Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leuke aanbiedingen.


Gast atarifreak

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

toko's hebben ook grote balen of zakken met rijst en veeeeeeeel goedkoper dan de suppermarkt met die kleine pakjes rijst;-)

 

Er zit alleen voor de mensen die op dieet staan een kleine kanttekening aan. Ze gebruiken vaak een twijfelachtige stof genaamd fetsin of msg als smaakversterker. Dus lees ook de etiketten goed! Als hint

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast atarifreak

Maar goed dat heb je ook bij een reguliere super markt. Wat is tegenwoordig nog wel gezond. Ja onze eigen groente uit de tuin dat is nog gezond. Maar over het algemeen is niets meer zonder chemie.

 

Het lijkt mij dat je gewoon alle labels moet lezen, en het maakt niet uit waar je het koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast atarifreak
Ik heb zo mijn twijfels over hoe goedkoop deze site is. de cornedbeef kost hier 3,15. Deze koop ik in de winkel voor rond de 1,48.

 

Net als bij elke super markt moet je kijken naar de prijs. En dat moet je ook bij deze site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed dat heb je ook bij een reguliere super markt. Wat is tegenwoordig nog wel gezond. Ja onze eigen groente uit de tuin dat is nog gezond. Maar over het algemeen is niets meer zonder chemie.

 

Het lijkt mij dat je gewoon alle labels moet lezen, en het maakt niet uit waar je het koopt.

 

Smaakversterker E621 is dat. Zit idd ook in heel erg veel gewone supermarktprodukten.

Bv in heel veel blikken soep.

 

Als ik Chinees haal, heb ik daarna de hele avond onstuitbare dorst, hoeveel glazen water ik ook drink.

Ben dus redelijk gevoelig voor dat spul.

Ik probeer t daarom ook zoveel mogelijk te vermijden.

 

Want mijn honger stillen en dan met een onstuitbaar dorstgevoel zitten, dat lijkt me ook na SHTF niet handig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast atarifreak
Smaakversterker E621 is dat. Zit idd ook in heel erg veel gewone supermarktprodukten.

Bv in heel veel blikken soep.

 

Als ik Chinees haal, heb ik daarna de hele avond onstuitbare dorst, hoeveel glazen water ik ook drink.

Ben dus redelijk gevoelig voor dat spul.

Ik probeer t daarom ook zoveel mogelijk te vermijden.

 

Natuurlijk als je er gevoelig voor bent kan ik het mij voorstellen dat je het vermijd. Maar ik kijk ook eerst wat ik meeneem. over het algemeen kopen wij daar onze rijst kruiden en verse groente.

Maar het blijft altijd uit kijken met wat je tegenwoordig koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk als je er gevoelig voor bent kan ik het mij voorstellen dat je het vermijd.

 

Daarom geef ik ook ff aan op welke manier ik er overgevoelig voor ben.

Het heeft namelijk heel lang geduurd voor ik besefte dat dit een reactie was op ve tsin.

 

Wie weet kan het iemand anders ook een aha-momentje geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toko's hebben ook grote balen of zakken met rijst en veeeeeeeel goedkoper dan de suppermarkt met die kleine pakjes rijst;-)

 

Er zit alleen voor de mensen die op dieet staan een kleine kanttekening aan. Ze gebruiken vaak een twijfelachtige stof genaamd fetsin of msg als smaakversterker. Dus lees ook de etiketten goed! Als hint

 

helaas is dit dus niet waar. 1 kilo rijst kost bij de AH van euroshopper 0,93 euro per kilo. rijst bij een toko is duurder dan 1 euro per kilo en vaak een stuk duurder.

odessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas is dit dus niet waar. 1 kilo rijst kost bij de AH van euroshopper 0,93 euro per kilo. rijst bij een toko is duurder dan 1 euro per kilo en vaak een stuk duurder.

odessa

 

Jawel hoor, eerst goed zoeken en nooit impulsief kopen, bij menig toko hebben ze wel degelijk goedkoper spul dan in de supermarkt of de hier aangegeven toko. En vooral geen appels met peren vergelijken uiteraard en ook handig eerst proeven. De ene lust die goedkope rijst niet. En de bekende merken zijn inderdaad standaard duurder dan euroshopper..dat spreekt voor zich, lijkt me.

Als je weet welke je wilt is het zoeken, zoeken en nog eens zoeken, en daarna de goedkoopste nemen. wedden dat het goedkoper kan :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet vergeten om op te letten...snelkookrijst! Anders heb je bijv rijst die zonder probleem vanaf 15min tot 20 min moet koken en dat is niet handig als je een beperkte of eindige hoeveelheid brandstof hebt in een shtf ;-)

 

Aan de kook brengen en dan in de hooikist of de thermoskan! Wordt ook gewone rijst vanzelf gaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet vergeten om op te letten...snelkookrijst! Anders heb je bijv rijst die zonder probleem vanaf 15min tot 20 min moet koken en dat is niet handig als je een beperkte of eindige hoeveelheid brandstof hebt in een shtf ;-)

 

Wat nog sneller gaat is de dunne bami/chinese mie : alleen in gekookt water 4-6 min van het gas af laten garen... Ik koop altijd van het merk Soubry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaakversterker E621 is dat. Zit idd ook in heel erg veel gewone supermarktprodukten...

 

dat heet ook wel Mononatriumglutaminaat, MSG of Ve-tsin. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mononatriumglutamaat

niet altijd staat het nr erop. In een aantal landen hangt zelfs wel eens een bord dat ze daar niet koken met MSG of Ve-tsin. Het zit bijv ook in Maggi?

Als ik hier veel van naar binnen heb gekregen bijv bij de chinees, dan lig ik de hele nacht naar het plafond te staren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heet ook wel Mononatriumglutaminaat, MSG of Ve-tsin. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mononatriumglutamaat

Het zit bijv ook in Maggi? Als ik hier veel van naar binnen heb gekregen bijv bij de chinees, dan lig ik de hele nacht naar het plafond te staren.

 

Ja, het zit volgens mij ook in Maggi. In alle bouillonblokjes en -poeder voor zover ik weet, behalve die van de biowinkel.

 

Ik krijg een dorst die niet te lessen is. Niet handig na SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet vergeten om op te letten...snelkookrijst! Anders heb je bijv rijst die zonder probleem vanaf 15min tot 20 min moet koken en dat is niet handig als je een beperkte of eindige hoeveelheid brandstof hebt in een shtf ;-)

 

Ik gebruik al jaren gewone rijst en dat kook ik met een vingerkootje water boven de rijst. Als het water verdampt is gewoon het gas uit en laten nagaren. Met een minuut of 5 is het dan prima! Scheelt toch flink wat water en je hoeft niks weg te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aldi heeft stampotten in glas a €1,19. per stuk. Ingredienten en hoeveelheid zijn precies het zelfde als de potten van hak, smaak is ook het zelfde. Je hoeft het alleen maar te verwarmen en het is klaar de hoeveelheid voor twee personen was bij ons voldoende. Aardig wat potten hebben wij opgeslaan, vandaag weer wat ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Na 5uurtjes weken is het al erg goed eetbaar. Dus zonder überhaupt te koken.

 

Redpill heeft het hier over rijst. Een langdurige SHTF overleef je alleen maar, als je heel ver terug schakelt richting eenvoud. Dat betekent dat we niet brandstof verspillend gaan koken met een hoop onafwasbare vaat, maar dat we rijst en graan laten weken in water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...