Ga naar inhoud
GENEGEERD

Blikopener


J4ff4

Aanbevolen berichten

Goede avond..

 

Ik was net ff mn voortaad aan het checken en Ik heb al aardig wat blikvoer staan.

Het is alleen waardeloos als je ze niet kan open maken. Wil niet het risico lopen dat

mn huis-tuin-en keuken opener het begeeft tijdens de SHTF. Met een mes lukt t ook

alleen bestaat de kans dat je een keer goed in je fikken snij, en na 3 blikken is je mes zo

Scherp als een lepel..

 

Hebben jullie misschien wat tips of weten jullie betrouwbare bilkopeners te vinden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De leatherman heeft er 1 maar je kan er ook een paar kopen bij b.v. blokker en bij de meeste dumpzaken heb je van die kleine leger blikopeners voor een paar euro.

Zelf heb ik de leatherman en 1 van mijn opa uit de tweede wereldoorlog en een aantal van de blokker.

Hier een goede opener en onverwoestbaar 4de foto.

http://preppers.nl/forum/threads/1742-Samenstelling-ideale-GHB-(Get-Home-Bag)/page3?highlight=home

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind die blikopeners van volledig metaal de fijnste, is al meer dan 25 jaar oud. Vrijwel onverwoestbaar. Je moet hem alleen niet nat laten worden.

 

Had er ooit eentje met plastic kapjes en houdertjes eroverheen, maar eronder was wel gewoon van metaal. Had ik het blik eindelijk open, dacht ik draai nog even door dan valt die deksel eraf, nee, valt de opener in de blik soep. Helemaal vochtig geworden. Uiteraard gewassen daarna maar het mocht niet baten, het ging steeds stroever met het openen van blikken daarna en een tijdje later zag je de roest al zitten.

 

Mischien had ik er een föhn op moeten houden maar dan blijft het euvel wel drijven, als er geen elektriciteit meer is, hoe je hem dan denkt te drogen. Mischien in de zon leggen en elk uur even eraan draaien, dat alles volledig opdroogt? Of mischien kruipolie eroverheen spuiten en hopen dat ie niet nog es het soepblik in valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar heb die dingen wel eens geprobeerd ??

Ik wel namelijk.

 

Als je er 2 blikken mee open krijgt is het veel ...

 

- Vrij zacht staal

- Ze zijn niet echt scherp

 

- Je kunt geen kracht zetten (hooguit de kracht tussen duim en wijsvinger)

- Als het je wèl lukt om kracht te zetten buigen ze gewoon om, of het scharniertje breekt in tweeën

 

. . .

 

Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk te kiezen voor blik waar een trek-oogje op zit,

zodat je ze kunt openen zonder blik-opener.

Maar dit zijn vaak de wat duurdere merken (bijv. Unox soep)

 

b_70.jpg.d8235096223f4470ecc20adbdeb524c3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de VS zag ik overigens veel blikopeners die niet (zoals de 'onze') het 'deksel' van het blik openen ,

maar direct (in de verticale zijde) de gehele bovenkant eraf sneden, vlak onder de rand.

Scheen vrij goed te werken.

 

Dat is die waar Zilver op doelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb die dingen wel eens geprobeerd ??

Ik wel namelijk.

 

Als je er 2 blikken mee open krijgt is het veel ...

 

- Vrij zacht staal

- Ze zijn niet echt scherp

 

- Je kunt geen kracht zetten (hooguit de kracht tussen duim en wijsvinger)

- Als het je wèl lukt om kracht te zetten buigen ze gewoon om, of het scharniertje breekt in tweeën

 

. . .

 

Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk te kiezen voor blik waar een trek-oogje op zit,

zodat je ze kunt openen zonder blik-opener.

Maar dit zijn vaak de wat duurdere merken (bijv. Unox soep)

 

b_70.jpg.d8235096223f4470ecc20adbdeb524c3.jpg

Heb die zelf nooit getest maar wel degene op de foto bij mijn link en die is niet kapot te krijgen.

maar bedankt voor de info over die openers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind die blikopeners van volledig metaal de fijnste, is al meer dan 25 jaar oud. Vrijwel onverwoestbaar. Je moet hem alleen niet nat laten worden.

 

Had er ooit eentje met plastic kapjes en houdertjes eroverheen, maar eronder was wel gewoon van metaal. Had ik het blik eindelijk open, dacht ik draai nog even door dan valt die deksel eraf, nee, valt de opener in de blik soep. Helemaal vochtig geworden. Uiteraard gewassen daarna maar het mocht niet baten, het ging steeds stroever met het openen van blikken daarna en een tijdje later zag je de roest al zitten.

 

Mischien had ik er een föhn op moeten houden maar dan blijft het euvel wel drijven, als er geen elektriciteit meer is, hoe je hem dan denkt te drogen. Mischien in de zon leggen en elk uur even eraan draaien, dat alles volledig opdroogt? Of mischien kruipolie eroverheen spuiten en hopen dat ie niet nog es het soepblik in valt.

 

 

In een dichte bak met rijst gooien, als dat met iphones werkt geloof ik dat dit ook kan.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...