Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op zich een leuk idee om zo met korting bepaalde artikelen te kunnen kopen, maar heb nog wel vraagtekens bij de beveiling. Los van de eerder genoemde IP adressen heb je straks een mooie database met klant gegevens van alle preppers, wat als die gehacked wordt? Vergeet ook niet hoeveel tijd je kwijt bent aan RMA en garantie.

Misschien mis ik iets, maar als ze de boel bij mr gold op dit moment hacken, dan hebben ze toch ook al een lijst met onze ip, etc.

Wat is het verschil als mr gold ook een webshop beheerd? Behalve alle financiële voordelen voor ons dan:D

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Admin
@Simurgh nu alleen een IP adres en email adres, straks je NAW gegevens. Als die db online wordt gezet zijn we niet blij imo.

Yep, gelukkig willen we ook het fysiek mogelijk laten maken om het op te halen. Er zullen waarschijnlijk ook niet-preppers of geregistreerde gebruiken gaan bestellen zodat database niet aan te merken is als "Prep only"? Ik bestel zelf bijvoorbeeld bij Silver Mountain of Knifesandtools of Bol.com, ik ben persoonlijk daar niet zo bang voor maar ik begrijp de terughoudendheid zeker en zou mooi zijn als we dit probleem goed kunnen ondervangen.Misschien gaat dit veranderen op termijn als er veel meer preppers zich bekend maken en het meer gemeengoed wordt.

@Simurgh nu alleen een IP adres en email adres, straks je NAW gegevens. Als die db online wordt gezet zijn we niet blij imo.

Maar je ip is je adres, en op je adres woon jij of iemand anders die als prepper aangemerkt zal worden. Als je niet gevonden wilt worden moet je niet online gaan... door een derde inkopen laten doen, deze in contanten laten betalen en diegene in contanten betalen. Overdracht op afgelegen terreinen, vals kenteken. En vergeet niet te zorgen dat hij je gezicht niet vergeet.

Sorry, maar de instanties waar mensen sinds bang voor lijken te zijn sporen echt niet bij je ip als ze je willen vinden.

Extreem excuus voor het offtopic verhaal, maar als je niet in de webshop wil bestellen is dat je goed recht. Fysieke ophaal gelegenheid scheelt iets, maar tegelijk allemaal helemaal niets als je hier post. Als je hier post, is je ip een prepper en dus ben jij een prepper.

Gast Dick Berts

Ik denk dat ik de nieuwe minister van Binnenlandse Zaken een brief ga schrijven, om zeker te stellen dat ik op de Prepperslijst sta. Ben er trots op. Na de mega shft tel je maatschappelijk gewoon niet meer mee, als je naam niet voorkomt op die lijst.:D

@Simurgh ondanks dat alles inderdaad te herleiden is lijkt het me nog wel een verschil of een stapel IP adressen lekken of je complete NAW gegevens, maar dat is mijn mening.

Ik denk dat het niet veel uitmaakt, als ik al ergens voorzichtig mee ben is het niet hackers, maar de overheid, en die doet toch wat het wil dus daar zorgen over maken is zinloos, in dit geval dan.

Het is maar een nuance, en ik begrijp het zeker.

Het privacy drama is overal, ik denk dat de admin's hier dit goed begrijpen en ons waar ze kunnen ons tegemoet kunnen komen.

Ik ben dus voor, zeker nog wat lifestraw, of misschien wel een katadyn voor procentueel net zoveel minder als die lifestraw nu. Voor honderd euro ofzo.:banghead: nu weer wakker worden...

Kom maar op Mr Gold!! goed idee. Wat betreft gegevens over jezelf blootgeven, dat is ieder voor zich. Ik denk wel dat uiteindelijk deze community er toe leid dat er vanuit vertrouwen veel mensen met elkaar adressen uit durven te wisselen, dus ook in deze. Het gevaar voor hackers blijft altijd bestaan, maar voortbordurend op onze voorbereidingen en een mogelijke terugkeer naar het pre-elektrische tijdperk, kan er natuurlijk ook een gewone papieren boekhouding gebruikt worden :cool::p

• Leuk 1

Zoals een aantal al weten vind ik het werkelijk een briljant idee om alles samen te brengen in een webshop.

Hoop wel dat ie dan ook mega uitgebreid wordt - zie het allemaal al helemaal voor me hoor - :)

Met als topseller de Katadyn Pocket, haha :D

Er valt nog veel winst te behalen wat dat betreft, zal m'n fantasie nog even binnen houden :rolleyes:

• Leuk 1
@Simurgh ondanks dat alles inderdaad te herleiden is lijkt het me nog wel een verschil of een stapel IP adressen lekken of je complete NAW gegevens, maar dat is mijn mening.

Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten maar ik wist dat het privacy onderwerp benoemd zou worden. Mijns inziens is dat prima op te lossen door de forumnaam niet te koppelen aan de webshop, voor het forum en de webshop heb je dus 2 aparte accounts nodig. Dat geeft de forumleden de mogelijkheid om vanaf een ander ip bestellingen te plaatsen. Eventuele speciale kortingen kunnen aan forumleden verstrekt worden via een topic, pm of email.

Misschien is die webshop, of de producten daarin, ook direct een mooie mogelijkheid om meer verkeer te trekken naar de website. Misschien is er zelfs iets te verzinnen om het aanmelden op het forum aantrekkelijk te maken, bijvoorbeeld een kleine korting of gratis verzending. Bijvoorbeeld na 10 posts krijg je toegang tot het topic met de kortingscode, op die manier hoef je de transactie in de webshop niet te koppelen aan de registratie op het forum.

• 2 weeks later...

Vertrouwen bouw je op! En helaas is dat niet makkelijk wanneer je mensen niet kunt zien.. in het eggie.

Wie vertrouw je wel, wie vertrouw je niet.. dik punt van discussie. Persoonlijk vertrouw ik iedereen, maar blijf ze wel in de gaten houden;o)

Vertrouwen heb ik gegeven toen ik lid werd van dit forum, in de maker/eigenaar/en medepreppers. en vertrouwen zal ik ook in de mensen moeten hebben wil ik uberhaupt ooit aan de wederopbouw kunnen beginnen.

Nou ben ik nogal van de conspiracy theorie dus mijn vertrouwen in de mensen zal altijd 99 procent blijven. Je kunt altijd verraden worden, ook door mensen die je vertrouwt.

Is het misschien een idee om ... gecontroleerde members te hebben, controle door bijvoorbeeld een webcamcontact met een moderater/eigenaar van de website. Geen verplichting, maar een extra optie. Degene die dit contact gehad heeft (met of zonder aanvulling van eventuele adresgegevens) wordt "ere" lid van preppers.nl Krijgt een leuk tekentje voor zijn/haar naam en voor de "echte eerlijke" gemeenschap duidelijk te herkennen. Deze mensen kunnen dan ook op het prepper only forum, niet alleen na het inloggen.

Natuurlijk kan je iemand niet vertrouwen op zijn/haar leuke smoeltje, maar naar mijn mening kan dit wel een vertrouwensband opbouwen. Ik ken geen enkele prepper die onvoorzichtig is, we denken tenslotte allemaal zelf na. En willen graag overleven.

In verschillende draadjes op de site kom je steeds weer het item vertrouwen tegen, in combinatie met backup plannen, samen dingen doen, samen ervaringen delen,

Het lijkt mij dat een prepperfamilie creeren ook preppen is, maar dan in het GROOT.

Liefde overwint alles

xxbirgittexx

• Leuk 2
Vertrouwen bouw je op! En helaas is dat niet makkelijk wanneer je mensen niet kunt zien.. in het eggie.

Wie vertrouw je wel, wie vertrouw je niet.. dik punt van discussie. Persoonlijk vertrouw ik iedereen, maar blijf ze wel in de gaten houden;o)

Vertrouwen heb ik gegeven toen ik lid werd van dit forum, in de maker/eigenaar/en medepreppers. en vertrouwen zal ik ook in de mensen moeten hebben wil ik uberhaupt ooit aan de wederopbouw kunnen beginnen.

Nou ben ik nogal van de conspiracy theorie dus mijn vertrouwen in de mensen zal altijd 99 procent blijven. Je kunt altijd verraden worden, ook door mensen die je vertrouwt.

Is het misschien een idee om ... [skipped] .......niet alleen na het inloggen.

Natuurlijk kan je iemand niet vertrouwen op zijn/haar leuke smoeltje, maar naar mijn mening kan dit wel een vertrouwensband opbouwen. Ik ken geen enkele prepper die onvoorzichtig is, we denken tenslotte allemaal zelf na. En willen graag overleven.

In verschillende draadjes op de site kom je steeds weer het item vertrouwen tegen, in combinatie met backup plannen, samen dingen doen, samen ervaringen delen,

Het lijkt mij dat een prepperfamilie creeren ook preppen is, maar dan in het GROOT.

Liefde overwint alles

xxbirgittexx

Kompleet mee eens, echter gebruikt hij zijn echte naam, dat wint bij mij wel een beetje vertrouwen.

Het webcam contact is zinloos, kan natuurlijk gewoon een familielid ervoor gooien of die recorden als die achter mijn computer zit en vervolgens afspelen bij de zogenaamde webcam meeting.

Maar aangezien Bert ook op de meeste prepper dagen aanwezig is enzo, denk ik dat hij wel redelijk te vertrouwen is.

Overgens ziet hij er niet uit als het typ dat voor de deur komt te staan met SHTF om uw spullen af te pakken, en ik doe toch een bug-out dus laat hem maar naar mijn studenten huisje komen,

dan houd hij er tenminste een redelijk oude tv aan over als de rest die niet pakt na mijn bug-out, Mijn enige prep's op deze locatie zijn de gene die er in mijn BOB passen ":)

Toch Bert? U komt mij niet leeg roven in mijn studenten kamertje met shtf toch ? :p

• Leuk 1
  • Admin

Toch Bert? U komt mij niet leeg roven in mijn studenten kamertje met shtf toch ? :p

Je vertrouwt toch wel iemand die op de radio geweest is midden in de nacht :) Een van mijn redenen is dat ik juist mijn netwerk met mensen wil vergroten die dezelfde hobby hebben als ik. Ook de oprichting diverse regionale groepjes is hiervoor van start gegaan. Ik ga zelfs morgen bij een mede gebruiker op bezoek om een kopje koffie te drinken. Ik ben van mening dat we het samen moeten doen en zoals Birgitte het zegt: Liefde overwint alles.

Vertrouwen moet je inderdaad verdienen en gebruiker @Kans heeft dat ergens prachtig verwoord.

Volgens mij genoeg animo voor een webshop. Veel dezelfde reserveringen die ik ook heb, maar we zijn dan ook preppers he, :p @Mr. Gold Als het nodig is kan ik wel een afhaalpunt creeren regio 52.5........N, 05.5........E

Dan kan ik bijv. de lifestraws tenminste bij mij in de buurt afhalen en hoef ik mijn adresgegevens niet af te geven:rolleyes:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet met mijn echte naam op het forum zit, maar toch zou ik niet heel bang zijn om mijn ip adres, adres en mailadres gekoppeld te zien voor bestellingen bij Mr Gold. Mijn vertrouwen heb je.

Als de shtf heeft iedereen toch geen mogelijkheid meer om dan op te zoeken wie waar zit. Ook heb je dan wel wat beters te doen dan op zoek te gaan naar medepreppers lijkt mij, maarja ik moet op termijn toch weg vanwege het onderlopen van land (denk ik) en nee het is niet flevoland zoals gesuggereerd werd.

• 2 weeks later...

Om maar met de deur in huis te vallen, ik zou graag meedoen met deze inkoop actie en ik heb interesse in 4 lifestraws. Jullie kennen mij nog niet maar ik lees al lang mee op het forum en ben ook al geruime tijd aan het preppen en heb veel interesse in en kennis van outdoor / survival producten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...