Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoestdrank


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1/4 leppel cayenne pepper

1 leppel geraaspte gember

1 geraaspte knoflookteentje

1 leppel cider azijn

2 leppel rauwe honijn

2 leppel gekookte water

 

doe alles in een jam pootje, schruud stevig. het is ong een week te bewaren.

 

neem on de 3 uur een leppel.

 

Frieslandse zeker?

 

Ik gebruik gewoon verdunde honing met fijngemalen codeïne erin opgelost.

 

Maar die Cayenne is ook heel goed, natuurlijke variant van antibiotica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zakje laurier gekocht en gebruik dat standaard bij hoest. Dat zijn zwarte, kleine, harde stukjes laurier (wordt ook gebruikt voor schommeldrop / dropwater, voor degenen die dat wat zegt) en dat helpt behoorlijk tegen de hoest. Je kunt er een half uurtje ofzo op zuigen. Als ik last heb van hoesten neem ik er standaard een stuk of 15 mee naar mijn werk, dan heb ik er geen last van. Uiteraard ook een puntzak thuis liggen. Te koop bij de 'ouderwetse' snoepwinkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1/4 leppel cayenne pepper

1 leppel geraaspte gember

1 geraaspte knoflookteentje

1 leppel cider azijn

2 leppel rauwe honijn

2 leppel gekookte water

 

doe alles in een jam pootje, schruud stevig. het is ong een week te bewaren.

 

neem on de 3 uur een leppel.

Super! ik vind al die receptjes gewoon kei tof maar nu toch een vraagje. Wat is rauwe honijn?

 

Groetjes Chin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super! ik vind al die receptjes gewoon kei tof maar nu toch een vraagje. Wat is rauwe honijn?

 

Groetjes Chin

 

meste honing in de winkel is gekookt, om meer honing uit de raad te halen woord alles gekokt en gesmolten. veel enzyme verdijn door verhitting. rauwe honing is koud geslingeerd,dus niet verhit .je kan het kopen bij imker of biowinkel.

honing is trouwens ook geweldig op wonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

meste honing in de winkel is gekookt, om meer honing uit de raad te halen woord alles gekokt en gesmolten. veel enzyme verdijn door verhitting. rauwe honing is koud geslingeerd,dus niet verhit .je kan het kopen bij imker of biowinkel.

honing is trouwens ook geweldig op wonden.

Ach ok ik kon het woordje honing er niet uit halen, sorry.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En laat me er even een anti hoest siroopje uit grootmoedertijd aan toevoegen. 1 Rammenas, top eraf snijden en uithollen. 2 Bruine suiker in de uitholling doen en afdekken. Nu doen we dat met plasticfolie mijn grootmoeder sneed die zwarte knol in een paar stukken, holde die uit, bruinesuiker erin op een soepbord plaatsten daar een glazenstolp over. De vloeistof van de rammenas mengt zich met de suiker en is ( Dat smaakt slecht jong) een probaat middel tegen hoest.

 

Groetjes Chin

Link naar reactie
Delen op andere sites

dennenknoppen siroop! (zelf maken: pluk jonge uitlopende scheuten van de den, pak een pot (wekpot of met schroefdeksel), laagje (riet)suiker onderin, dennenknoppen erin, suiker erover, paar weken laten trekken, wordt vanzelf vloeibare siroop, en door de grote hoeveelheid suiker erg lang houdbaar)

 

(tijmsiroop maak ik ook graag)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staat t al ergens... Maar vooruit! ;)

 

Ik pluk tijm (najaar voor hoogste concentratie Thymol), een bosje (hand vol zeg maar) zet dat op in 1,5 liter water. Breng het aan de kook, dan een uur of wat laten trekken zonder te koken. Dan giet ik het door een zeef in een maatbeker. Meestal houd ik dan iets meer dan een liter over. Dit terug in de pan met een (liefst) 1:1 verhouding (riet)suiker. (minder suiker kan ook, maar minder dan 750 gram op 1 liter verslechterd de houdbaarheid). Ik breng het geheel opnieuw aan de kook en giet het in potjes of flesjes met draaidop (jam, knoflooksaus, hak, etc...) BTW die was ik vooraf goed af, en zet ze dan in een oven op 100°C, die komen er pas uit als ik er de hete vloeistof in ga gieten.

 

Af laten koelen, en als het deksel niet meer "plopt" bij indrukken dan heb je een vacuüm en kun je je siroop zeker een jaar goedhouden. Na openen bewaar ik het in de koelkast.

 

Een paar keer per dag een eetlepel bij keelpijn. Ook lekker om 2 eetlepels in een kopje kokend water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...