Ga naar inhoud
GENEGEERD

De minimale gear


tim!

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Pfoe alweer zo'n moeilijke vraag...

 

Als je het letterlijk bedoelt, dan meer dan een mes en een mok... Want in mn blote kont kom ik niet ver!

 

Een paar goede schoenen en sokken, warme kleding, goed mes, mok of pannetje, firesteel, en een paar vuilniszakken. Maar zo kan ik niet jaren overleven denk ik, ik denk ook niet dat ik het zou willen. Ik wil vriendlief en de hond er ook bij hebben! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mes, firesteel, water, zeil, eten voor paar dagen, touw, ducktape, vishaakjes, nylontouw, potlood en notitieblok, sas handboek, ehbo kistje zenachette ijn mijn belangrijkste dingen. Plus nog een paar dingen om mijn veiligheid en bescherming te garanderen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een survival kit: mini gerber multitool, firesteel, lucifers, waxinelampje, spiegel, condoom, survival instructies, potlood, papier, kompas, staaldraad, visgerei, naaiset, veiligheidspelden, zaagje, tampon, zout, liter plastic zakje, led lampje, paracetamol, theezakje, contant geld, pleisters, ducktape, dun touw, fluitje. survival-kit.jpg.3dbac0c59a9a197837cda791da853949.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef maar 1 ding mijn bob

 

"Serious mode on"

 

Je hebt zowiezo een waterdrager nodig om water in te koken persoonlijk zou ik gaan voor een rvs waterfles of gi mok , een goed multifunctioneel mes geen mora of lmf knife omdat je met dat mes moet hakken slaan op stenen o vuur te maken. Stevige kleding , een tarp , deken of slaapzak, touw , firesteel en ducttape

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een survival kit: mini gerber multitool, firesteel, lucifers, waxinelampje, spiegel, condoom, survival instructies, potlood, papier, kompas, staaldraad, visgerei, naaiset, veiligheidspelden, zaagje, tampon, zout, liter plastic zakje, led lampje, paracetamol, theezakje, contant geld, pleisters, ducktape, dun touw, fluitje. survival-kit.jpg.3dbac0c59a9a197837cda791da853949.jpg

 

Mijn tip met het setje is , stel hem helemaal zelf samen en weet wat je ermee kan doen maak zalf survival instructies op papier en plastificeer dat, naar jou behoeftes je kunt bijvoorbeeld in plaats van de firesteel een mini big lighter er in doen , kun je er mee omgaan ? Kan jij met dat mesje overleven ik denk het niet wat als je een hert vangt ( als je die kan vangen met die kit) kan je dan villen met dat mesje. Of kun je een schuilplaatsbouwen met dat ding? . Dit zijn voorbeelden uit mijn visie ik en geen professor ofzo , maar ik zie het zo

 

Ik heb ook zo'n setje maar ik heb mijne aangepast om urban en get home survival maar samen met veel andere spullen is dat mij edc uit mijn rugzak. Omdat ik de setjes teveel wildernis survival vind hebben , leuk. Maar heb je dat nodig in jou situatie

 

Ik heb veel spullen mee. Maar ik ben ook dagelijks ver van huis en ben afhankelijk van het ov mocht het gaan sneeuwen en zit ik vast moet ik een nacht in een hotel blijven ( mijn mini-shtf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je praat over echt minimaal, legerponcho, firesteel en m'n S1.

Wat ik veel leuker vind om te weten is wat we minimaal bij ons hebben als je buiten de deur bent, en dan kom ik op de EDC(zakmes, zaklamp, zakgeld, bankpas, lucifers en leatherman charge tti) binnen de stad, max 15m fietsen van m'n BIL. Tijdens "korte" wandelingen aangevuld met zelf samengestelde survival/ehbo heuptasje, een rugzakje met , 1.5 liter water, 6 boterhammen, aluminium mok, esbit setje met aansteker en lucifers, 2 zakjes cupasoup, rolletje drop en rolletje pepermunt. 2 mueslirepen, 2 wegwerpponchos, kompas en mora. Bij langere wandelingen gaat de kleine rugzak op de schouders van mevrouw Netuyas en gaat op mijn schouders de "BOB" waarmee we het 48 uur uit moeten kunnen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...