Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper in Nederland door Nico de Geit


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

‘Prepper’ komt van het Engelse woord ‘prepared’, voorbereid zijn. Amerikaanse Preppers bereiden zich voor op moeilijke tijden door grote hoeveelheden voedsel in te slaan, zelfvoorzienend te worden en zich te bewapenen. Jezelf bewapenen is noodzakelijk om plunderaars van je af te houden. Er moet een juiste balans zijn tussen wat je verdedigt, en hoe en waarmee je het verdedigt. Te verwachten valt dat de overheid in Nederland in moeilijke tijden niet in staat zal zijn de orde te handhaven.

 

Lees verder en bron: http://nicodegeit.wordpress.com/2011/12/01/prepper-in-nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Deze Nico haalt volgens mij wat zaken door elkaar heb ik het idee.

 

De rellen in Parijjs en de UK waren van tijdelijke aard, dat was al snel duidelijk aangezien het geen globale/landelijke trigger was die dit veroorzaakte. Jezelf bewapenen voor zoiets is zinloos. Ook in de USA. Als dat het geval was waren er veel meer slachtoffers gevallen onder de plunderaars ten tijde van Katrina en waren er ook veel meer mensen opgepakt voor vuurwapen gebruik etc. De plunderaars die bezig waren hadden het vooral op apotheken/electronica zaken gemunt. Niet op je persoonlijke voorraad. Moet je voor dit soort zaken meteen in het vliegtuig stappen dan? Waarheen dan?

Oja en de meest ideale oplossing is een ondergrondse bunker zegt hij, zodat je rustig door kan gaan met je leven. (Of kan je rustig doorleven?) Ik ken maar weinig mensen die dagelijks "gewoon" in een bunker leven, zoals hij zich voorstelt...

Gebrek aan planning en voorbereiding is wat ik uit het verhaal opmaak. Tevens weinig tot geen kennis van deze materie..... In mijn ogen een dom verhaaltje.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper

@Mrsjones: Dank, inderdaad is er alhier passie voor bunkers :)

 

Ondergrondse bunker

De meest ideale oplossing om moeilijke tijden door te komen is een ondergrondse bunker waarvan de ingang zwaar gepantserd en goed verscholen is. Onder de grond kun je een comfortabel appartement bouwen. Een kernexplosie, een vuurstorm of plunderaars, in een onvindbare ondergrondse bunker kun je rustig doorgaan met je leven.

 

http://nicodegeit.wordpress.com/2011/12/01/prepper-in-nederland

 

Ik denk dat de schrijver (december 2011!) zich wat teveel heeft laten leiden door de verschillende verhalen van mensen die inderdaad bunkers aan laten leggen of meedoen met één of ander collectief bunker-initiatief.

Voor mij is een bunker slechts een onderdeel van SHTF-ready plan. Je kunt wel een bunker hebben, maar zonder compleet plan is dat slechts een leeg stuk beton :o

 

BP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, heb nog geen bunker, maar verwacht binnenkort wel een aanbod van de woningbouwstichting of ik het huurhuis niet toevallig wil kopen voor een geringe vergoeding. Zodra dat gedaan is zal ik eens beginnen met graven.

 

Verder legt de schrijver zich wel heel snel neer bij het feit dat vluchten de enige oplossing is. Voordat een groep relschoppers bij mij binnen staat zullen ze toch eerst een flinke hoeveelheid molotov cocktails en dakpannen moeten wegkoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Dat is goed voor jarenlange celstraf.

 

Hoezo ?

bij ons in de wijk zijn dit normale spelletjes

over 4jr misschien zelfs olympisch

 

al is het geitje nog zo snel parti achterhaald m wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo ?

bij ons in de wijk zijn dit normale spelletjes

over 4jr misschien zelfs olympisch

 

al is het geitje nog zo snel parti achterhaald m wel

 

 

Deze gast zit al bijna een half jaar in de bak omdat hij molotovcocktails gooide naar de politie en ze bedreigde met een handboog:

 

http://www.revu.nl/2012/07/03/doodsbang-voor-de-kampers/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze gast zit al bijna een half jaar in de bak omdat hij molotovcocktails gooide naar de politie en ze bedreigde met een handboog:

 

http://www.revu.nl/2012/07/03/doodsbang-voor-de-kampers/

 

 

Met enig doorklikken kom je dit filmpje tegen: http://www.dumpert.nl/mediabase/2190531/f3c27c13/limbo_probeert_agent_in_de_fik_te_steken.html

 

Op zijn minst intrigerend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap niet waarom de politie geen ontzag voor hem had. Doorgaans respecteert de politie mensen die makkelijk tot geweld overgaan.

 

TL ik denk dat je woordkeuze niet optimaal is in deze. De politie respecteert deze mensen niet, ze gaan er met grote voorzichtigheid mee om....zodat ze zelf geen schade oplopen........ :D

Opvallende dat meneer de Geit hier ook rondhangt. Nog geen reactie mogen ontvangen op mijn reactie op z'n stukje text.........;D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...