Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Verwachtingen van Europees Stabiliteits Mechanisme, ESM?

Recommended Posts

Beste preppers,

Naar aanleiding van het bericht http://preppers.nl/2012/02/esm-financieel-tiran-voor-europa/ ben ik heel benieuwd wat jullie gedachten bij het ESM zijn. Inmiddels is besloten dat dit permanente noodfonds al per juli 2012 in werking treed (stond eerst gepland voor 2013) maar met welk geld gaat het uberhaupt gevuld worden?

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weeks later...

"ARTIKEL 32.4 (PAGINA 46 van het ESM)

De eigendommen, fondsen en bezittingen van het ESM, waar deze zich ook bevinden en wie deze ook onder zich heeft, zijn vrijgesteld van onderzoek, vordering, verbeurdverklaring, onteigening of andere vormen van beslag op grond van een maatregel van bestuurlijke, gerechtelijke, bestuursrechtelijke of wetgevende aard."

Zegt al genoeg. De rechten van de burger wordt in het hoekje gedrukt. Wat van jouw is, hoef niet perse zo te zijn.

De wereldbanken weten donders goed hoe ze dit moeten doen. De banken hebben de wereld in hun macht.

Greetz,

BK44

Mijn advies hierin zou zijn, haal elke maand zoveel mogelijk geld van de bank en bewaar dit thuis. Laat wel geld erop staan voor automatische afschrijvingen. Als wat hij zegt waar is, kan er een situatie ontstaan waardoor wij niet meer bij ons geld kunnen komen. Dit zou nog wel eens hele grote gevolgen kunnen hebben.:(

• 2 weeks later...

Eindelijk een kritische reportage over ESM in de grote Nederlandse media!

Zie http://www.eenvandaag.nl/economie/39854/controle_europees_noodfonds_slecht_geregeld

Preppers.nl kreeg ook bericht over een demonstratie tegen het ESM:

Hoi Preppers,

Naar aanleiding van dit bericht - http://preppers.nl/forum/threads/54-Verwachtingen-van-Europees-Stabiliteits-Mechanisme-ESM - zou het leuk zijn om het volgende aan te kondigen:

17 maart, protestdag tegen het ESM, Den Haag, Malieveld, 12.30 uur.

Meer info: http://www.occupyede.nl/page13.html

Groetjes

Jan-Willem

Ik wil niemand teleurstellen maar Nederland is hier niet wakker 'genoeg' voor.

Bereid je voor nu het nog kan: haal je cash geld van de bank, leg een goede voorraad aan, investeer in gasflessen, hout, een stabiele voedselvoorraad, ruilmiddelen (zoals een goede whisky :) en wc papier), zaden en grond (desnoods in zakken) en je bent een heel stuk verder dan menig landgenoot)

Zelfs in een flatje met balkon, kun je een heel eind komen met een paar vuilniszakken (of tonnen) aardappelen en/of een paar tomatenplaten uit zaad.

Kijk maar eens op de filmpjes van deze gozer hoe je aardappelen in plastic vaten kunt laten groeien en een behoorlijke oogst kunt krijgen uit relatief weinig ruimte!

of

• 2 months later...
Beste preppers,

Naar aanleiding van het bericht http://preppers.nl/2012/02/esm-financieel-tiran-voor-europa/ ben ik heel benieuwd wat jullie gedachten bij het ESM zijn. Inmiddels is besloten dat dit permanente noodfonds al per juli 2012 in werking treed (stond eerst gepland voor 2013) maar met welk geld gaat het uberhaupt gevuld worden?

Met het geld van de belastingbetaler = ons geld dus.

Waar het aan besteed wordt? 1x raden.

Oké, tot zover weinig informatie voor de algemene publiek.

Wat kan IK doen?

Ik heb gedemonstreerd tegen de ESM in Den Haag samen met Occupy en een goede vriend.

Ik heb de petitie ondertekend.

Ik heb een brief opgestuurd naar de regering.

Ik heb Kees de Jager min of meer gestalked op Twitter om in het openbaar zijn mening te uiten.

Ik heb meerdere malen berichten geplaatst op mijn Facebook page en over getweet. Reacties zijn meestal in de trend van " conspiracy theory!", " wat is de paniek? Niets aan de hand toch?" " er moet toch een noodfonds zijn"...pffff...ik ben het een beetje zat allemaal...ik wil actie zien!

Er is bijna niets te vinden in het mainstream media.

Ik heb een vriend die bij de NOS werkt gevraagd om daar te vragen waarom er geen aandacht aan besteed wordt. Tot dusver nog geen reactie!

Wat is hier aan de hand volgens jullie?

Het is volkomen 'madness' dat er geen democratische proces in gang gebracht wordt.

Wat Wilders gedaan heeft was even zichtbaar....en nu?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

En toen kwam ik de volgende artikel tegen ( hebben jullie het ook gezien?)

Amendement artikel 136 VWEU

‘3. The Member States whose currency is the euro may establish a stability mechanism to be activated if indispensable to safeguard the stability of the euro area as a whole. The granting of any required financial assistance under the mechanism will be made subject to strict conditionality.’.

Met dit toegevoegde zinnetje krijgt de Europese Commissie de ruimte een stabiliteitsmechanisme te creëren. Ondanks het feit, dat het ESM nu buiten de EU om wordt opgericht, wordt dit amendement nu toch ter goedkeuring aan de Kamer voorgelegd. Alsof daar nog haast bij geboden is.

Wie echter goed oplet, kan een addertje onder het gras ontdekken. Het amendement is zo geformuleerd, dat het niet beperkt is tot financiële stabiliteit. Met dit amendement kan de Europese Commissie ook op heel andere terreinen besluiten nemen, zonder dat daar nog langer instemming van de nationale parlementen voor nodig is. Legers inhuren om protesten in Griekenland neer te slaan? Opposanten monddood maken? Democratisch gekozen leiders vervangen door mannetjes van Goldman Sachs? Met dit amendement kan de Europese Commissie zelf bepalen wat daar onder valt en meteen tot actie over gaan.

Het artikel kan je helemaal lezen op:

http://www.argusoog.org/esm-een-zwarte-dag-voor-de-democratie/

En toen kwam ik de volgende artikel tegen ( hebben jullie het ook gezien?)

Amendement artikel 136 VWEU

‘3. The Member States whose currency is the euro may establish a stability mechanism to be activated if indispensable to safeguard the stability of the euro area as a whole. The granting of any required financial assistance under the mechanism will be made subject to strict conditionality.’.

[...] Het amendement is zo geformuleerd, dat het niet beperkt is tot financiële stabiliteit. Met dit amendement kan de Europese Commissie ook op heel andere terreinen besluiten nemen, zonder dat daar nog langer instemming van de nationale parlementen voor nodig is. Legers inhuren om protesten in Griekenland neer te slaan? Opposanten monddood maken? Democratisch gekozen leiders vervangen door mannetjes van Goldman Sachs? Met dit amendement kan de Europese Commissie zelf bepalen wat daar onder valt en meteen tot actie over gaan.

Het artikel kan je helemaal lezen op:

http://www.argusoog.org/esm-een-zwarte-dag-voor-de-democratie/

Dat is absoluut beangstigend.

Wat me opvalt is dat er in de discussie over het ESM - en dan heb ik het over Twitter #ESM waar de discussie erg levendig is - nog veel tegenstanders zijn over de uitleg van het Verdrag. En vooral daarom is het zo bedroevend (lees: ronduit belachelijk) dat de mainstream media er zo goed als geen aandacht aan besteed. Het enige nieuws dát ze brengen zijn de feitelijkheden als "woensdag wordt er over gestemd" en "Wilders naar de rechter" etc. Maar niks om het onderwerp uit te diepen, politici aan de tand te voelen, de extremen in de consequenties voor te spiegelen etc. Daarom ben ik intens diep teleurgesteld in de media.

De reden waarom de politiek zelf (m.u.v. PvdD, SP en PVV) het publieke debat er niet over aan wil, heeft ongetwijfeld te maken met de blamage van de Europese Grondwet. Toen die werd weggestemd door het volk, had de regering waarschijnlijk zo'n spijt dat ze het uberhaupt aan haar bevolking had voorgelegd dat ze als gevolg daarvan maar besloten om belangrijke Europese zaken lekker binnenskamers af te handelen. Shame shame shame.

Beste preppers,

De Nederlandse regering gaat dat geld gewoon lenen voor eigen rekening, met jou en mij als onderpand.

Nu lukt het al nauwelijks om 9 miljard te bezuinigen, wat amper genoeg is om de rente over de totale schuld van 400 miljard te betalen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...