Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fiets generator


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wij hebben zo'n ding in het assortiment, maar dan veel kleiner. Daar kun je 220V mee opwekken tot 100W. Veel kleiner dus, maar geeft misschien wel een indicatie. Ik heb hem zelf nog niet en dus ook nog niet getest. Als je inderdaad handig bent, met een oude hometrainer, dan kun je volgens mij beter iets in elkaar knutselen. Zeker in een bug-in situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens een artikel gelezen over het ombouwen/gebruiken van fietsen voor het opwekken van elektriciteit.

Hieruit bleek dat dit niet efficient is doordat je ongeveer 50% van de energie verliest aan inefficientie. Daarnaast moet je elke paar jaar je batterij vervangen.

Ik twijfel ook of je in een SHTF situ de energie over hebt om fietsend elektriciteit op te wekken...

Misschien dat elektriciteit opwekken met een houtvuur interessanter is: Biolite Stove

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het Evaluon stond vroeger ook zo een fiets, als je hard genoeg trapte kon je jezelf op een kleine televisie zien, dit was echter zo zwaar dat je dit hooguit enkel minuten kon volhouden. Maar als elektricteit met je eigen kracht wilt opwekken zal dit wel de beste manier zijn omdat je de meeste kracht hebt in je benen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist kom ik een filmpje tegen over dit onderwerp, zeer interessant. Wat als de stroom voor langere tijd uitvalt en het is weken bewolkt, dan zit je mooi met je zonnepanelen. Deze manier van aandrijving is misschien niet het meest efficiënt, een beetje fietsen om een huishoudelijk apparaat aan het werk te zetten is misschien altijd nog efficiënter dan bijvoorbeeld de was met de hand te moeten doen.

 

Human Powered Machines - Can Pedals Power the World?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist kom ik een filmpje tegen over dit onderwerp, zeer interessant. Wat als de stroom voor langere tijd uitvalt en het is weken bewolkt, dan zit je mooi met je zonnepanelen.[/url]
Ik denk dat beste strategie is om gebruik te maken van de omstandigheden.

Dus in de zomer zonne panelen en een solar cooker. Buiten koken op een houtvuurtje.

Gas spaar je voor de winter. Je kookt binnen en de restwarmte verwarmt je huis een beetje.

Een generator past uiteraard in dat scenario.

 

Zelf denk ik aan een accu systeem dat ik op veel manieren kan vullen.

- Zonnepanelen

- Windenergie

- Fietsgenerator

- Stromend water om een dynamo aan te drijven

- Etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...