Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ramp op Maasvlakte !!!!!!!

Communicator
 Share

Recommended Posts

Althans... een oefening dan!

Hulpverleners doen tijdens de oefening, op en rondom het Falck oefenterrein, net alsof er een tsunami is geweest, zoals vorig jaar in Japan.

Zie hier voor meer info

Maar wat mij opvalt is dat DARES Hier niet aan mee doet.

Ik heb geprobeerd om meer op te zoeken omtrent deze oefening (live cam beeld bijvoorbeeld) maar kan er vooralsnog weinig over vinden.

tijdens deze zoektocht kwam ik wel een interessante site tegen die ik nu even verder ga uitspitten:

http://crisisbeheersingnederland.nl

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat betekend dus een tsunami vanuit nnw richting en dan gaat het nauw van calais voor een enorme opstuwing zorgen. vanuit andere richtingen is een tsunami zeer onwaarschijnlijk. Hopelijk zal de doggersbank voldoende remmend effect hebben, maar ik denk dat golfhoogtes tot meer dan 20 meter mogelijk zullen zijn voor de nederlandse kust.

Dat betekend overstromingen tot op de lijn Groningen Utrecht Breda.

Ik hoor graag meer details over deze oefening.

Link naar reactie

Mogelijkheid van een tsunami aan de Noordzee

Langs de kust van de zuidelijke Noordzee zullen geen hoog oprijzende tsunami's optreden. De fjordenkust van Noorwegen en Schotland is iets kwetsbaarder. De plaattektonische situatie in de Atlantische Oceaan maakt zeer zware zeebevingen onmogelijk - in tegenstelling tot in de Indische en Grote Oceaan. Een zeebeving (bijvoorbeeld bij het vulkanische IJsland of Jan Mayen) kan leiden tot een kleine tsunami die tussen Schotland en Noorwegen de Noordzee kan binnen trekken, maar deze zal in de ondiepe zuidelijke Noordzee door bodemwrijving aanzienlijk uitdempen en al op tientallen kilometers uit de kust breken.

Bron

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...