Ga naar inhoud
GENEGEERD

Na brood nieuwe uitdaging: cake


Fluitketel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat bon apetite is geen probleem. Hij smaakt nog lekkerder dan wanneer hij uit de oven komt.

 

echt dit forum en alles om het preppen heen heeft echt mijn leven ten goede veranderd. Maakt dat ik nu een stuk bewuster ben gaan consuminderen. Meer op de mijn stroomverbruik let en open sta voor alternatieven. Zelfs mijn man is er enthousiast door geworden.

 

eigenlijk is dit een standaard pak cakemeel alleen maar 200 gram.

 

Dus ik heb het hele recept gehalveerd.

 

200 gram standaard cakemeel

100 gram roomboter en 2 eieren

10 waxine lichtjes :D

en anderhalf uur geduld.

 

Als je voor 400 gram gaat dus een normale cake dan duurt het denk ik 3 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fluitketel, je woord nog de marie antoinette onder de preppers, die riep over de armen die klachgen over gebrekaan brood, laat ze dan cake eten!

het is grapig om te merken hoe preppen ook de rest van je leven beinvloed.ik denk dat bij veel van onze ook zo is.het zijn lijnen gewoorden tussen breien leuk vinden en ondekken hoe je een nieuw kleding stuk maak met oude trui,dat soort dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal binnenkort Ook eens wat gaan bakken in mijn dutch oven.. Voor wie niet wil wachten, hier is alvast een gratis te downloaden receptenboekje. Op blz 4 staat een recept voor Engelse scones, die maak ik meestal wel zelf in de oven, maar nog nooit in de Dutch oven gedaan...

http://www.scoutscan.com/pdf/dutchbeg.pdf

 

Hier is een lekker bananenscones recept:http://www.thekitchn.com/banana-bread-scones-dutch-oven-dinners-20-tips-for-no-knead-bread-friday-flashback-176589

 

Het handige van scones is dat je ze zowel hartig als zoet kunt maken en je hoeft het deeg niet te laten rijzen en lang kneden. Bovendien zijn ze redelijk lang houdbaar tov gewoon vers brood, want je kunt ze zo even weer opwarmen. En anders zijn het gewoon wat hardere broodjes. Bijv in een stukje alufolie even bovenop een pan waar je iets anders in warm maakt, wanneer je geen beschikking meer hebt over een magnetron of gewone oven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

simpel en makkelijk te onthouden cake recept:

 

2:2:2:4

 

200 gr bloem

200 gr suiker

200 gr boter (liefst room, op kamertemp)

4 eieren

 

Zo kun je ook 3:3:3:6 of 1:1:1:2 gebruiken! ;)

 

Vanille suiker of citroensap toevoegen voor extra smaak. Of een appeltje met wat kaneel... brokjes goede pure chocolade... krentjes... rum... Alles toevoegen naar smaak, maar de basis blijft hetzelfde! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...