Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Beefburgers van Kips


Secret Prepper

Aanbevolen berichten

De reden waarom het goedkoop is is omdat het 'vlees' er in de naam niet waard is... Koop je beter gewoon bonen in tomatensaus en eet je daarnaast nog iets bij...

 

Vlees = vlees he ..

dat het waarschijnlijk 'slachtafval' betreft maakt mij niet zoveel uit.

Zal aan de voedingswaarde of energieopbrengst weinig afbreuk doen.

 

Je hebt gewoon alles bij elkaar in één blik en qua prep-waardigheid is dat toch vrij hoog.

 

Na de SHTF zal ik wel weer malse biefstukjes prefereren , maar tijdens de SHTF

hoef ik geen gastronomische of bourgondische maaltijden :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nog gekeken in de supermarkt waar ik altijd Lupack haalde, die kipschnitzels lijken wel uit de handel genomen te zijn... Erg jammer vind ik dat, waren de goedkoopste en lekkerste kipschnitzels ik ooit had geproeft.

 

Morgen es kijken in de andere supermarkt nog, maar ik betwijfel het... :(

 

http://kokenmetkanker.blogspot.nl/2010/09/proeverijtje-van-spam-smac-en-lupack.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog gekeken in de supermarkt waar ik altijd Lupack haalde, die kipschnitzels lijken wel uit de handel genomen te zijn... Erg jammer vind ik dat, waren de goedkoopste en lekkerste kipschnitzels ik ooit had geproeft.

 

Morgen es kijken in de andere supermarkt nog, maar ik betwijfel het... :(

 

http://kokenmetkanker.blogspot.nl/2010/09/proeverijtje-van-spam-smac-en-lupack.html

 

zag die schnitzels vandaag nog in de Ah liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

zag die schnitzels vandaag nog in de Ah liggen

 

Wel potverdorie nog aan toe! Ik niet! SHTF nu al>?>??

 

Maar eind dit jaar zullen ze er niet meer liggen helaas, dus ik denk dat ik straks naar alle supermarkten ga in heel Brabant en er een hoop van ga inslaan! Die Kips zijn niet te vreten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik heb een pakje varkenslapjes van kipps liggen ( naast de pakjes hamburgers waar ik al niet van durf te eten maar heb voor een shtf :p ) ik denk dat ik op een heel hongerig moment die varkenslapjes eens ga proberen , ik voel me moedig worden van deze thread hihi. kan nooit slechter zijn dan die stapel die ik ooit had gekocht en geprobeerd. ben er nog steeds niet over uit of zo nou naar prullebak of riool smaakten, ze zijn wel in de prullebak beland . als ik de lapjes heb geprobeerd zal ik hier vertellen hoe ze smaakten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het enige wat van lupack lekker was waren de gewone hamburgers, van kips toch maar alles geprobeerd en gadverdamme wat was dat vies het enige wat van kips lekker is is de boterhamworst zelfs de gehaktballen in satesaus van kips zijn niet te eten, helaas moesten ze het lekkere recept van lupack aanpassen aan de hoge standaard van kips. dan wil ik niet weten wat de lage standaard smaak van kips is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat een aardige voorraad spam en corned beef op het schap.

Het is lang geleden dat ik een pak beefburgers of schnitzels heb gegeten. Toen vond ik het niet vervelend en had ook weinig last van opboeren of maagzuur.

Binnenkort eens een paar pakken proberen, wie weet is het een aanvulling op mijn voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat viel niet tegen hoor de varkenslapjes van kips ( 1,49 voor 2 varkenslapjes) dat was lekker en je zag zowaar dat het vlees was . samen met een vriend van mij na een borreltje gegeten en we waren allebei heel erg tevreden . hij vroeg me zelfs waar het vandaag kwam en kon niet geloven dat het een kipps ( lupack) pakje was die je even 3 minuten bakt.een aanrader dus vind ik. 12 gram eiwit per lapje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat viel niet tegen hoor de varkenslapjes van kips ( 1,49 voor 2 varkenslapjes) dat was lekker en je zag zowaar dat het vlees was . samen met een vriend van mij na een borreltje gegeten en we waren allebei heel erg tevreden . hij vroeg me zelfs waar het vandaag kwam en kon niet geloven dat het een kipps ( lupack) pakje was die je even 3 minuten bakt.een aanrader dus vind ik. 12 gram eiwit per lapje.

 

Aha, varkenslapjes van kips op mijn lijst dus en natuurlijk ook de kipschnitzels. Bedankt voor het proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we de link van dit topic naar Kips sturen?

Misschien passen ze het recept van de burgers wel weer aan ;)

 

Greener

 

Als je Googled op Kips beefburgers is mijn review de 2e hit, mogelijk al onder hun aandacht ;)

 

Inmiddels weer wat moed verzameld, misschien moet ik die kipschnitzels en varkenslapjes ook eens proberen... De Unox burgers vroeger ook wel gegeten en die kwamen in de buurt van de Mora diepvries hamburgers, waren best goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik de hamburgers van Kips (voorheen Lupack, verbeterde receptuur) geprobeerd. Gelukkig had ik er gebakken uien, augurkjes en currysaus bij, want echt lekker van smaak zijn ze niet. Dat moet toch beter kunnen, @KIPS! :D Wel prima voor in de voorraad, want zo snel zal ik ze niet pakken, dus echt noodvoer!

 

edit: Het is nu uren later en die vieze smaak komt nog steeds omhoog!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaken verschillen. Het is uiteraard geen haute cuisine maar smerige vind ik ze niet. Misschien smaken de kipburgers je beter.

Misschien als deel v/e gerecht zodat de smaak minder overheersend is. Bv wat stukjes hamburger in een bonen gerecht?

 

Of het echt beter kan weet ik niet. 2 jaar houdbaar en dan toch smaken zoals echt vlees.....tja dat wil de slager op de hoek ook wel. Nooit meer oud vlees weggooien. Bestaan er lang houdbare hamburgers v/e ander merk?

 

De hamburgers smaken prima in vergelijking met het merendeel v/d luncheon meats. Uiteraard zijn dat geen hamburgers maar het is wel vlees. Dat is toch de voornaamste reden dat ik die hamburgers prep.

 

De voedingswaarde is iets waar ik mij meer "zorgen" om maak. Tijdens een SHTF is er geen overvloed dus ieder hapje eten moet voedzaam zijn. Dat is nog belangrijker als je tijdens een SHTF rondtrekt/reist. Voor mensen die met een rugzak reizen is moet ieder grammetje vol voedingsstoffen zitten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Doch heb ik 2 weken geleden nog kipschnitzels zien liggen van Lupack in de schappen, gelijk ALLES in me wagentje gepleurd! Doch qua smaak; Kips & Lupack = even lekker. Gelijk de smaaktest gedaan, proefde geen verschil. Verbeterde receptuur? Smaakt hetzelfde. Is het troep? Mischien. Met de voedingswaarde zal het wel snor zitten, tenminste als je wilt geloven wat er op de verpakking staat (je gaat ervanuit dat de EU wel let op dat soort dingen)

Je krijgt zowiezo iets binnen voor de "verbranding", zit een beetje vet omheen wat ook wel belangrijk is voor je. Beetje verwennerij voor de smaak, zou het ook extra rantsoeneren omdat voor je het weet gelijk twee van die dingen in een minuut opgepeuzeld hebt.

 

En wat ik voorheen schreef over dat experimentje om het te omhullen met pannenkoekenmengsel. Die kipschnitzels zijn dus al gegaard, maar het is lekkerder om toch eerst dat gepaneerd laagje ervan even bruin te bakken en daarna gewoon als "beleg" op pannenkoeken te doen. Heb je het eten ook sneller klaar dan die kipschnitzels keer op keer onder te dompelen in die pannenkoekenmix en dan te frituren, weer onderdompelen en weer frituren...

 

Nu rest mijn stukje tekst met een serieuze vraag: Kun je in de vrije natuur nog een goede vorm van frituurvet vinden? Niet dat ik nou altijd wil frituren, maar het lost wel een hoop "probleempjes" op. Tijdjes geleden ook brooddeeg gemaakt en gewoon cocktailworstjes uit blik gehaald, fijngemalen en door dat brooddeeg gemengd en toen gefrituurd. Het brood was binnen een paar minuten ready to eat en die cocktailworstjes gaven het brood en extra smaakje (denk dat door het frituren de smaak van die worstjes door het hele brooddeeg is gestoomd of zo)

 

Terwijl je het brooddeeg maakt en de cocktailworstjes fijnprakt, kan de olie alvast naar het kookpunt worden gebracht. Brooddeeg hoef je ook niet lang te laten rijzen, mag wel, word ie alleen maar luchtiger van maar soms in tijden heb je weinig tijd om lang te koken en wil je snel voedsel binnenwerken zodat je maag niet knort en je positie alsnog prijsgeeft mocht er iemand in de buurt zijn. :p

 

Ik noem ze handpalmpjes, omdat het deeg uiteindelijk in mijn hand leg en dan dichtknijp, neemt het de vorm aan van je handpalm en dan frituren. Dan zijn ze daarna nog vrij lang houdbaar en kun je ze als snack opeten of direct als ze nog warm zijn. Zal er binnenkort (hoop ik) wat foto's van hier op zetten (of had ik dat niet al een keer gedaan?) want plaatjes zeggen meer dan tekst alleen (hoewel het een forum is)

 

Mischien een idee die kipschnitzels ook fijn te malen en door het deegbeslag te doen... Hmmm

Verdorie, zoveel experimenten nog te doen... Ach, toch tijd zat ervoor in principe... ;) Word vervolgd dan maar! :p

 

Maar goed,

Vantazzy uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vantazzy ik vind het een heel gedoe in de vrije natuur frituren . Ik heb zo een stalen frituurpan maar daar staat geen thermostaat op en als uw frituurvet of olie (te) heet is en de vlam slaat er in word het een enorme vlam . En dan ben je zo opgemerkt waar je zit . Ik heb dan wel een thermometer dat hoog genoeg gaat maar de temperatuur is moeilijk onder controle te houden .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vantazzy ik vind het een heel gedoe in de vrije natuur frituren . Ik heb zo een stalen frituurpan maar daar staat geen thermostaat op en als uw frituurvet of olie (te) heet is en de vlam slaat er in word het een enorme vlam . En dan ben je zo opgemerkt waar je zit . Ik heb dan wel een thermometer dat hoog genoeg gaat maar de temperatuur is moeilijk onder controle te houden .

 

Geert

 

Ja klopt, ik doe het ook maar zeeeeeer zelden, het is alleen handig als je voor meerdere mensen eten moet maken, als de olie heet genoeg is, heb je heel snel hapklare brokken klaarliggen. Normaliter gebruik ik ook alleen maar een pannetje met een vleugje olie. Maar ik probeer gewoon diverse methodes uit, de één is handiger dan de ander. Is ook niet mijn voorkeur hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Prima voor nood, maar voldoet niet voor een normale situatie. Ik heb dan liever iets waar ik mee kan rouleren en wat in normale situaties ook wel te doen is.

 

Denk hierbij aan knakworst of tonijn. Ik zal het niet meer kopen, het was niet vies maar ook zeker niet lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...