Ga naar inhoud
GENEGEERD

Frankrijk

zilver
 Share

Recommended Posts

French Government Threatens To “Requisition” Vacant Buildings

Thursday, November 1, 2012 at 7:21PM

Prime Minister Jean-Marc Ayrault made it official: the government would requisition vacant buildings regardless of who owned them, including office buildings. It would then convert them to apartments and make them available to the homeless and the “badly housed.”

As a first step, he asked for “an inventory of available buildings.” That list should be on his desk in “a few weeks,” he said. He was in a rush to identify these properties “so that we can undertake at least several operations in January and February 2013.” A desperate move to halt the collapse of his numbers. And another broadside at investors.

http://www.testosteronepit.com/home/2012/11/1/desperate-french-government-threatens-to-requisition-vacant.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

de franse minister van woning denk erover ,er staat niks over welke gebouw en hoe lang de leegstand moet zijn.het is in de ogen van de linkse fransen een goedkoepre oplossing dan het bouwen van sociale woningbouw.er waren ooit plannen om in paris ,pied aterre en vakantie appartements in de tijd dat zij leeg stond te laten bewoonen door daklozen.ik denk niet dat het juridish mogelijk is. de recht op prive eigendom is strek in franse weetgeving.

votre traductrice ,madame jones.

Link naar reactie

• 1 month later...
Is op zich wel een goed idee, als je ziet hoeveel "oud" brood etc er weggegooid word door supermarkten/bakkerij, is ook belachelijk.

Als ze zoiets in Nederland zouden doen zou ik daar mijn brood kopen, brood van 1 dag oud is nog prima te eten.

Een goed idee? Ik vind het briljant! Als bedrijf je 'afval' niet weggooien/weggeven maar verkopen. Dat doen al veel bedrijven maar in de voedingsindustrie is dit, volgens mij, redelijk zeldzaam.

Link naar reactie

• 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
Gast Dick Berts
FRANSE MINISTER: FRANKRIJK IS VOLKOMEN FAILLIET !

http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/9832845/France-totally-bankrupt-says-labour-minister-Michel-Sapin.html

Om met @Kans te spreken; prep ze !

Het grootste probleem dat de media zien naar aanleiding van dit bericht; hoe kun je bij de aanduiding PIGS nog een F inbouwen?

Link naar reactie

Ik wil net zo'n regeling als de landen.

Stel:

Mijn geleende geld is op en kan het niet terug betalen, ook de rente niet.

Dan zeg ik dat ik meer geld nodig heb om wat af te lossen en de rente te kunnen betalen omdat ik anders failliet ga. Hand op mijn hart, ik doe het echt hooooor...

Dat doe ik natuurlijk niet want ik ga het lekker zelf verbrassen tot het geld weer op is en dan klop ik gewoon weer aan.

Want de belasting betaler is zo lam geslagen dat ze toch niet moeilijk doen als hun volgende belastingaanslag hoger wordt door mijn praktijken.

Wanneer zijn we gelukkiger? Als verreweg de meesten gevangen gehouden worden door schuld en in de wetenschap dat ze knel zitten en generaties na ons het helemaal niet meer kunnen betalen of als niemand meer geld heeft.

Geen eigendom, geen schuld en geen geld, maar wel gebruiksrecht voor van alles en nog wat. Samen delen, want samen hebben we alles...

Hé, ik schrik ineens wakker, ik zat even te mijmeren.

Driehart

Link naar reactie

Bij "ons" kan het nog steeds niet op.. wij hebben nog te eten.. wij redden ons nog.. WIJ klagen niet..

In la france.. verkopen de mensen hun voedselpakketten op de zwarte markt.. om de koek snoep, chips flauwekul te verkopen en om er dan gezond eten voor terug te kopen.. Dus een voedselpakket met du pain du vin en evt boursin was dan misschien beter geweest.(althans voor de voedingswaarde;o)

en hier .. in ons nederland.. wij worden gebombardeerd met een nieuwe koning.. dat leidt lekker af.. We krijgen een sobere bijeenkomst.. ja ja .. ik ga gewoon naar de rommelmarkt op die dag..

Misschien dat het dan hier in het najaar ook fout gaat.. we wachten immers op de verkiezingen in duitsland.. Eerder werd al bekend dat er voordien alleen maar gunstige berichten zouden komen over de economie in zijn algemeen.. Want wij leggen ons vertrouwen immers in brussel..

Dus gewoon nog ff afwachten.. wegpuffen.. en nog ff gaan verzitten op die tikkende bom.. we komen nog wel aan de beurt...

en inderdaad zoals @Kans t zo mooi verwoord .. prep ze..

xxbirgittexx

Link naar reactie

• 2 months later...
  • 8 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...