Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tarp


tim!

Aanbevolen berichten

ik heb nu een soort groot grondzeil (2 bij 3 meter) voor 10 euro met camokleuren als tarp maar ik vind dat deze aardig veel ruimte in beslag neemt en ondanks de camoflage kleuren is de tarp nog steeds erg licht weerkatsend, heeft misschien iemand ervaring in het gebruiken van tarps en kan die mij dan uitleggen wat de beste tarp zou zijn voor in een bob?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb laatst voor de lol ook een grondzeil gebruikt als tarp, zo'n blauwe. Maar vind het dan juist zo leuk deze te bedekken met takken enzo zodat je het niet meer ziet. Maar ik denk toch deze weer te gebruiken als gewoon grondzeil. Die link van Renanim lijkt me een betere variant qua tarp. Geen lichtweerkaatsend materiaal.

 

Mischien dat je het grondzeil kunt bespuiten met een anti weerkaatsende verf en dat het flexibel blijft. Weet alleen niet wat voor verf dat zou moeten zijn. Of insmeren met bijenwas. Vind bijenwas wel zo veelzijdig, mischien dat zoiets ook werkt. (en waarom krijg ik onder het woordje mischien een rode streep? schrijf ik het soms fout? net als het woord weerkaatsende en tarp, beide krijgen een rode streep... lol)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tarpen.. can't get enough of them..

 

Heb zelf een Bruine DD 3x3, een groene BCB 2,8x1,9 en een flecktarn 4x4, en dan uiteraard ook nog een poncho die je als tarp kunt gebruiken..

 

Oftewel voor ieder uitje een huisje!

 

Afhankelijk van trip, lengte van een trip, zwaarte van mn rugzak en (weers)omstandigheden bepaal ik welke ik meeneem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoop dekzeil (blauw) 4x5 meter 11 euro http://www.budgetland.nl/grondzeil-dekzeil-4x5-meter-blauw-p-3401.html trouwens leuke site voor budget-preppers om es rond te neuzen...

 

Goedkoop dekzeil (grijs) 3x5 meter 15 euro http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-en-grondzeil/bart-outdoor-eco-grondzeil/

 

Goedkoop dekzeil (groen) 2x3 meter 9 eurohttp://www.berghut.be/tenten/tenten-shelters/shelters/grondzeil-2x3m-groen

 

Rol dekzeil (groen) 190cm breed, zelf maken met ducktape zo groot je wilt http://www.esvocampingshop.com/nl/category-110/bisonyl-vrachtwagenzeil-zeildoek-dekzeil/grondzeil-sepelon-groen-295-gr-m.html

 

Maar ik zou weleens willen weten, een tarp dat lekker dun is, weinig ruimte in beslag neemt in je rugzak, toch stevig, niet stinkt, camouflerend en niet water doorlatend. Een plastic folie zou de truuk kunnen doen, maar zijn niet bepaald stevig. Dan heb je nog dat grijs vergeelde plastic wat ze gebruiken op de bouw, beetje doorzichtig, behoorlijk stevig qua materiaal, alleen stinkt als een tierelier, glanst niet zo erg in de zon en heeft nog best een gewichtje, alleen kun je wel prima opvouwen. Mischien een elastische tarp die je op spanning kunt uittrekken en ophangen, die zou weinig ruimte innemen in je rugzak, maar zijn meestal van stof gemaakt denk ik dan, maar als je met verschillende lagen erin zou verwerken, de waterdoorlatendheid zou zo verstoord geraken dat de persoon die eronder ligt niet nat word. Keertje naar de greef en wat uitproberen iets te maken... Of heel extreem: een tarp zelf maken dat bestaat uit ducktape. De ducktape is wel handig om zelf gaatjes te maken waardoor het touw doorheen komt om het ergens aan te bevestigen zonder dat het gaat scheuren.

 

Mischien dat je een tarp aan je broek kunt bevestigen, zodat het niet in je rugzak hoeft. Of om de broekspijpen... Zal het zelf es uitproberen hoe en wat want ik ben nu aan het puzzelen wat wel en wat niet mogelijk is op creatieve wijze, maar daar heb je ook nix aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...