Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is dit goedkoop?


kees

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ga maar eens lopen met 20 kg op je rug denk dat het vies tegenvalt, al weet ik natuurlijk niet hoe jullie conditie is maar ik red het niet

 

20 kilo is voor mij geen probleem ben in goede conditie en sport veel. Ik train altijd met gewichten. Ik kan 50 kilo verdeeld over mijn lichaam zo een 3 uur volhouden zonder pauze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens die pop-up tenten, ze zijn superlicht en binnen 1 minuut opgezet. Heb er zelf twee, een voor bij de GHB en de ander voor mijn BOB, uiteindelijk samen te gebruiken, 1 voor opslag en 1 voor slapen, beide zijn voor 2 personen, maar voor iemand zoals ik heb ik ruimte nodig voor 2 personen. Die impregneer spuitbus is zeker wel iets om te hebben, voor het geval dat het zou lekken (bedankt voor de tip). Tot nu toe, hebben ze nog niet gelekt, maar ik neem altijd een stuk zeil mee die ik eroverheen span, voor extra zekerheid en daartegen leg ik takken, bladeren en zand overheen, weet ik zeker dat de takken niet per ongeluk in mijn tent gaan steken, dat zou best rampzalig zijn.

 

Heb mijn BOB niet gewogen, maar denk dat het iets rond de 20 a 30 kilo is. Met tent 1 kilo meer.

 

En mijn GHB weegt zeker iets van 5 a 10 kilo. Zit ook een pop-up tent bij en die weegt minder dan 1 kilo.

 

Verder is er nog de TB (tactical bag - oftewel - zelfverdedigings zak) en die weegt iets rond de 30 a 40 kilo maar is pas iets als je echt je huis moet ontvluchten en je heil elders moet vinden en toch enigszins veilig voelen.

 

Ohja en een kleding zak, gewoon wat extra kleding, van die slijtvaste broeken, truien enzo. Niet veel, maar voldoende. Onderbroeken? Mmh, in uiterste nood kun je ook een lap stof hangen over een touw of band (zoals je dat vaak ziet bij indianen), werkt ook prima, zit wel minder lekker maar beter iets dan niets.

 

Die twee uitklapbare vuilnisemmers die ik eerst gebruikte als noodtent/shelter inclusief zeil wegen meer dan die pop-up tent. Heb wel 2 weken zitten oefenen met die tent hoor, uitklappen is een eitje, maar het terug in klappen wat een volstrekte ramp! Ik kreeg 'm maar niet klein, maar het is een handigheidje. Als je het eenmaal onder de knie hebt, heb je een ideale snel opzetbare tent waar je direct in kunt.

 

In totaal heb je wel veel gewicht met al die tassen, maar ja, maybe dunt dat nog wel een keer uit, bij het opnieuw inrichten van de tassen. De ijzerdraad bijvoorbeeld zit op een katrol, ik kan die eraf rollen en opvouwen in een plastic zakjes, scheelt een beetje ruimte. De rol ducktape kun je platdrukken, scheelt ook weer wat. Net als de blikjes poeders, ook in plastic zakjes. Ja, plastic zakjes zijn heel erg fijn, die met die afsluitbare strips erop.

 

Maar ik heb gisteren een nieuw tasje gekocht, daar kan iets meer in en ga wanneer ik er tijd voor heb hem opnieuw vullen. Ter vervanging van mijn oude GHB tasje. Mischien kan ik er nog wat extra's in doen, who knows.

 

En als mijn budget weer es is aangevuld, een paar van die gevriesdroogde maaltijdpakketjes halen, klein van verpakking (iig kleiner dan die onhandige blikken in je tas) maar ja, blijven oefenen, blijven testen, uiteindelijk vind je je draai.

 

http://popup-tent.nl/

 

http://survivalgear.nl/shop/voeding/adventure-food

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tent is binnen 10 minuten opgezet en heeft een soort zeil als onderkant. Slaapzakken isoleren tot -10 en de tent is voor 2 personen. Matjes zijn van isolatie materiaal. Ik heb niet veel verstand van slaapzakken en tenten hoop dat het wat is. En het is een 4 seizoenen tent zie ik

 

Goeie zaak gedaan! Dan moet je je echt niet afvragen of je teveel hebt betaald!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi prijsje. Of het ook kwalitatief spul is kan ik niet goed beoordelen. Het is in ieder geval wel aan de zware kant, ook ben ik benieuwd hoe bulky het hele pakket is bij elkaar. Heb je misschien een linkje naar het product?

 

Om je een idee te geven wat er technisch mogelijk is, het gewicht is ongeveer te halveren als je een groter budget hebt. Het ideale pakket kan er dan als volgt uitzien:

 

Therm-a-rest Pro R, 620 gram

Yeti slaapzak, 560 gram

Hilleberg tent 2 personen, 1400 gram

 

Totaal gewicht: 3,76 kg

Prijs: € 1380,-

 

Stukken duurder dus, maar de serieuze preppers zullen dit duurdere pakket zeker overwegen. Niet alleen vanwege het lagere gewicht en het zeer compacte karakter, maar ook vanwege de bewezen kwaliteit en de duurzaamheid van deze producten. Vergeet niet dat je de spullen gaat gebruiken in de slechts denkbare omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland
Mooi prijsje. Of het ook kwalitatief spul is kan ik niet goed beoordelen. Het is in ieder geval wel aan de zware kant, ook ben ik benieuwd hoe bulky het hele pakket is bij elkaar. Heb je misschien een linkje naar het product?

 

Om je een idee te geven wat er technisch mogelijk is, het gewicht is ongeveer te halveren als je een groter budget hebt. Het ideale pakket kan er dan als volgt uitzien:

 

Therm-a-rest Pro R, 620 gram

Yeti slaapzak, 560 gram

Hilleberg tent 2 personen, 1400 gram

 

Totaal gewicht: 3,76 kg

Prijs: € 1380,-

 

Stukken duurder dus, maar de serieuze preppers zullen dit duurdere pakket zeker overwegen. Niet alleen vanwege het lagere gewicht en het zeer compacte karakter, maar ook vanwege de bewezen kwaliteit en de duurzaamheid van deze producten. Vergeet niet dat je de spullen gaat gebruiken in de slechts denkbare omstandigheden.

 

Mooi setje maar bever is zo verschrikkelijk duur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi prijsje. Of het ook kwalitatief spul is kan ik niet goed beoordelen. Het is in ieder geval wel aan de zware kant, ook ben ik benieuwd hoe bulky het hele pakket is bij elkaar. Heb je misschien een linkje naar het product?

 

Om je een idee te geven wat er technisch mogelijk is, het gewicht is ongeveer te halveren als je een groter budget hebt. Het ideale pakket kan er dan als volgt uitzien:

 

Therm-a-rest Pro R, 620 gram

Yeti slaapzak, 560 gram

Hilleberg tent 2 personen, 1400 gram

 

Totaal gewicht: 3,76 kg

Prijs: € 1380,-

 

Stukken duurder dus, maar de serieuze preppers zullen dit duurdere pakket zeker overwegen. Niet alleen vanwege het lagere gewicht en het zeer compacte karakter, maar ook vanwege de bewezen kwaliteit en de duurzaamheid van deze producten. Vergeet niet dat je de spullen gaat gebruiken in de slechts denkbare omstandigheden.

 

Die tent is inderdaad lekker klein zeg! Maar Jezus, wat een prijzen! Zeker niet iets voor een budget-prepper... Maar voor de preppers die geld zat hebben, zeker wel iets kwalitatiefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi prijsje. Of het ook kwalitatief spul is kan ik niet goed beoordelen. Het is in ieder geval wel aan de zware kant, ook ben ik benieuwd hoe bulky het hele pakket is bij elkaar. Heb je misschien een linkje naar het product?

 

Om je een idee te geven wat er technisch mogelijk is, het gewicht is ongeveer te halveren als je een groter budget hebt. Het ideale pakket kan er dan als volgt uitzien:

 

Therm-a-rest Pro R, 620 gram

Yeti slaapzak, 560 gram

Hilleberg tent 2 personen, 1400 gram

 

Totaal gewicht: 3,76 kg

Prijs: € 1380,-

 

Stukken duurder dus, maar de serieuze preppers zullen dit duurdere pakket zeker overwegen. Niet alleen vanwege het lagere gewicht en het zeer compacte karakter, maar ook vanwege de bewezen kwaliteit en de duurzaamheid van deze producten. Vergeet niet dat je de spullen gaat gebruiken in de slechts denkbare omstandigheden.

 

Ik zou echt niet zoveel uitgeven. Je moet je ook bedenken dat dure dingen na een SHTF het eerst gejat gaan worden (wanneer men erachtergekomen is wat de waarde ervan is). Net zoals nu een dure Trek mountainbike aantrekkelijker is voor een fietsendief dan een roestige tweedehands fiets. Mijn fietsen zijn altijd van de tweede variant geweest, ben nog nooit bestolen geweest terwijl ik toch wel in een stad woon die bekend sta om een zeer hoog misdaadcijfer.

 

Je kan er beter een beetje armoedig uitzien dan pronken met mooie en kwalitatief hoogstaande A-merken, dan is de kans op diefstal een stuk kleiner.

 

Als jouw Hilleberg tent gejat wordt en mijn Lidl tent niet dan heb ik nog onderdak terwijl jij in de stromende regen ligt te koukleumen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tent is inderdaad lekker klein zeg! Maar Jezus, wat een prijzen! Zeker niet iets voor een budget-prepper... Maar voor de preppers die geld zat hebben, zeker wel iets kwalitatiefs!

 

Die Lidl tent van mij weegt slechts 100 gram meer dan die dure Hilleberg inclusief haringen en kost slechts 10 euro. Da's dus wel een goeie voor een budget-prepper (waar ik er ook een van ben) maar ik denk dat die pas rond het voorjaar weer bij de Lidl beschikbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan je goedkope thermo lakens kopen voor in je slaapzak?

 

Zomers volgens mij bij de xenos.

 

Maar je hebt gewoon slaapzaklakens en fleeceslaapzakken, die doen mensen ook wel eens id slaapzak, zoals ik las op dit forum. Ik vroeg me alleen af: Alleen is fleece van een synthetisch materiaal, dat neemt geen vocht op. Je verliest per nacht aardig wat.. Dus voor mijngevoel zou een katoenen binnenlaken beter zijn, dan kan dat daarna weer drogen en dan bij kou een fleecedeken eroverheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Lidl tent van mij weegt slechts 100 gram meer dan die dure Hilleberg inclusief haringen en kost slechts 10 euro. Da's dus wel een goeie voor een budget-prepper (waar ik er ook een van ben) maar ik denk dat die pas rond het voorjaar weer bij de Lidl beschikbaar zijn.

 

De goedkoopste tent is gewoon een zeil en een touw, maar dat is echt een noodoplossing... Als je dan uiteindelijk de bossen intrekt wil je toch een dichte tent hebben. Ik weet niet wat voor tent je dan bedoelt, heb je daar een foto van toevallig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomers volgens mij bij de xenos.

 

Maar je hebt gewoon slaapzaklakens en fleeceslaapzakken, die doen mensen ook wel eens id slaapzak, zoals ik las op dit forum. Ik vroeg me alleen af: Alleen is fleece van een synthetisch materiaal, dat neemt geen vocht op. Je verliest per nacht aardig wat.. Dus voor mijngevoel zou een katoenen binnenlaken beter zijn, dan kan dat daarna weer drogen en dan bij kou een fleecedeken eroverheen.

 

Fleece kan vocht beter transporteren en als het nat wordt droogt het sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt niet zoveel uitgeven. Je moet je ook bedenken dat dure dingen na een SHTF het eerst gejat gaan worden (wanneer men erachtergekomen is wat de waarde ervan is). Net zoals nu een dure Trek mountainbike aantrekkelijker is voor een fietsendief dan een roestige tweedehands fiets. Mijn fietsen zijn altijd van de tweede variant geweest, ben nog nooit bestolen geweest terwijl ik toch wel in een stad woon die bekend sta om een zeer hoog misdaadcijfer.

 

Je kan er beter een beetje armoedig uitzien dan pronken met mooie en kwalitatief hoogstaande A-merken, dan is de kans op diefstal een stuk kleiner.

 

Als jouw Hilleberg tent gejat wordt en mijn Lidl tent niet dan heb ik nog onderdak terwijl jij in de stromende regen ligt te koukleumen.

 

Je zou je splinternieuwe spullen kunnen voorzien van nep-reparaties, verfspatten en andere 'gebruikssporen' zodat het niet zo opvalt en het een oninteressant voorwerp wordt. Ik verwacht overigens dat een Hilleberg tent pas opvalt wanneer de Aldi tenten door een windvlaag kapot zijn gescheurd maar de Hilleberg nog netjes op z'n plek staat. Maar met dat dilemma zitten alle preppers, op een gegeven moment zal het opvallen dat je bent voorbereidt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt niet zoveel uitgeven. Je moet je ook bedenken dat dure dingen na een SHTF het eerst gejat gaan worden (wanneer men erachtergekomen is wat de waarde ervan is). Net zoals nu een dure Trek mountainbike aantrekkelijker is voor een fietsendief dan een roestige tweedehands fiets. Mijn fietsen zijn altijd van de tweede variant geweest, ben nog nooit bestolen geweest terwijl ik toch wel in een stad woon die bekend sta om een zeer hoog misdaadcijfer.

 

Je kan er beter een beetje armoedig uitzien dan pronken met mooie en kwalitatief hoogstaande A-merken, dan is de kans op diefstal een stuk kleiner.

 

Als jouw Hilleberg tent gejat wordt en mijn Lidl tent niet dan heb ik nog onderdak terwijl jij in de stromende regen ligt te koukleumen.

 

Sommige toeristen lopen ook met 'alles te koop' in een grote drukke stad. Grote dure camera's om de nek... Dan denken ze idd ook sneller dat daar wel wat te halen valt en zullen ze zijn/haar tas ook eerder rollen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fleece kan vocht beter transporteren en als het nat wordt droogt het sneller.

 

Volgens het http://www.zeilersforum.eu heb je gelijk, wist ik dus niet:

Een fleece slaapzak (15 euro bij de Xenos) als tussenlaag lost een hoop op. De fleece, ook al is het klam of nat, blijft warm aanvoelen. Of je er nou een klamme deken, dekbed of een slaapzak overheen legt maakt niet uit. Je hebt zo drie opties qua warmte: fleece + deken voor de koude klamme nachten, deken voor normaal, fleece voor de wat warmere nachten. Mocht een slaapzak te benauwend zijn dan werkt een fleecedeken hetzelfde, behalve dan richting matras.

Cheers, Roland

 

Zie ook alle vragen over een slaapzak op deze site, inclusief info over de 'liner'/binnenslaapzak: http://www.asadventure.com/benl/index.cfm/fuseaction/content.data/id_department/4/cat/Slaapzakken%20en%20slaapmatten/filename/10_vragen_over_de_slaapzak.CFM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou je splinternieuwe spullen kunnen voorzien van nep-reparaties, verfspatten en andere 'gebruikssporen' zodat het niet zo opvalt en het een oninteressant voorwerp wordt. Ik verwacht overigens dat een Hilleberg tent pas opvalt wanneer de Aldi tenten door een windvlaag kapot zijn gescheurd maar de Hilleberg nog netjes op z'n plek staat. Maar met dat dilemma zitten alle preppers, op een gegeven moment zal het opvallen dat je bent voorbereidt.

 

Ik zou dan ook een tent ook op een redelijk windvrije plek opzetten ongeact de kostprijs. Bijvoorbeeld tussen de bomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...