Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Gezamenlijke inkoop acties via Preppers.nl

Recommended Posts

Beste gebruikers,

Nu we meer leden en activiteit hebben op de website zien we ook regelmatig mails of reacties op het forum voorbij komen van bedrijven of leveranciers die graag hun "prep" waar willen verkopen op de site. Hier kunnen we ook voordeel uithalen als we groot inkopen bij bedrijven of leveranciers zodat we voor veel lagere kosten kunnen inkopen. Het heeft diverse voordelen voor de leverancier er wordt meer afgenomen, ze krijgen er meteen een hoop ambassadeurs bij voor hun producten en er wordt uiteraard veel over gesproken op het internet. Zelf heb ik in het verleden regelmatig dit soort acties opgezet tot groot genoegen van iedereen.

Nu zag ik vandaag dit forum draadje voorbij komen over de LifeStraw: http://preppers.nl/forum/threads/2360-Lifestraw-voor-10-euro!!/page3 Waarbij de leverancier aangeeft dat we voor een habbekrats de nieuwste life straw kunnen kopen met een gezamenlijke inkoop actie. Uiteraard wil ik dit graag voor jullie en mij regelen en als dit een succesje wordt zouden we dit vaker kunnen gaan doen zodat het een extra meerwaarde wordt om een preppers.nl gebruiker te zijn.

Mijn vragen aan jullie: Zien jullie dit zitten? Hoe gaan we om met betalingen en adressen uitwisselen?

Graag jullie tips en inzichten en aan wat voor producten zitten jullie te denken?

Met vriendelijke groet,

Mr. Gold

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

wellicht dat we rechtstreeks bij de leverancier kunnen bestellen met een aparte code die je alleen hier van een admin krijgt???

Deze post delen

wellicht dat we rechtstreeks bij de leverancier kunnen bestellen met een aparte code die je alleen hier van een admin krijgt???

Dat heeft ook mijn voorkeur. Maar als de leverancier geen zin/tijd heeft om alle individuele orders af te handelen dan moet er een tussenpersoon komen. Je kan de forumgebruikersnaam scheiden van het woonadres als deze tussenpersoon de betaling ontvangt en in de omschrijving het adres. Wel moet die tussenpersoon betrouwbaar zijn, status vragen beantwoorden en de tijd hebben om de bulk-order te ontvangen + pakketjes opsturen. Als je een emailadres bij de betaling kan zetten, kan eventueel ook een track&trace nummer gemaild worden.

Andere ideeën:

-Webshop bij preppers.nl waar je na inloggen de speciale aanbieding te zien krijgt. Nadeel is wel dat de admins/eigenaars je adresgegevens kunnen koppelen aan je gebruikersnaam op het forum, of je moet een apart account voor de webshop aanmaken en je bestelling plaatsen via een ander ip.

-Samenwerking met een bestaande webshop.

Anyway, ik vind het een top idee @Mr. Gold

• Leuk 1

Deze post delen

Dat heeft ook mijn voorkeur. Maar als de leverancier geen zin/tijd heeft om alle individuele orders af te handelen dan moet er een tussenpersoon komen. Je kan de forumgebruikersnaam scheiden van het woonadres als deze tussenpersoon de betaling ontvangt en in de omschrijving het adres. Wel moet die tussenpersoon betrouwbaar zijn, status vragen beantwoorden en de tijd hebben om de bulk-order te ontvangen + pakketjes opsturen. Als je een emailadres bij de betaling kan zetten, kan eventueel ook een track&trace nummer gemaild worden.

Andere ideeën:

-Webshop bij preppers.nl waar je na inloggen de speciale aanbieding te zien krijgt. Nadeel is wel dat de admins/eigenaars je adresgegevens kunnen koppelen aan je gebruikersnaam op het forum, of je moet een apart account voor de webshop aanmaken en je bestelling plaatsen via een ander ip.

-Samenwerking met een bestaande webshop.

Anyway, ik vind het een top idee @Mr. Gold

Zo denk ik er ook over.:D

• Leuk 1

Deze post delen

Misschien idd een idee om een prepperswebshop op te zetten? maar waarom zou je je beperken tot de geregistreerde users? je kunt wel geregistreerde users een kortingscode geven en de bezoekers niet.

In het geval van de lifestraw is voor preppers de inkoop € 10,= bij verkoop op een van de forumdagen kosten ze dan bijvoorbeeld € 12,=, en via de webshop € 15,= Prepperleden kunnen aan de admin een kortingscode vragen waardoor de prijs voor hun ook weer € 12,= wordt.

Voordeel 1 het preppersforum wordt daardoor door de leden een beetje gesponsord. Voordeel 2 de anonimiteit kan vergroot worden doordat je dan in de webshop geen koppeling meer hebt tussen username en koper in de webshop.

Dit soort akties kan ook in combinatie met andere leveranciers opgezet worden.

• Leuk 1

Deze post delen

Misschien idd een idee om een prepperswebshop op te zetten? maar waarom zou je je beperken tot de geregistreerde users? je kunt wel geregistreerde users een kortingscode geven en de bezoekers niet.

In het geval van de lifestraw is voor preppers de inkoop € 10,= bij verkoop op een van de forumdagen kosten ze dan bijvoorbeeld € 12,=, en via de webshop € 15,= Prepperleden kunnen aan de admin een kortingscode vragen waardoor de prijs voor hun ook weer € 12,= wordt.

Voordeel 1 het preppersforum wordt daardoor door de leden een beetje gesponsord. Voordeel 2 de anonimiteit kan vergroot worden doordat je dan in de webshop geen koppeling meer hebt tussen username en koper in de webshop.

Dit soort akties kan ook in combinatie met andere leveranciers opgezet worden.

Vergeet niet dat je met 2 accounts nog steeds vanaf hetzelfde ip adres werkt, of je moet daar bewust iets aan doen. Of onze preppers.nl vrienden voldoende vertrouwen. Ik denk dat dat laatste geen punt is, maar voor voorzichtige preppers kan dat een punt zijn (waar makkelijke oplossingen voor zijn).

Deze post delen

Vergeet niet dat je met 2 accounts nog steeds vanaf hetzelfde ip adres werkt, of je moet daar bewust iets aan doen. Of onze preppers.nl vrienden voldoende vertrouwen. Ik denk dat dat laatste geen punt is, maar voor voorzichtige preppers kan dat een punt zijn (waar makkelijke oplossingen voor zijn).

Klopt als een bus. Voorzichtige preppers zullen zeker weten hoe daar mee om te gaan, en de drempel wordt al gelegd op basis van het IP adres. Ervan uitgaande dat de ledenadministratie en de webshopadministratie dat IP adres niet in de database opslaan kunnen kwaadwillenden niet 123 een link leggen tussen mijn forumpersoonlijkheid en mijn NAW gegevens.

Deze post delen

Inderdaad een webshop.

Mensen plaatsen een bestelling. De webshop eigenaar koop in als er bv 1000 blikken snert in bestelling staan (lange levertijd dus). Maar gezien de vele smaken en voorkeuren gaat dat waarschijnlijk niet lukken.

Ik vraag mij af of het echt goedkoop gaat worden na aftrek van verzendkosten enzo.

De al genoemde IP adressen zinnen mij eerlijk gezegd niet. Ik begrijp dat het loggen van IP adressen nuttig is om spammers en trollen te bannen maar verder is het een zeer slechte zaak vanuit prepper oogpunt.

Deze post delen

Ik wil ook graag een lifestraw kopen. Voor- en nadelen van verschillende aankoopwijzen hier al benoemd maar ik neem aan dat zowel preppers.nl als eigenaar webshop gebonden is aan wetgeving mbt privacy en mag aannemen dat (inlog)gegevens goed beveiligd zijn.

Deze post delen

We zijn er vandaag verder ingedoken en lijkt ons een prima plan om een webshop aan Preppers te hangen. Er valt veel synergie te halen en zelf hebben met andere projecten in het verleden, ervaringen met webshops. Daarnaast waren er ook al contacten gelegd met mensen die ons hierbij verder kunnen helpen en zou natuurlijk ook super zijn om aan de webshop een fysiek adres te kunnen hangen waarbij je eventueel ook in staat bent om de spullen zelf op te halen of terug te gaan voor garantie of vragen.

To be continued.

Deze post delen

Het wordt hier steeds leuker!

Zie zo'n webshop wel zitten. Ga ik zeker spullen kopen.

Ik heb geen verstand van zaken omtrent de techniek inzake privacy, maar vind het een geruststellende gedachte dat dit aspect al aandacht krijgt.

Mooi als er ook een zelf ophalen optie komt.

Top!

Deze post delen

Op zich een leuk idee om zo met korting bepaalde artikelen te kunnen kopen, maar heb nog wel vraagtekens bij de beveiling. Los van de eerder genoemde IP adressen heb je straks een mooie database met klant gegevens van alle preppers, wat als die gehacked wordt? Vergeet ook niet hoeveel tijd je kwijt bent aan RMA en garantie.

Deze post delen

We zijn er vandaag verder ingedoken en lijkt ons een prima plan om een webshop aan Preppers te hangen. Er valt veel synergie te halen en zelf hebben met andere projecten in het verleden, ervaringen met webshops. Daarnaast waren er ook al contacten gelegd met mensen die ons hierbij verder kunnen helpen en zou natuurlijk ook super zijn om aan de webshop een fysiek adres te kunnen hangen waarbij je eventueel ook in staat bent om de spullen zelf op te halen of terug te gaan voor garantie of vragen.

To be continued.

Ik neem aan dat ik een paar procent van de omzet of extra kortingsbonnen krijg voor het voorstellen van dit idee? :p

Al vaker gezegd maar ik vind het top dat nieuwe ideeën eerst gepitched worden bij de forumleden en dat er ruimte is voor suggesties.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik neem aan dat ik een paar procent van de omzet of extra kortingsbonnen krijg voor het voorstellen van dit idee? :p

Al vaker gezegd maar ik vind het top dat nieuwe ideeën eerst gepitched worden bij de forumleden en dat er ruimte is voor suggesties.

Ik vind dat jou idee een gratis Life Straw moet opleveren :) Eens kijken waar ze mee terug komen, bedankt voor je post dR3 ik ga er zelfs ook nog een kudo voor geven en je weet het he, mijn kudo power heeft een waarde van 10 :)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...