Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een realistisch verhaal over een SHTF-situatie die langere tijd aanhoudt

Charlie
 Share

Recommended Posts

Op de blog MicroBalrog vond ik, via Visionair.nl, het volgende verhaal: Words from a Bosnian Survivalist.

Er wordt hier wel vaker gesproken over wat en niet te verwachten tijdens een SHTF-situatie, hoe te handelen, wat we perse wel en niet zouden moeten doen. Waar we ons wel en niet mee in zouden laten.

Lees het verhaal van de Bosniër en verplaats jezelf in zo'n situatie. Nu verwacht ik in Nederland niet zozeer een (burger)oorlog, met een belegering van steden, terreur door snipers, maar ik denk dat andere ingrediënten tot vergelijkbare resultaten kunnen leiden.

Die Bosniërs werden verrast door die oorlog, maar dat gaat ze geen tweede keer gebeuren.

Een bijzonder interessant stuk, leerzaam, maar vrolijk word je er niet van.

Groet

Charlie

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Indrukwekkend verhaal! Dan te bedenken dat het nog niet eens zo heel lang geleden is en niet eens zo ver hier vandaan is. Het is jammer dat in zo'n situatie de motieven die mensen hebben om te preppen waar blijken te worden. Ik heb veel liever dat ik een hoop voor niets prep. In ieder geval bedankt voor het posten! Indrukwekkende eye- opener!

Link naar reactie

Vrolijk word je er inderdaad niet van. Wapens en munitie, dat zijn volgens hem de belangrijkste dingen. 2 zaken die in Nederland niet makkelijk te verkrijgen zijn. Verder een paar handige tips, zoals die aanstekers en batterijen.

Link naar reactie

Kan niet vaak genoeg gepost worden.

Lees het minstens nog drie keer over de komende drie weken.

Laat alle subjectieve vooroordelen, "maar hier is het anders, wij zijn anders, overheid , politie , leger, bla bla bla" rustig uit je lichaam afvloeien.

En doe er iets mee!

Praat met je opa oma, hoe het in de oorlog was, niet oppervlakkig maar probeer een paar zaken door te vragen, eten, drinken, kleren, warmte enz.

Hetzelfde gaat op in gevangenissen het is gewoon onverstelbaar als je hoort wat mensen doen, er voor overhebben, om bepaalde artikelen te bemachtigen, de machtspelletjes, misbruik enz.

Het klinkt hard en onvoorstelbaar maar de meeste mensen zullen niet anders zijn.

Je mag van mij hopen wat je wilt maar probeer die stap te maken en probeer je voor te bereiden.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Vrolijk word je er inderdaad niet van. Wapens en munitie, dat zijn volgens hem de belangrijkste dingen. 2 zaken die in Nederland niet makkelijk te verkrijgen zijn. Verder een paar handige tips, zoals die aanstekers en batterijen.

Sorrie ghost als ik wat hard over kom...

Wil je geen onzin verkondigen?

Ga bij een schietvereniging langs en laat je informeren.

Nee gelukkig kun je op de markt geen wapens en munitie kopen.

Sportschieten is een leuke en mooie hobby.

Als je lid worden en veilig er mee omgaan te veel moeite vind dan zou je van mij nog niet eens mogen posten over wapens.

Grt

Kans

Link naar reactie

Sportschieten is een leuke en mooie hobby.

Klopt inderdaad, een paar keer een proefles gehad. Daardoor kwam ik er achter dat het niets voor mij is, ik ben rechts en mijn rechteroog is een slecht oog. Daardoor kan ik niet mikken met dat oog en zat ik dus steevast naast de roos.Misschien dat jij hier een oplossing voor weet ?

Link naar reactie

Klopt inderdaad, een paar keer een proefles gehad. Daardoor kwam ik er achter dat het niets voor mij is, ik ben rechts en mijn rechteroog is een slecht oog. Daardoor kan ik niet mikken met dat oog en zat ik dus steevast naast de roos.Misschien dat jij hier een oplossing voor weet ?

Dat kan geen probleem zijn, vragg een sportschutter op de club om hulp !

Er zijn zoveel schutters die hier 'last' van hebben absoluut geen belemmering.

En steenvast naast de roos is zoals je zelft aangeeft? Gewoon een kwestie van afstelling.

Rondzwervende gaten is veel lastiger.....

Ikzelf heb links schutteroog en ben rechtshandig, schiet pistool met rechts, geweer met links om maar een oplossing te geven.

Grt

Kans

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Wow! Worst case scenario! Dat vat het wel ff allemaal samen.

Toch maar ff uitzoeken hoe je veilig aanstekers kan opslaan. (Koel en droog natuurlijk) :)

Hoeveel ammo zou je mogen hebben, als je netjes bij een schietvereniging zit? Dure hobby ook denk ik, maar goedkoper dan als het echt raak is.

Illegale ammo.... Laat maar.

Dank van een newby. Leerzaam tot en met.

Link naar reactie

had het eerdere draadje hierover gemist.. en na het lezen van zijn verhaal schudde het me wel weer ff wakker..2 maanden in zo'n situatie en de ziekenhuizen zijn niet meer veilig..buiten op straat is het 1 grote losgeslagen bende..de ruilhandel..mensen om je heen overlijden..je stad of dorp afgesloten door marauders..

@Ghost..zoals kans aangeeft..tis een kwestie van goed afstellen..allemaal naast de roos is een mooi groepje ;) mss kan je het een proberen met een veiligheidsbril op en dan je linker glas bedekken/afplakken

Link naar reactie

Wow! Worst case scenario! Dat vat het wel ff allemaal samen.

Toch maar ff uitzoeken hoe je veilig aanstekers kan opslaan. (Koel en droog natuurlijk) :)

Hoeveel ammo zou je mogen hebben, als je netjes bij een schietvereniging zit? Dure hobby ook denk ik, maar goedkoper dan als het echt raak is.

Illegale ammo.... Laat maar.

Dank van een newby. Leerzaam tot en met.

gewoon in de kast, dan is het goed aanstekers zijn niet zo kieskeurig

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Ja, ik weet, ze liggen ook gewoon in de winkelschappen (Action, lekker goedkoop).

En aansteker + rotje - filmpjes worden door de politie bekeken op youtube.

Carbid is ook leuk spul. Hadden ze heel vroeger fietslampjes van. Tegenwoordig zijn de boerenjongens er zoet mee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...