Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lip en droge plek balm


Aanbevolen berichten

dit is super makelijk

 

30 gram water( of rozen water of degelijk)

30 gram olive olie ( of een olie waar je bloemen of kruiden in het leten trekken)

30 gram bijenwas

 

smelt alles samen au bain marie, giet in een paar kleine doosjes of blikjes, klaar

je kun een paar druppel essentiel olien erbij doe net voor je overgieten

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Oh wauw, dat ga ik gelijk maken want heb de laatste tijd erg last van droge plekken op mijn ellebogen. Om daar gloofjes in te krijgen is behoorlijk naar want ze scheuren elke keer open als je je armen buigt. En de plantjes die dit meestal kunnen genezen groeien niet meer in deze tijd van het seizoen.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Heksenboot

Hoi @Mrsjones, hier nog wat leuke dingen uit een ander draadje van @Mrs.Lotte.

 

http://preppers.nl/forum/threads/2018-Zelf-geklaarde-boter-oftewel-Ghee-maken?highlight=bijenwas

 

Over kokosvet en kokos-olie:

 

Ook lekker voor tandpasta:

 

Zelf tandpasta maken met kokosolie

De schrijfster van het boek 100% gifvrij – Julia Kang – maakt zelf biologische tandpasta met koudgeperste kokosolie. Haar recept:

• 2 eetlepels biologische koudgeperste kokosolie

• 1 theelepel zuiveringszout = natriumbicarbonaat = bakpoeder = maagzout

• 1 theelepel middelgrof zeezout

• 10 druppels etherische pepermunt-olie (of kajaputi-olie, of menthol-olie)

@Guinan zei:

Is ook geweldig als gezichtscreme, ik gebruik het ook als deodorant, maar dan wel de Extra Virgin versie. Ik maak er (suikervrije) chocolade van (in de koelkast bewaren, smelt in je handen).

Ik koop beide soorten, de geurloze om in te bakken (als je de extra virgin verhit wordt het sowieso dezelfde kwaliteit als de geurloze, die veel goedkoper is) en de extra virgin voor chocolade en in oosterse gerechten, lekkere kokossmaak.

Het is waanzinnig gezond en anti-bacterieel (vandaar deodorant) en de middellange vetzuren zorgen er voor dat het niet dik maakt. Veilig vet dus!

Ik bestel tot nog toe telkens van elke soort een 2 ltr emmer en doe met beiden ongeveer even lang.

 

160 Uses for Coconut Oil : http://wakeup-world.com/2012/03/02/1...r-coconut-oil/

 

En:

 

Je kan het ook nog als lampen-olie gebruiken.

Wel voorzichtig mee zijn, natuurlijk.

 

Vette watten/touw/textiel als tondel. Beetje meenemen, kan niet nat worden.

Hetzelfde als vaseline-watten.

 

Mixen met gesmolten bijenwas, om verschillende diktes te krijgen.

 

Messen onderhoud en andere anti-roest toepassingen.

Hout behandeling.

Waterdicht maken.

Leer behandeling. Schoenen.

 

Geopende voedingspotten luchtdicht afsluiten. Laagje op de voeding (herbruikbaar).

 

Dat is een eetbaar onderhoudsmiddel.

 

 

Daar komt dus nu nog die lippenbalsem bij. Geur en smaak zelf toevoegen. (naar smaak ;))

En het recept kan je aanpassen. Experimenteren met verhoudingen van kokos-olie - olijf-olie - bijenwas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

super Mrsjones! Ik ga het proberen!

 

Ik heb een heel boekwerk (voor mijzelf ) samengesteld met allemaal van dit soort leuke receptjes maar deze had ik nog niet.

 

Nu moet ik zeggen dat ik in geval van nood bij gesprongen lippen terwijl ik op het land ben bij vrieskou, gewoon oorsmeer gebruik :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
super Mrsjones! Ik ga het proberen!

 

Ik heb een heel boekwerk (voor mijzelf ) samengesteld met allemaal van dit soort leuke receptjes maar deze had ik nog niet.

 

Nu moet ik zeggen dat ik in geval van nood bij gesprongen lippen terwijl ik op het land ben bij vrieskou, gewoon oorsmeer gebruik :-))

 

Dat worden bitter-zoete kussen voor de wolf :D

 

 

(voor de nieuwkomers: Piroska is Roodkapje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerste recept geprobeerd, 4yjaseba.jpg

 

Uiteindelijk dit in blikjes gedaan, daar zijn ze weer de blikjes van @12gauge . Dank!

zypavudy.jpg

 

Alleen wat ik niet snap wat is er met al dat water, dat scheidt zich van het vet(logisch), maar waarom moet het er dan in? Wat doe ik fout? Graag hulp.. @Mrsjones

 

 

Het is niet goed genoeg gemix, je kun op nieuw smelten en met een garde mixen of de vocht afgieten en gebruiken.Het is ook zo te gebruiken toch.Ook werk het mixen het beste als alles ongeveer de zelfde temperatuur heeft.Ik zou ook de bijen was in kleine stukken breken ,daardoor smelt het sneller en hoef je de olie niet te wel te verwarmen.Voor de rest prima gedaan,na een paar keer kijgt je gevoel voor en gaat het vanzelf. Jij weet ook fotos te maken en te post , iets van mij nooit lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga altijd graag voor de labello, maar nu we toch bezig zijn...

ga maar eens met je vinger langs je neusvleugels, of op andere plekken van je gezicht. Daar zit veel lichaamseigen huidvet en kun je in noodgevallen ook op je lippen smeren.

Ook achter je oren zit dit huidvet, ik geloof dat ik dat liever zou doen dan oorsmeer, (iieeeekkk!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet goed genoeg gemix, je kun op nieuw smelten en met een garde mixen of de vocht afgieten en gebruiken.Het is ook zo te gebruiken toch.Ook werk het mixen het beste als alles ongeveer de zelfde temperatuur heeft.Ik zou ook de bijen was in kleine stukken breken ,daardoor smelt het sneller en hoef je de olie niet te wel te verwarmen.Voor de rest prima gedaan,na een paar keer kijgt je gevoel voor en gaat het vanzelf. Jij weet ook fotos te maken en te post , iets van mij nooit lukt.

 

Ik heb het opnieuw gesmolten, gemixt tot het echt aan het stollen was, maar nog steeds water. Ik heb het er uit gegooid en aangevuld met olijfolie en een beetje honing. Dit geeft een wat smeuïge balsem, vrouw test het nu uit, ik gebruik het zelf nooit.

De foto's plaatsen is voor mij anders omdat ik het niet via de pc doe, dus daar kan ik je niet mee helpen sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...