Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat moet je doen als je minderjarig bent?


n0viir

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik schaam me langzamerhand kapot voor mijn forum genoten. Echt waar, ik meen het! Nou wordt er weer opgeschreven: "Ik vermoed dat deze jongen weinig tot geen vrienden heeft". Wat een super belediging. Het gaat om een heel intelligente jongen en ik zou niet weten waarom die geen vrienden zou hebben. Of misschien een hele goede vriend, dat is ook perfect. En verlegen of niet geaccepteerd? Hoe kom je daar nou toch bij. Sorry Noviir voor dit soort onmetelijk gelul. Wanneer gaan we eindelijk eens leren om ieder mens als volwaardig te zien en hem ook zo te behandelen? Dick Berts (54).:mad:

 

Hallo Dick,

Dus hieruit maak ik op dat jij je voor mij schaamt ?,

OK geef ik Dreutel en Jager een hint dat die jongen wellicht geen vrienden heeft,Maak jij eruitop dat ik die jongen beledig.

Dit is zekers niet mijn intentie.

Gelet op zijn leeftijd vind ik dat hij beter gebaad is op beter advies dan (tieten) kijken.

Mischien kan jij Noviir onder je hoede nemen en hem een complimentair boekje toesturen,gesigneerd natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit alle antwoorden maak ik op dat een playboy niet in de BOB mag ontbreken :D

haha, ik las laatst een boek waarin iemand zijn tablet om deze reden in zijn BOB had inbegrepen!

 

 

Welkom. Ik heb nog een scooter te koop voor weinig :D

haha

 

@n0viir, geen zorgen de mensen zijn nogal extreem droog hier, ze bedoelen het goed.

 

 

Gezien je gezondheidsprobleem zou ik zeggen dat een bug in de beste optie is. :)

 

toevoeging: zonder BOL ben je tenslotte niet meer dan een vluchteling en zal je een makkelijke prooi zijn voor bendes en ander tuig.

 

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. echter moet een bug-in persoon ook voor een bug-out preppen want het kan zijn dat u de bug-in optie wordt ontnomen.

 

U kunt een quad proberen voor uw bug-out. Quads zijn iets stabieler en u zult dan minder-snel uw been nodig hebben bij het rijden. Ik dag eerst aan een 40km/h autotje maar dat is gewoon niet cool genoeg!

Dus voor vervoer, een quad. Neem een goede rugzak met daarin de juiste spullen (zie Bug-Out Bag topics op het forum en youtube).

 

Welke quads raad ik jouw aan?

Suzuki Kingquad of een Yamaha grizzly.

ook kun je kijken naar een SSV (dat zijn een soort buggies)

Voor scooters raad ik de quadro's aan. scooters met 4 wielen.

nu zijn er van sommige van deze voortuigen geen 50cc uitvoeringen, maar kijk daar naar als u nog niets groters mag of kan.

Onthoud echter wel dat u een rijbewijsje nodig hebt voor groter of een certi.

 

Het voordeel van een quad is dat u uw vader wijs kunt maken dat u het cool vind om een beetje mee te karren mits u het geluk heeft een prive terein te hebben hiervoor. anders gaat u gewoon voor een cross quad en gaat u daar gewoon lekker mee scheuren op een locale crossbaan. Uw vader zult niet doorhebben dat dit een onderdeel is van uw preppen en als u een 50cc heeft dan kunt u hierop naar school op uw 16e en het beest hiermee uithangen. (dat is heel belangerijk! vind ik dan...)

 

Verder raad ik u aan om uw fysieke conditie uitmuntent te maken ondangs uw gezondheids problemen, sportschool en zwemmen zou ik zeggen, ik weet niet hoe beweegbaar u bent, maar u wilt op uw jonge leeftijd al beginnen aan het kweken van een sterk lichaam dat uw hindernissen tijdens SHTF kan opvangen. als 1 been het probleem is, zorgt u dat de rest er uit ziet als dat van een amerikaanse marinier. ;-) dat moeten wij allemaal ondangs dat de meeste van ons dat niet doen en net als ik een buikje hebben. maar dan heb je teminste zoveel mogenlijk geprepped. Ook zou ik als ik u was een bug-out plan maken en eventuele routes en omwegen plannen. Ik weet niet waar u voor prepped maar prep voor meerdere dingen. maak NU uw besluiten al of u voor u prepped of ook uw vader en moeder.

 

Laat u niet net als mij verlijden door coole woodland camo kleding .... Kleed u gewoon in bijv. 5.11 Tactical kleding in gewoone effe kleuren en kleding van goede kwaliteit voor het klimaat waarin u zich zult bevinden, 5.11 voldoet hier dus wel aan. vind uzelf een goede slaapzak zoals de m90 die u achterop kunt binden en u in alle weersomstandigheden warm zult houden. Leer de vaardigheden die u zult gebruiken in uw SHTF Bug-out plan. Spaar door voor de kwaliteits spullen, anders koopt u net als ik eerst 3x een C merk om vervolgens alsnog dat A merk te kiezen.

 

Post een beschrijving van wat voor soort SHTF prepper u bent, wat uw exacte benodigtheden zijn zoals een voertuig die minder stress leverd op uw been en veiliger te rijden is. Wat voor soort plan u heef om tijdens SHTF uit te voeren en hoe u er uit wilt zien als u dat doet en welke soort klimaten er rekening mee gehouden moet worden. Neemt u bijv. de quad naar finland om daar een hardcore te bushcraften, dan wilt u warme kleding hebben voor de winters en de vaardigheden in dat terrein te overleven. U wilt dan de planten leren kennen van dat specifieke terein en wat deze voor u kunnen betekenen. Laat u over deze dingen door de hier mensen adviseren, en beslis vervolgens voor u zelf wat U denkt dat het beste voor u werkt. Probeer uw plan/producten zo goed mogenlijk uit.

 

Nu begrijp ik dat u niet snel op uw leeftijd alleen naar finland zou mogen rijden op de quad, maar u kunt bijv. wel gaan kamperen met alleen de spullen die u geprepped heeft. En de tutorials die u op internet had gevolgt en de cursusen waar u heen bent geweest uitproberen.

De eerste paar keer zult u miserabel zijn met het kamperen, u zult niet de juiste broek hebben want hij is te laag of te dun, u krijgt last van uw knien, uw kleding is te kout of te warm en is lasting om uw temperatuur mee te reguleren, uw slaapzak is niet waterdicht of warm genoeg, uw matje is niet lekker, er waren geen bomen om uw hangmat aan op te hangen, u had onvoldoende voedsel of water, u kon geen vuur maken want firesteel vind u gewoon heel naar om mee te werken. Dit alles noteerd u voor uwzelf in een boekje, als u dan eindelijk thuis ben na dat rot weekend gaat u de juiste spullen zoeken en aanpassingen maken in uw voorbereidingen net zo lang tot uw weekendje kamperen heel relaxed is met een kleine hoeveelheid spullen. (koop gewoon een aantal aanstekers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dick,

Dus hieruit maak ik op dat jij je voor mij schaamt ?,

OK geef ik Dreutel en Jager een hint dat die jongen wellicht geen vrienden heeft,Maak jij eruitop dat ik die jongen beledig.

Dit is zekers niet mijn intentie.

Gelet op zijn leeftijd vind ik dat hij beter gebaad is op beter advies dan (tieten) kijken.

Mischien kan jij Noviir onder je hoede nemen en hem een complimentair boekje toesturen,gesigneerd natuurlijk.

 

Je intenties zijn vast goed (ik vond je post over scouting een top opmerking!) maar die opmerking over zijn sociale leven sloeg natuurlijk nergens op. Geen meerwaarde en totaal ongefundeerd. Gelukkig vatte hij het goed op.

 

Edit: kan dit topic verplaatst worden naar de koffie corner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je intenties zijn vast goed (ik vond je post over scouting een top opmerking!) maar die opmerking over zijn sociale leven sloeg natuurlijk nergens op. Geen meerwaarde en totaal ongefundeerd. Gelukkig vatte hij het goed op.

 

Edit: kan dit topic verplaatst worden naar de koffie corner?

 

Hallo dR3,

Als ik reageer doe ik dat wel overwogen.

Beledigen tot op het bot is niet mijn stijl,Iemand goed helpen wel.

 

oviir kwam met een vraag en kreeg daarop waardeloze reacties,Zelfs over de scouting liet men zich negatief uit!

Dit kan ik in alle eerlijkheid niet als constructief zien.

Ga jij Dreutel en Jager ook op de vingers tikken? IVM niet bijdragende en veronderstellende reacties !.

Wat oviir aangaat ik zou hem graag bij een scouting groep in zijn buurt zien,Ik bewonder hem wel dat hij bewust is en er ook wat

aan wilt doen.

 

Dat iemand zich voor mij schaamt is zijn probleem ik kan en ga er niet mee zitten.

En inderdaad in de koffie corner zou deze reactie beter af zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou ik op de vingers getikt moeten worden??? Toen ik zijn bericht voor het eerst las dacht ik en vele andere dat hij.illegale wapens wilde. Nadat dat uit de weg was geruimd gaf ik als tip om voor een.mes.zijn vader eens.lief.aan te kinken. Heb ik vroeger ook gedaan. Op kongere leeftijd nog wel en uiteindelijk ook gekregen. Wat betreft behalve preppen (goed zo jongen was ik ook al vroeg mee bezig) en tegelijkertijd ook jong wezen en.lol maken is gewoon een luchtig antwoordt om het gezellig te houden hier, en dat hij ook dat zeker niet moet vergeten. Wat hij dus ook niet doet ;) Wou dat ik nog die leeftijd had om tieten te kieken zonder dat mijn vrouw boos zou worden hahaha....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer niks als beledeging op te vatten en heb ook geen moeite met critiek, ik ben hier alleen maar om te leren van mensen met meer kennis :p

 

tiete kijken hoort er ook bij dus maak je maar geen zorgen xd k'b ook dyslexie dus srry voor slecht nederlands ;s

Niet dyslexies maar ben wel slecht met smartphones ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dR3,

Als ik reageer doe ik dat wel overwogen.

Beledigen tot op het bot is niet mijn stijl,Iemand goed helpen wel.

 

oviir kwam met een vraag en kreeg daarop waardeloze reacties,Zelfs over de scouting liet men zich negatief uit!

Dit kan ik in alle eerlijkheid niet als constructief zien.

Ga jij Dreutel en Jager ook op de vingers tikken? IVM niet bijdragende en veronderstellende reacties !.

Wat oviir aangaat ik zou hem graag bij een scouting groep in zijn buurt zien,Ik bewonder hem wel dat hij bewust is en er ook wat

aan wilt doen.

 

Dat iemand zich voor mij schaamt is zijn probleem ik kan en ga er niet mee zitten.

En inderdaad in de koffie corner zou deze reactie beter af zijn.

 

Hoi Retgals,

 

ik heb nog twee keer de afgelopen 4 pagina's doorgelezen en kom geen negatieve reacties tegen nadat duidelijk was dat de TS een normale vraag stelde, ook over scouting las ik niets negatiefs. Dreutel en Jager probeerden luchtige grapjes te maken over jong zijn, natuurlijk zijn 'we' heel trots dat de TS zich nu al bezighoud met preppen maar je bent maar 1x jong. Blijkbaar kon jij uit alle reacties distilleren dat de TS geen vrienden heeft (terwijl nota bene 1 goed vriend zich tegelijk met hem op dit forum heeft aangemeld) en vond het de moeite waard om dit nog even te benadrukken. Nogmaals, ik weet dat je intenties goed zijn maar probeer aub op te letten.

 

Laten we het hier maar bij laten, de TS vatte het goed op en we hebben ons zegje kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hmm tieten preppen. Zou daar nog vraag naar zijn? :p @Jager, we kunnen ook gewoon van het hele forum een koffiecorner maken :D, gezellig een bakkie bij elke reactie.

Of gaan ze ons dan op de vingers tikken?

 

@n0viir

Jammer dat je geen mes krijgt van je ouders. Mijn kinderen kregen hun eerste mes op hun 10e ongeveer. Heb ze ook geleerd er mee om te gaan.

Survival en tactical, ook handig tegen kinderlokkers.

Let wel: ik ben tegen kinderen die elkaar en anderen met messen bedreigen of elkaar verwonden.

En als je van plan bent anderen te beroven, ben je onze vriend niet. Dan weten we jou te vinden en doen we aangifte.

 

Volgens mij kan je in iedere blokker gewoon een mes kopen, dus het volgende kan ik zonder bezwaar vermelden.

Iemand lelijk verwonden kan ook al met een timmermanspotlood.

Zelfs met een opgerold tijdschrift kan je jezelf al verdedigen (komt hard aan onder je neus of op je keel).

Messen maken is een hobby van me... Keukenmessen uit de kringloop, kan je leuk tot een model omvormen, voordat je aan het echte smeedwerk begint. Zover ben ik nog net niet, maar al die proefmodellen zijn nog bruikbaar ook.

Maakt wel veel herrie, deze hobby, want nu kan ik nog met de haakse slijper en de bandschuurmachine aan de slag.

Later wil ik echt messen kunnen smeden en scherp maken met vijl en slijpstenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn dochter is nu net 6 en heeft haar eerste mes gekregen van me. gewoon een goedkoop zwitserszakmes. ze krijgt m alleen als we naar het bos gaan en ik genoeg ehbo spullen bij heb hahaha. maar in het bos krijgt ze hem zodat ze kan leren hoe ze ermee om moet gaan. als ze er mee om kan gaan krijgt ze vervolgens een opinel en daarop volgend een wat serieuzer mes (als ze inderdaad 10 is ofzo). maar inderdaad wat @Heksenboot zegt, ze moeten er geen gekke dingen mee doen en daarom vindt ik het belangrijk dat ze er mee om moet leren gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik hem was zou ik eerder naar van die survival cursusen gaan, scouting doet u tegenwoordig alleen maar dingen als britsebuldog en levend stratego, erg leuk maar survivalen leert men niet op het nivo dat hij zou willen.

Bij cursusen zit u wel weer met voornamelijk volwassenen en enkele tieners/jong volwassenen. Het is echter wel heel cool want deze mensen doen vaak coole beroepen, zo zit er vaak wel een politie agend of ex-militair tussen die graag zijn verhalen deelt.

 

De scouting groep waar mijn kinderen heen gaan zijn echt goed met survival dingen bezig. Ik denk dat echt per groep anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

@X-11, je moet maar zo denken: in het oerwoud krijg je een parang als je 6 bent.

Daar leren die kinderen ook normaal mee omgaan en ze doen er alles mee, zoals b.v. "aardappels" schillen.

Helpen in de keuken, is ook een gezellige leermethode.

Goeie volgorde heb je bedacht. Leuk, over die EHBO, maar degene die dat het meest nodig heeft gehad, ben ik altijd zelf nog. :)

Mijn kinderen kregen ook zo'n multitool van 5 euro. Nu hebben ze een leatherman. En de oudste (22) heeft ook maar een cold steel machette aangeschaft.

 

Ben zelf fan van Mora: beste prijs/kwaliteit verhouding. Toen ik die splinternieuw kocht, had ik er dezelfde middag al 5 verschillende dingen mee gedaan.

Door me in messen te verdiepen, heb ik geleerd, dat in Noorwegen een mes schenken betekent, dat je iemand een gezond en veilig leven toewenst.

Bushcrafters en houtbewerkers, die Scandinaviers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot, dat helpen in de keuken koste haar vorig jaar bijna een duim en mij bijna een scheiding hahaha. maar je hebt gelijk hoor, dat scheelt al de helft, ze wil altijd aardappels schillen hahaha. en inderdaad, voor mijzelf heb ik die ehbo het meest nodig gehad (ooit mijn duimnagel er per ongeluk afgesneden, ja, dat doet auw...)

 

gaaf om te weten dat dat die betekenis heeft in noorwegen (weer iets om mijn vrouw te overtuigen hahha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...