Ga naar inhoud
GENEGEERD

De wereld van Preppers. 5000 preppers in Nederland.


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Afgelopen zomer was ik op de begrafenis van een oude vriendin (zowel bejaard als van vroeger) van mij. Zij had haar schuur van onder tot boven vol staan met conserven. Ze kon er zeker een half jaar mee vooruit. Misschien nog wel langer. Zo'n 15 jaar geleden had ze me dit al eens laten. Een voorraad voor als de maatschappij instort noemde ze het. Zo ook een andere vriendin bleek enkele dagen geleden. Beide (bejaarde, zonder internet) dames zijn preppers in mijn ogen. Zo zullen er nog veel meer zijn.

 

Het appeltje voor de.dorst was vroeger een vaak gehoord gezegde. Vroeger was het namelijk normaal dat je dacht aan toekomstige zware tijden, tegenwoordig leven de.meeste mensen alleen vandaag. Mensen zijn niks meer gewend, enkel verwend. Worden zware tijden voor deze mensen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik denk zelf als je je interesseert voor bepaalde onderwerpen zoals "doomsday preppers" website's als niburu etc etc. veel NAT geo, discovery, D-max. etc kijkt, je vanzelf misschien

gaat preppen, omdat je dan veel meer op de hoogte bent van de gevaren die er uiteindelijk zullen komen, of misschien al gaande zijn. Iemand die deze zenders of programma's niet kijkt, zal dus echt niet preppen of geinteresseert zijn in zulke onderwerpen.

 

Prepp ze....

 

Gr Luna1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootouders hebben de 2de wereldoorlog overleefd, sindsdien hadden ze steeds een 'voorraadje' voor als het eens wat minder ging. Waren dit dan 'preppers'? Nee, ze waren voor(uit)ziend want ze hadden al eens vreselijk barre tijden meegemaakt met voedsel en brandstofschaarste, ze wisten wat het was om te overleven op bijna niets en in de kou te zitten zonder licht of verwarming! En ze wilden het niet opnieuw beleven.!!

Preppen is volgens mij enkel maar een voorzichtig gezonde visie op de toekomst, een toekomst die ze al hebben in de PIIGS landen en die mogelijks ook onze contreien zal bereiken, we hopen allemaal van niet, maar enige voorbereiding kan veel leed besparen!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf als je je interesseert voor bepaalde onderwerpen zoals "doomsday preppers" website's als niburu etc etc. veel NAT geo, discovery, D-max. etc kijkt, je vanzelf misschien

gaat preppen, omdat je dan veel meer op de hoogte bent van de gevaren die er uiteindelijk zullen komen, of misschien al gaande zijn. Iemand die deze zenders of programma's niet kijkt, zal dus echt niet preppen of geinteresseert zijn in zulke onderwerpen.

 

Prepp ze....

 

Gr Luna1

 

Mwa, op dit forum zitten ook veel jonge ouders die wat meer veiligheid/zekerheid voor hun jonge kroost willen. Of leden die de economie en levensstandaard achteruit zien hollen, of meer zelfvoorzienend willen leven. Ik denk zelfs dat het nuchtere verstand meer aanwezig is dan de niburu bezoekers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan om de knuppel maar eens in het hoenderhok te gooien (even los van dat iedereen met kippen ook een prepper is): Als samenleving doen we ook aan preppen. Het subsidiëren van allerlei boerenbedrijven die in Nederland allang echt niet meer zelfstandig rendabel kunnen opereren is ook preppen. Zijn er dan geen 16mln preppers in NL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwa, op dit forum zitten ook veel jonge ouders die wat meer veiligheid/zekerheid voor hun jonge kroost willen. Of leden die de economie en levensstandaard achteruit zien hollen, of meer zelfvoorzienend willen leven. Ik denk zelfs dat het nuchtere verstand meer aanwezig is dan de niburu bezoekers.

 

Wie of wat is niburu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Van deze website: The idea of the Nibiru encounter originated with Nancy Lieder, a Wisconsin woman who claims that as a girl she was contacted by gray extraterrestrials called Zetas, who implanted a communications device in her brain.

 

En daar trappen mensen in? Als er een planeet op ramkoers ligt, weten we dat decennia, zo niet eeuwen van te voren!

 

Van dezelfde website: The idea that a planet-sized object could collide with or pass by Earth in the near future is not supported by any scientific evidence and has been rejected as pseudoscience by astronomers and planetary scientists.

 

Ik zal er niet van wakker liggen! Maar aan de andere kant: het enige waar de dappere Galliërs uit het kleine dorpje bang voor waren, was dat de hemel op hun kop zou vallen! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van deze website: The idea of the Nibiru encounter originated with Nancy Lieder, a Wisconsin woman who claims that as a girl she was contacted by gray extraterrestrials called Zetas, who implanted a communications device in her brain.

 

En daar trappen mensen in? Als er een planeet op ramkoers ligt, weten we dat decennia, zo niet eeuwen van te voren!

 

Van dezelfde website: The idea that a planet-sized object could collide with or pass by Earth in the near future is not supported by any scientific evidence and has been rejected as pseudoscience by astronomers and planetary scientists.

 

Ik zal er niet van wakker liggen! Maar aan de andere kant: het enige waar de dappere Galliërs uit het kleine dorpje bang voor waren, was dat de hemel op hun kop zou vallen! :D

 

Mijn intresse ligt daar ook niet en zal er ook niet van wakker liggen:), er zijn genoeg andere dingen om ons zorgen over te maken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Alsof ze daar een goede inschatting van kunnen geven. Ik ken buiten dit forum al meerdere preppers. Gezien het aantal preppers dat liever OPSEC leeft zal dat aantal ver boven de 5.000 liggen. Minimaal 10.000 durf ik wel te zeggen.

 

Artikel (en topic) zijn al uit 2012, er zullen er nu zeker wel meer zijn dan 10.000

 

Trouwens wel weer leuk om te lezen in een reactie onder het artikel

Ikzelf ben ook voorbereid op eem mogelijke ramp maar ik heb slechts voedsel en water in huis voor 3 dagen omdat de ramp daarna wel afgelopen is (ga ik van uit).

Dat valt voor mij niet onder de categorie preppers in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikel (en topic) zijn al uit 2012, er zullen er nu zeker wel meer zijn dan 10.000

 

Trouwens wel weer leuk om te lezen in een reactie onder het artikel

 

Dat valt voor mij niet onder de categorie preppers in elk geval.

 

Je hebt gelijk. Al denk ik dat op het moment van uitgave (dus 2012) er ook wel meer dan 5000 preppers waren.

Voor mij valt je tweede quote ook niet onder preppen. 3 dagen eten en drinken heeft iedereen wel in huis. Dan zou heel Nederland wel vol met preppers zitten.

Maarja, zolang iemand zich maar voorbereid is het niet aan mij om te zeggen of je wel of geen prepper bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je je daarin zomaar eens aardig vergist.....onderschat de gemiddelde NL'der niet maar overschat 'm ook niet..... Helaas ken ik genoeg mensen die hooguit 1-2 dagen eten in huis hebben. Zelfs met zeer kleine kinderen.....de buurtsuper zit om de hoek krijg je dan te horen als je eens vraagt waarom ze niet meer voedsel/drinken op voorraad hebben....

 

Je hebt gelijk. Al denk ik dat op het moment van uitgave (dus 2012) er ook wel meer dan 5000 preppers waren.

Voor mij valt je tweede quote ook niet onder preppen. 3 dagen eten en drinken heeft iedereen wel in huis. Dan zou heel Nederland wel vol met preppers zitten.

Maarja, zolang iemand zich maar voorbereid is het niet aan mij om te zeggen of je wel of geen prepper bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass ja misschien was het een beetje overdreven. Was meer bedoeld met de insteek dat het gemiddelde keukenkastje op rantsoen het wel 3 dagen vol houdt. Al gaat het natuurlijk wel heel snel als je niet meteen rantsoeneert.

Dan zijn de overgebleven pak koekjes, ontbijtgranen en fles cola alsnog de eerste dag op. Misschien ben ik ook wel te verwend dat bij ons de koelkast en voorraadkast altijd vol zat haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..de buurtsuper zit om de hoek krijg je dan te horen als je eens vraagt waarom ze niet meer voedsel/drinken op voorraad hebben....

 

Ach, een ongeluk zit in een klein hoekje, de super zit net als tshtf om de hoek.

 

Maar ja de super weet iedereen te vinden en men gaat ervan uit die er altijd zal zijn (gevult), de shtf wil bijna niemand iets over weten en denkt men dat die nooit zal komen.

 

Beter veilig dan sorrie, denk ik dan maar :o

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Hoeveel preppers zullen er nu zijn anno 2020.

 

Vooral door de aanmeldingen nu met de corvit-19 dat mensen toch hun toevlucht zoeken naar meer zekerheid en info.

En op ons forum is veel recente info, hoe je goed preventief kan zijn.

En voorkomen is beter dan genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik denk dat er een hele hoop preppers bij zijn gekomen de afgelopen periode, maar aangezien preppen een levensstijl is zal het net zo gaan als met mensen die af willen vallen of mensen die willen stoppen met roken... Als het wat rustiger gaat worden vallen deze mensen heel snel weer af..

 

Zelf ben ik al een hele lange tijd bezig en is het heel lang bij kennis vergaren gebleven, maar preppen is echt een vak apart. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ben toch wel heel benieuwd hoeveel het er dan nu zouden zijn, ikzelf woon naast landelijk gebied in een stad, op nieuwjaarsdag geen water, gelukkig had ik als een van de weinige in mijn flat flessen klaarstaan voor het geval dat. Als je in landelijk gebied hebt gewoond ga je vanzelf preppen als voor de zoveelste x de stroom s avonds uitvalt, inmiddels in Hilversum dus mijn voorzieningen op dat gebied aan het uitbreiden. En inderdaad supermarkt zit om de hoek vind ik ook niet echt een excuus om niet voorbereid te zijn. Mijn hart medicatie is wat lastiger maar 1,5 maand heb ik meestal wel in huis. En anders kurkuma bleekselderij en knoflook 🤪

 

 mod: ik heb je eigen naam even verwijderd @Prepperdragongirl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...