Ga naar inhoud
GENEGEERD

Portable campfire + hangmat zetel maken


Dristal

Aanbevolen berichten

Goeiedag iedereen

 

Ik heb nog iets wat enkelen onder jullie mss wel interessant zullen vinden. Ik ga dikwijls samen met een goede vriend een paar dagen om te 'survivalen' of een avondje om te kamperen het bos in met de hangmat. Vermits we geen problemen willen hebben met de boswachter stoken we geen vuurtje en zorgen we ervoor dat we alles achterlaten zoals het was. Maar vermits het zonder vuurtje maar zeer saai is breng ik elke keer een zelfgemaakt mini kampvuurtje mee. Zo heb je gezelligheid (samen met het bier), warmte, licht en warm eten! :)

P3050222.jpg.e91fa192e1156b89ad4459f7dcac6a92.jpg

Lelijke foto, maar het is de enige die ik er van heb :p . Het nadeel ervan is dat het wel vrij veel weegt voor in je BOB.

 

Hier is een

waar je kan zien hoe het gemaakt wordt.

 

Om te zitten maak ik een hangmat stoeltje met zo een visnet achtig hangmatje (US mini-hangmat) van 4.8 euro bij het Amerikaantje.

 

P3050219.jpg.96c1dea300efd287a7fa9105f53e174e.jpg

 

groetjes

 

Dristal

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hey dristal, Dacht dat ik de enigste was die hangzit stoeltjes maakte;) Ik doe het met een stukje zeil, maar zeer zeker zeer comfortabel....

Je mini vuurtje ga ik voor de gein ook eens maken, maar denk niet dattie de BOB ingaat. Als SHTF maakt het allemaal toch niet meer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens een goed idee om meer foto's te zetten van Bushcraften/survivalen. Niet alleen dat het leuk is om te zien hoe de anderen het doen, maar ook om anderen te laten zien wat het nu precies allemaal inhoudt ;)

Zal van de week es beginnen met wat foto's te plaatsen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens een goed idee om meer foto's te zetten van Bushcraften/survivalen. Niet alleen dat het leuk is om te zien hoe de anderen het doen, maar ook om anderen te laten zien wat het nu precies allemaal inhoudt ;)

Zal van de week es beginnen met wat foto's te plaatsen ook.

 

Hey Jager,

 

Ja die stoeltjes zitten heel goed! :) Ik zou dat vuurtje er ook nooit insteken. Het weegt namelijk te veel en ik denk niet dat in een shtf situatie de boswachter zijn toertje komt doen :p Het is wel heel fijn om het bij de hand te hebben als je gaat kamperen met de auto, motor of fiets wanneer gewicht niet veel uitmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daar ook een linkje/plaatje van? Ik vind dit een briljant idee, was er zelf nog niet op gekomen. Simpel te maken en toch comfortabel zitten, super tip!

Hmmm...nog nooit een plaatje van gezien maar ze zullen er vast wel zijn. Zelf heb ik dit van mijn vader geleerd te maken vroeger. Ik denk dat als je goed naar het plaatje kijkt je eigenlijk al goed kan zien hoe je het moet doen. Voor de rest: Gewoon uitproberen, komt vast goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Renanim!

 

Ik gebruik de DD Camping Hammock Vrij goedkoop en zeer stevig en duurzaam! Hier is wel geen muggennet aan, maar dat heb ik persoonlijk ook niet nodig :).

 

Heb jij geen last van muggen dan? Ik moet ook zeggen dat ze mij ook redelijk met rust laten, terwijl mijn zoon altijd wordt opgevreten door die beesten. (zal wel aan z'n deo liggen LOL!!)

 

Thx voor de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij geen last van muggen dan? Ik moet ook zeggen dat ze mij ook redelijk met rust laten, terwijl mijn zoon altijd wordt opgevreten door die beesten. (zal wel aan z'n deo liggen LOL!!)

 

Thx voor de link.

 

Haha, neen ik heb echt zelden last van muggen. Mijn vriendin staat s'ochtends op met 20 steken en ik geen één! :) Als ik er wel hoor doe ik gewoon mijn oorstoppen in :)

 

De vriend waarmee ik met de hangmat ga rondtrekken heeft de DD Travel Hammock. Ik heb daar 1 keer in geslapen en vond dit ook een zeer aangename hangmat. Je kan die geloof ik ook als bivakzak gebruiken, maar dat weet ik niet meer zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij geen last van muggen dan? Ik moet ook zeggen dat ze mij ook redelijk met rust laten, terwijl mijn zoon altijd wordt opgevreten door die beesten. (zal wel aan z'n deo liggen LOL!!)

 

Thx voor de link.

Hehehe...Je rookt en/of drinkt zeker? Kunnen die muggen niet tegen en dat terwijl mijn vrouw en kids ook lekgeprikt worden:p

Neeem je ze mee naar het bos, lichtjes insmeren met beetje natte tabak op het gezicht worden ook hun met rust gelaten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...