Ga naar inhoud
GENEGEERD

Opbergen en opslaan


Kets_One

Aanbevolen berichten

Ik ben nu een dikke twee maanden aan het preppen en de voorraad spullen sloeg ik op de grond van de slaapkamer op.

Dat werd me gisteren een beetje te veel. Ik heb dus een beetje op m.p. rondgesnuffeld en vond iemand die me wel wat militair opslagmateriaal wilde verkopen.

Ben wezen kijken en vond een twee leuke (plastic) kratten en een aluminium case met scharnierdeksel. Ik wilde ze toch ff showen :)

PB041780.jpg.c446f9df8a1b78f1f83935d6cb2fbc0b.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nu heb ik weleens rondgekeken naar goedkope plastic opbergpotten/bekers (weet even het juiste woord niet voor, mischien kom ik er nog op terwijl ik dit bericht schrijf) maar als je dan zo die prijzen ziet, voor bijvoorbeeld 1 liter opbergpotten, komt de prijs al gauw rond de 3 euro of hoger te liggen. Bij de Timco, Action, Blokker, Albert Heijn XL...

Tot ik weer es kritisch door mijn vaste supermarkt liep (de Emté) en plotseling bij de koekafdeling bleef staan. Daar stonden de koekjes van "Echte Enkhuizer" de Jodekoeken. 16 Koeken verpakt in plastic en in een plastic pot! En dit alles voor nog geen 2 euro. Dus op zich heb je de koeken + die plastic pot waar 1 liter in kan. Dus had ik er een aantal van gepakt, de koeken eruit gehaald en de potten gebruikt om rijst in op te slaan die ik nog in kartonnen doosjes had. Bovenop de rijst een laagje gedroogde ui-snippers en deksel erop. Dit zou een tip kunnen zijn als je nog goedkope plastic potten zoekt. (nope, weet nog steeds niet het juiste woord ervoor)

 

Maar mooie kisten hoor, niemand zal ooit vermoeden dat je daar je voorraad of je prepperspul in bewaard. Heel stoer ogend! Bas ass! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook bij de emte, want daar winkel ik zelf ook ;)

 

Zal er nog es naar kijken volgende week. Maar niet elke supermarkt van dezelfde naam heeft hetzelfde assortiment... Als ik ze zie in blikken, dan neem ik die. Blikken zijn mooi dicht, kan geen licht bij.

 

En: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hoop dat je een leuke dag krijgt vandaag!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik weleens rondgekeken naar goedkope plastic opbergpotten/bekers (weet even het juiste woord niet voor, mischien kom ik er nog op terwijl ik dit bericht schrijf) maar als je dan zo die prijzen ziet, voor bijvoorbeeld 1 liter opbergpotten, komt de prijs al gauw rond de 3 euro of hoger te liggen. Bij de Timco, Action, Blokker, Albert Heijn XL...

Tot ik weer es kritisch door mijn vaste supermarkt liep (de Emté) en plotseling bij de koekafdeling bleef staan. Daar stonden de koekjes van "Echte Enkhuizer" de Jodekoeken. 16 Koeken verpakt in plastic en in een plastic pot! En dit alles voor nog geen 2 euro. Dus op zich heb je de koeken + die plastic pot waar 1 liter in kan. Dus had ik er een aantal van gepakt, de koeken eruit gehaald en de potten gebruikt om rijst in op te slaan die ik nog in kartonnen doosjes had. Bovenop de rijst een laagje gedroogde ui-snippers en deksel erop. Dit zou een tip kunnen zijn als je nog goedkope plastic potten zoekt. (nope, weet nog steeds niet het juiste woord ervoor)

 

Maar mooie kisten hoor, niemand zal ooit vermoeden dat je daar je voorraad of je prepperspul in bewaard. Heel stoer ogend! Bas ass! :)

 

Heb die idd ook. Wat ook handig is, zijn de emmertjes yoghurt van bijv. de Lidl (Griekse yoghurt), zodra die leeg zijn was ik die af en daar bewaar ik ook voorraad in.

 

waarom doe je er een laagje gedroogde uisnippers bovenop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Voor nonfood :

Zarges kisten of de goedkoper variant daarvan bij http://www.aluminium-kisten.nl. voor alles wat regelmatig verplaatst..

Engels Kratten, voor uitrusting, kleding etc.

Waterdichte zakken voor kleding, slaapzakken etc..

Explorer Case voor kwetsbare apparatuur en medische uitrusting

 

Voor Food :

Onverpakt Food in LockenLock dozen of transparante rubbox voor goed verpakte voedsel,.

 

Natuurlijk niet voor de rugzak avonturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alternatief voor bakken: Ren naar de lokale Gamma, deze week zijn (hier althans) de 'zwaar metalen opbergrekken' weer in de aanbieding. 25 euro voor een rek van 1,80 hoog met 5 planken. Daar kan je dan weer gewoon de bananendozen inschuiven die je overhoudt van het shoppen. Heb er zelf 4 staan, werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland
@offgrid Hierbij zoals beloofd de krat met voedsel open.PB041781.jpg.b9b9043122472dbe3b92ff591de939ca.jpg

 

Als ik jou was zou ik de zeep niet bij voedingsmiddelen bewaren, de geur van bv zeep is zo sterk dat alles er naar gaat ruiken en je eten erna gaat smaken,

Heb een keer een half pakje sigaretten ik een kast gelegd waar ook een stukje zeep lag sigaretten heb ik weg kunnen gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kisten zijn wel mooi hoor, leuke post. Maar ze nooit voedsel zoooooo dicht tegen de verwarming, verwarming word heter dan de temp die je in de kamer wilt hebben dus levensmiddelen of voedsel in wat voor vorm ook, altijd zo koel mogelijk wegzetten. En alles wat negatieve invloed heeft op smaak en veiligheid van voedsel ook nooit dicht bij elkaar zetten. Dus geen zeep of deo's etc indezelfde bak als je voedsel en ook geen brandstoffen in je etensbak. Gewoon meerdere gescheiden bakken gebruiken voor bijvoorbeeld, voedsel,drinken, verzorging en hygiëne, kookgerei, tools etc etc. Let hierin ook op de verpakkingen. Hoewel tandpasta onschuldig is of je er niet ziek van word, is het niet lekker eten als dat lekt tegen je pak hagelslag wat van karton is en goed doordringt in het karton...of je moet er van houden natuurlijk :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...