Ga naar inhoud
GENEGEERD

Even een tegengeluidje

Joris Driepinter
 Share

Recommended Posts

'Er komt een industriële renaissance in VS'

De Verenigde Staten staan aan de vooravond van een industriële renaissance. Dat zal te danken zijn aan een stille energierevolutie die op dit moment in Noord-Amerika plaatsvindt.

Dat zegt Larry Fink, de topman van BlackRock, in een gesprek met Fondsnieuws. Het integrale interview wordt maandag afgedrukt op de site van Fondsnieuws en in het Financieele Dagblad.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zie niet echt in hoe dit de Amerikaanse economie zou kunnen redden. 'Renaissance' klinkt mij ook wat overdreven in de oren. Wat industrie wordt verplaatst doordat de kosten wat lager liggen in de VS. Niet echt aardverschuivend, en niets minder dan aardverschuivend gaat de Westerse economie er nog een beetje bovenop krijgen. Het efficiënter en effectiever worden van aardgas en -olie winning is zeker positief, maar wederom, 'revolutie' klinkt allemaal wat overdreven.

Hij ziet herstel op de huizenmarkt

En dat toevallig even nadat Helikopter Ben weer besloten heeft bellen te gaan blazen.

Dat blijkt ook uit de toegenomen kredietverstrekking.

Ik hoop voor Fink dat dit niet het enige is waar dat uit blijkt, want toegenomen kredietverstrekking kan evengoed een indicatie van bellenblazen zijn.

Naar de topman van BlackRock moet je overigens niet luisteren. Hij denk dat er een langetermijntrend is in het afbouwen van schulden. Waarschijnlijk is hij in het retorisch geneuzel van politici over 'bezuinigingen' gevallen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...