Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zijn goede gasmaskers?


deborahvv

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nee. Oud russische zijn te te oud. Rubber wordt poreus met leeftijd. Filters worden minder effectief/ Tevens zijn de glazen, daadwerkelijk glas. Bij een klap zeer groot risico op glas in je ogen.

 

Als je een goede gasmasker advies wilt:

- Moet beschermen tegen wat?

- Is de persoon gezond genoeg voor een onderdruk masker?

- I.c.m. welke huid bescherming?

- I.c.m. welke ontsmetting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie bij het gasmasker verhaal een enorme gebrek aan kwaliteit, huidbescherming, ontsmetting en detectie. Het is een compleet systeem wat je nodig hebt anders is het vooral veel valse gevoel van veiligheid.

 

Een 'goedkope' masker beschermt niet goed! (rubber wordt poreus, filter minder effectief) Valse gevoel van veiligheid, wat er voor zorgt dat je juist risico neemt.

Je longen beschermen, maar je huid niet is vaak uitstel van excecutie.

Je niet ontsmetten voordat je adembescherming afhaalt zorgt er alleen voor dat je jezelf en andere gaat besmetten.

Hetzelfde geldt voor niet goed ontsmetten.

Niet weten wanneer je veilig bent en je weet niet wanneer je je zelf kan ontsmetten en je bescherming uit kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je longen beschermen, maar je huid niet is vaak uitstel van excecutie.

 

Ik ben het in zekere zin eens met wat u schrijft. Maar dit geldt voornamelijk voor zenuwgassen en andere militaire (verboden bij wet van Genève) strijdmiddelen.

 

De kans op iets dergelijks is naar mijn idee nihil.

 

Een gasmasker dient hier in onze regio meer voor chemische rampen (á la DSM , Bhopal, etc). Die losstaand kunnen gebeuren (SHTF op zichzelf), of met 80% zekerheid na elke andere willekeurige SHTF.

 

Dan is adembescherming voldoende (en simpelweg een zaak van leven of dood).

 

Als ik verplicht werd om mijn BOB weg te gooien en slechts één item er uit mocht halen, zou het mijn masker zijn.

 

PS : Blijf weg van die legerdumpzooi. Écht... Die bieden je niks qua veiligheid. Bezuinig nooit op een masker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was op de wapenbeurs van Ciney dit weekend en daar werden er spotgoedkoop verkocht. Ze waren in zeer goede staat.

Als je wilt kan ik je de contactgegevens van de verkoper bezorgen. Hij heeft geen site, doet zoiets meer als hobby.

 

Psssst ! ....

Niet te veel over de wapenbeurs van Ciney praten :-) ... Lol

Werd mij "niet in dank afgenomen" onlangs.

 

Maar het is inderdaad het ultieme preppersparadijs. Ze hebben echt geen idee wat ze missen hier :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het in zekere zin eens met wat u schrijft. Maar dit geldt voornamelijk voor zenuwgassen en andere militaire (verboden bij wet van Genève) strijdmiddelen.

 

De kans op iets dergelijks is naar mijn idee nihil.

 

Een gasmasker dient hier in onze regio meer voor chemische rampen (á la DSM , Bhopal, etc). Die losstaand kunnen gebeuren (SHTF op zichzelf), of met 80% zekerheid na elke andere willekeurige SHTF.

 

Dan is adembescherming voldoende (en simpelweg een zaak van leven of dood).

 

Als ik verplicht werd om mijn BOB weg te gooien en slechts één item er uit mocht halen, zou het mijn masker zijn.

 

PS : Blijf weg van die legerdumpzooi. Écht... Die bieden je niks qua veiligheid. Bezuinig nooit op een masker.

 

Ik vraag mij altijd af, tegen wat men zich wilt beschermen met een gasmasker, maar krijg daar meestal geen goed antwoord op.

 

Voor industrieele rampen met giftige dampen, zou ik gewoon een vluchtmasker nemen. Wel opletten welke je koopt, vaak zijn ze alleen CO + P2. Je hebt ook de industriele versies voor industrieele gassen. Langere bescherming dan een vluchtmasker heb je waarschijnlijk niet nodig en een vluchtmasker is een stuk compacter. Als je uren in een gas/damp wolk staat, moet je misschien overwegen even wat weg te lopen. ;)

 

Een NBC filter is sowiezo gemaakt voor een lagere PPM, dan een industrieele lek. Daardoor verzadigd de filter veel sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...