goed naar voren. Kansen creëer jezelf! In de film "Yes Man" (2008) met Jim Carrey wordt dit ook goed gefilmd. Zelf kan ik ook redelijk slecht tegen mensen die altijd lopen te klagen of vertellen dat het aan andere mensen ligt dat ze ongelukkig zijn. Ik begrijp als geen ander dat het leven niet makkelijk kan zijn maar het biedt ook zoveel kansen en mogelijkheden als je er maar van bewust bent.

Nu vroeg ik mij af of jullie gelukkig zijn of dat preppers toch misschien negatiever in het leven staan in onze niet preppers. In deze poll kan je aangeven wat voor cijfer jij op dit moment het leven geeft en je mag als je wilt in dit forum draadje aangeven of preppen je leven verrijkt heeft of ongelukkiger maakt omdat je bang ben voor wat gaat komen?

Ik zal zelf ook een reactie met cijfer achter laten.

Hoe gelukkig ben jij als prepper?

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Richard Friesland

Ik heb 7 gestemd, ik ben gelukkig met of zonder preppen :D

Als prepper ben ik nog niet gelukkig met wat ik tot nu toe geprept heb, voorraden niet voldoende, gear nog niet voldoende maar voel wel een voldoening iedere keer als ik weer wat aangeschaft heb.

Ik heb het dan niet over grote dingen maar elke keer als ik weer wat in mijn voorraadkast gezet heb denk ik weer "en weer een dag eten voor als het mis gaat" :D

Link naar reactie

Ik vind geluk altijd zo'n momentopname, maar gemiddeld gezien voel ik me redelijk gelukkig. Ik denk dat ik door mijn omgeving wel vaak gezien word als wat pessimistisch, maar zelf vind ik dat ik vooral realistisch ben. Bovendien word ik over het algemeen enthousiast van andere zaken dan de mensen in mijn omgeving, waardoor het lijkt alsof ik weinig boeiend vind.

Ik merk bij mezelf dat ik door na te denken over prepper gerelateerde zaken ik beter het huidige leven kan relativeren en waarderen. Als ik aan het zoeken ben naar een waterfilter en vervolgens de kraan open draai voor een glas water, waardeer ik de luxe weer waarin we nu leven. Ik probeer alles niet meer te zien als een vanzelfsprekendheid, waardoor ik meer kan genieten van de 'kleine dingen'.

• Leuk 1
Link naar reactie

Volop gelukkig met een nieuw leven voor de deur van me meisie en mezelf.Gelukkig dat alles goed gaat met mn familie..En heel gelukkig dat we nog in n goeie gezondheid zijn om te doen wat we nog doen moetten.(Waarschijnlijk heb ik te vlot die 9 ingedrukt..Ik zal deze poll volgend jaar nog eens invullen.)

Link naar reactie

Ik ben nu een jaar bewust aan het preppen. Daarvoor heb ik echt overwogen of ik dit wilde doen of niet. Ik wilde mijzelf niet wegzetten als doomdenker, maar heb dit jaar enkele momenten gehad van, waar ben ik eigenlijk in hemelsnaam mee bezig?! Zoiets van, ach wat maakt het ook allemaal uit, we zien tegen die tijd wel. Schiet ik niet te ver door? Zo langzaam aan heb ik het preppen een goede plek kunnen geven en zie het als iets extra's. Als een leerzame hobby.

Zoals Mr. Gold al stelde; Preppen is respect voor het leven hebben! Ja, dat heb ik zeker. Ik leef graag en prijs mij gelukkig van elke dag dat ik mag genieten in gezondheid. Preppen is een mentaliteit, om je zelf denken, voor je dierbaren willen zorgen, voor jezelf willen opkomen. Dus Een dikke 8

Link naar reactie

Een zesje. Ik ben aan het preppen geslagen nadat deze zomer bij mijn enige twee familieleden drie dagen van elkaar een ernstige vorm van kanker werd vastgesteld. Zij zijn degenen die mijn veel hielpen vanwege mijn eigen slechte gezondheid en de noodzaak om er nu voor hun te zijn maakte een gevoel van dringende noodzaak in me wakker om voor ons allemaal iets wezelijks achter de hand te hebben voor het geval dat er "iets" zou gebeuren.

Het geprep geeft me een gevoel van rust en dat zesje is daar aan te danken, anders was het een dikke onvoldoende geweest.

• Leuk 1
Link naar reactie

Een 10, na een periode van kwakkelende gezondheid en verlies van mijn broer op 42-jarige leeftijd probeer ik altijd positief in het leven te staan. Voor je het weet is het (letterlijk) over. Gelukkig is de gezondheid weer goed en doe ik de dingen die ik leuk vind.

Link naar reactie

Na veel wikken en wegen heb ik op de 6 gedrukt. Ik ben gelukkig pessimistisch:).

Ik ben niet gelukkig met de huidige maatschappij. puur op basis daarvan zou ik -3 willen hebben als keuzemogelijkheid

Ik ben niet gelukkig met het feit dat ik ervan overtuigd ben dat je nu moet preppen om ook straks gelukkig te zijn.

Om van een -3 te komen tot een 6 heb je toch een 9 nodig.

Ik ben gelukkig omdat wij gezond genoeg zijn om te genieten van het leven. Ik ben gelukkig omdat ik de moed heb om te doen wat ik denk wat goed is in plaats van te doen wat anderen goed vinden.

Ik ben gelukkig omdat ik weet dat ik een paar echte vrienden heb en een schat van een vrouw. Ik ben gelukkig omdat de kinderen gezond zijn en bezig zijn hun plek in deze wereld te vinden.

Eigenlijk had ik dus een 7 moeten kiezen....

• Leuk 2
Link naar reactie

Ik heb zelf wel momenten gehad dat ik dacht: Alsjeblieft laat het niet mis gaan, ik ben er niet voor geschikt om te survivallen of mijzelf in te graven, ik ben zo gewend geraakt aan alle luxe om ons heen dan het zo normaal geworden is dat je er niet meer over nadenkt. Door het hele prep avontuur zijn wij veel bewuster aan het leven, we houden rekening met wat wij eten, consuminderen, genieten nog meer van de kleine dingetjes en als ik nu onder de warme douche sta denk ik, woohoo :) Het geeft ook weer veel kansen zo'n onderneming. Ondertussen ben ik bij 2 meetings geweest en heb ik al diverse mede preppers van deze site mogen ontmoeten. Dat zijn ook momenten die ik koester en een grote meerwaarde in mijn leven geven. Het gaat mij persoonlijk om de reis en niet om de eindbestemming en daar wil ik mij elke dag van bewust zijn. Kan slecht tegen dingen die ik zelf niet in de hand hebt en dat is met preppen nou precies wat voor mij soms een stukje onrust geeft. Ik ben afhankelijk van andere zaken die ik niet in de hand heb en daarvoor bereiden we ons voor. Ik wilde mijzelf een 8,5 geven maar dat kon niet dus heb ik mij een 8 gegeven, kan oprecht zeggen dat ik erg gelukkig ben maar er zijn in ons leven altijd randvoorwaarden die anders of beter kunnen.

Begin de dag met een lach :)

• Leuk 2
Link naar reactie

Ach ja ik zou wel wat rijker willen zijn ;) maar ik heb mooie kinderendus eigenlijk de.grootste rijkdom al. Bezorgd ben ik eigenljjk alleen om hun. Wat er voor ons en mezelf zou kunnen overkomen doet me niet zoveeel. Onkruid vergaatt niet dus ik vind wel een weg. Maar hoe het voor mijn kinderen zou zijn als SHTF daar denk ik wel vaak aan. Ze zijn nog zo klein (6,4 en 2) en onschuldig terwijl de wereld wreed en hard is. Dat ik hun kan beschermen als de nood daar is is iets wat ik hoop. Maar tot die tijd leef ik een lekker leventje hoor ;)

Link naar reactie

Ik wilde een 10 geven, maar durfde niet. Want dat impliceert dat het enkel nog minder kan worden, en zo wil ik er niet tegenaan kijken. Het zal uiteraard steeds weer 'anders' worden, maar of dat beter of slechter is, dat hangt ook van de momentopname van je eigen perspectief af.

We zijn thuis allen gezond, hebben een warm huis met een nog warmere houtkachel op deze kouder wordende dagen, er is geld om eten te kopen en er is tijd om er lekker gerecht van te maken. Wat wil je nog meer? Prepspullen uiteraard, maar die hebben we ook! Kortom, ben erg gelukkig. Heb er een 9 van gemaakt.

• Leuk 1
Link naar reactie

@Mr. Gold Hoewel ik erg gelukkig ben (10 gestemd) wil ik de toelichting in je openingpost nuanceren.

Als eerste is er een verschil tussen geluk en succes. Als je succes bedoelt, dan ben ik met je eens dat je hier zelf grote invloed op hebt. Het wel of niet preppen heeft in mijn huidige leven geen invloed op mijn succes, maar zeker wel in een SHTF situ. ;)

Als je geluk als een gevoel bedoelt, dan is dit wat mij betreft niet afhankelijk van de omstandigheden waarin ik mij bevind. Mijn geloof geeft mij zelfs in mindere omstandigheden (zoals ernstige ziekte, armoede, ellende, dood, vervolging etc.) hoop. Deze hoop geeft mij toch een positieve mindset. Deze mindset opent je weer voor kansen die een dergelijke situatie biedt en daarmee werk je weer aan je eigen (toekomstig) geluk. Geluk begint voor mij bij het weten wie ik ben en wie ik mag zijn en dat ik niet alles uit eigen kracht hoef te doen. Mij biedt het geloof in God de houvast en de richting die mijn leven nodig heeft. :) Deze stabiliteit en geluk wens ik anderen ook toe. Amen

Ja, ik realiseer me dat mijn hoop en geluk getest zullen worden in een SHTF of TEOTWAWKI, maar dat maakt het leven des te meer een avontuur!

@Dr.Prepper Wie zegt dat de schaal bij 10 eindigt? Volgens mij kan je nu intens gelukkig zijn en morgen een nieuwe wereld ontdekken waarvan je het bestaan niet wist?

• Leuk 2
Link naar reactie

7 gestemd. Pas begonnen met preppen dus voorraad en gear moeten grotendeels nog aangeschaft worden. Ben elke keer met boodschappen doen weer blij dat er iets bij de voorraad komt. Wil voor een jaar voorraad hebben. Ik wil, voor zover als mogelijk is in een huurhuis in de stad, zelfvoorzienend worden. Heb nog een lange weg te gaan maar hiermee bezig zijn maakt mij gelukkiger.

Link naar reactie

Mijn leven is aanzienlijk verbeterd nadat ik me bezig ben gaan houden met preppen en alles eromheen, zat voorheen in een soort van depressie, zag het niet meer zitten, zag het nut ervan niet meer in. Ook het preppen zag ik in een tweestrijd. Kreeg van de doktor het nummer van een psychiater, maar dat nummer heb ik nooit gebruik van gemaakt. Het zijn problemen die in je hoofd opstapelen die je zelf uiteindelijk ook weer kunt afstapelen. Na de dood van mijn moeder na jarenlange kanker en pijn, dacht ik eroverheen te zijn maar bleek dat ik het toch niet zo goed heb kunnen verwerken. We hebben haar laten inslapen op haar wens. Nog geen maand later moesten we onze hond laten inslapen, die at niet meer omdat ze mijn moeder mistte. Daar ontstond zich een tweestrijd die ik maar niet kon verwerken. Had het een tijd geblokkeerd, maar dat gaat op ten duur werken op je psyche. Uit voorzorgsmaatregelen had ik het tweede hondje bij mij in huis genomen, zodat niet ook zij haar eetlust zou verliezen en uiteindelijk ook ingeslapen zou moeten worden. Die woont nu al 3 of 4 jaar bij mij. Laatst haar ontdekt op de keukenvloer, beweegloos, leek alsof ze een herseninfarct had gehad, had enorme impact op mij om haar zo aan te treffen. Dacht dat ze dood was. En zo nog andere dingetjes, maar die heb ik zelfstandig weten te verwerken.

En na het lezen van zoveel inbreng en informatie hier op het forum, zag ik dat nut weer zinvol worden. Hoop is weer gaan groeien. Als ik het mag aanduiden als een boom, staat er een enorme boom nu... :)

Meer zekerheid in het leven, minder zorgen. In het begin merk je het erg in je portomonee, maar uiteindelijk vind je die grens, je hebt veel dingen die je uit de brand kunnen helpen als de nood daar is. Uiteindelijk kun je je eigen voedsel verbouwen, minder afhankelijk van het systeem, dus je bouwt weer een vermogen op. Je leert zuinig te leven, consumindering van je voedsel, hergebruik van spullen die normaliter zou weggooien. Vakanties word veel inhoudsvoller als je gaat oefenen door een week of 2 te gaan survivallen in een bos naar keuze. Het niet ontdekt willen worden door boswachters of bosgangers, het leren zo stealthy als het maar kan daar twee weken te zitten. Zo'n vakantie is gelijk spannender dan met zijn allen op een kluitje met tentjes, campers en caravans op een afgehuurd weilandje te zitten.

Ik geef het een 10+

Want er is nog zoveel te leren, het gaat maar door. Op medisch vlak probeer ik ook veel te leren, als je 1x naar de doktor bent geweest voor een euvel hoef je vaak niet meer terug te gaan als je het weer hebt, want je weet gewoon wat je te doen staat. En als je alternatieve manieren vind qua geneeskundige medicijnen, dat er ook plantjes zijn die hetzelfde doen als de pillen of zalfjes, kun je jezelf prima verzorgen.

Dit hele prep gebeuren heeft mijn leven opgepept! Het heeft meer zin gegeven. Zowel als hobby als voor het doelgericht preppen. Altijd een win-win-situatie. Mocht het tot niets uitlopen waarvoor we preppen, hebben we ons leven verrijkt met kennis en ervaring waar je nooit spijt van kunt hebben. En uiteindelijk dat doel om volledig zelfvoorzienend door het leven te kunnen gaan maakt het natuurlijk helemaal af. Dat je gewoon weet wat je te doen staat als er iets gebeurt.

Straks ga ik beginnen met mijn conditie te verbeteren, deze week nog als het mee zit. Ben dan wel sterk, uithoudingsvermogen mag best nog aan gewerkt worden vind ik.

Dank jullie wel prepper.nl!!!

• Leuk 4
Link naar reactie

een 8, ik ben nog niet lang aan het preppen, eigenlijk net begonnen zelfs, heb altijd de gedachte gehad gelijk naar een BOL te gaan. dit is onlangs veranderd (dank daarvoor allemaal :) ) ik ben nu erg bezig met het opstellen van wat ik in huis wil hebben. het is niet makkelijk, vooral omdat ik in de ww zit en de derde op komst is. maar het preppen geeft me wel een veiliger gevoel, het gevoel dat ik het zelf weer in de hand heb. Ook vind ik het erg fijn om te zien dat ik niet alleen ben in NL met deze denkwijze (bij mij in de vrienden/familie kring wel namelijk).

Link naar reactie

Ik heb mijn leven een 8+ gegeven!

Dit omdat ik van het leven houdt en nog erg veel heb waarvoor ik wil leven.

Ieder mens word geboren met een rugzakje op en niemand weet wat erin zit!

Het is aan jou als persoon om er iets mee te doen en er wat van te maken.

Mijn dierbaren zijn mijn alles en zijn mijn kostbaarste bezit. Daarnaast heb ik een geweldige baan waarin ik veel verdriet en leed en ook veel vreugde zie bij de patiënten. Het is wonderbaarlijk om te zien hoe zij met hun ziekte en beperkingen omgaan en toch iets moois van hun levenweten te maken.

Ik ben door mijn vader gaan preppen en heb van hem zeer veel geleerd. Hij heeft me geleerd onder andere wat het waarde van het leven is.

En dat je er altijd voor moet gaan. Dankzij hem ben ik hier terecht gekomen en heb ik geweldige mensen mogen leren kennen.

Nu vraag je je af waarom dan toch maar een 8+!

Dit omdat ik nog veel heb waarin ik wil leren en omdat ik als mens wil blijven groeien!

• Leuk 1
Link naar reactie

een 10 is voor de meester, dus wordt het een 9. Met dank aan de mensen in mijn leven. Tevreden zijn of ontevreden is een gevoel. Hoe je denkt is bepalend voor hoe je je voelt en daar heb je uiteindelijk een hoop invloed op. Eenmaal dit bewust, kun je met weinig tevreden zijn en wordt waarde relatief. leg je focus op wat je wel hebt en wat goed gaat, teveel mensen focussen op wat ze missen of wat er fout gaan. Gelukkig lijkt dat hier mee te vallen :D

• Leuk 3
Link naar reactie

een 8 is voor mij van toepassing, Het belangrijkste mijn gezin ,vrouw en jong van 5. mijn ouders en schoonfamilie vrienden etc.

Ik denk vaak aan Imigreren naar de noordelijke landen, geen EU. hoe mooi het zou zijn. (heb zelf al 1 jaar in scandinavie gewoont)

Voor de rest, goeie baan, heb echt niet te klagen, kunnen veel doen. belangrijkste is gezond blijven, en meer leren voor jezelf te kunnen zorgen, zelfverzorgend maar dan met een soort gemeenschap met dezelfde soort denkende mensen. Preppen heeft voor mij ook iets spannends, maar ook iets heel belangrijks. Ik doe dit pas sinds een paar maanden maar heb nu al aardig iets in voorraad.

Ik wens iedereen veel succes, en gezondheid en geluk.

Luna1

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...