Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Aanbieding] Benzine aggregaat bij Aldi miv zaterdag 03/11/13


Prepzel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als het niets is heb je in ieder geval (waarschijnlijk, zoals bijna bij alles van ALDI) 3 jaar garantie, dus voor dat geld kan je wel een gokje wagen. Het is uiteraard geen generator die je na de SHTF 24/7 voor de rest van je leven van stroom gaat voorzien, maar stel dat volgende week de stroom voor een dag of 3 uitvalt zit je gebakken. Heb er zelf laatst eentje van de LIDL gekocht, net iets sterker dan deze, die doet het ook prima. Nu eerst zonnepanelen, en daarna wellicht een echte goede, een Honda EU10i o.i.d.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze aggregaat is niet duur, zijn "broer" de Einhell BT-PG 2000/3 kost 239 euro.

 

Er is een grote fabriek in China die deze Einhell familie eruit spuugt onder allerlei namen en kleuren, het gaat er dus om de laagste prijs met de meeste garantie.

 

Benzine wordt geadviseerd om na een half jaar op te maken, of vervangen. Maar na 2 jaar werkt het ook nog wel, hoe ouder de benzine hoe meer kans op gumvorming in de carburateur.

Je kunt ook Aspen benzine kopen, speciaal om lang te bewaren de leverancier garandeerd 10 jaar

 

Diesel, is meestal voor zwaardere aggregaten dus minder hoog verbruik. diesel is langer houdbaar wel enige jaren.Tank vol bewaren i.v.m. condens.

 

Let wel op zomer of winter toevoegingen in benzine en diesel, zo zal zomerdiesel (in de zomer gekocht) bij strenge winters problemen geven (vlokken), dan weer iets benzine erbij om dit op te lossen.

 

Deze serie van Eihell/Topcraft heeft al wel AVR ( Automatiche voltage regeling) waardoor een mooie sinus-spanning vooral belangrijk bij elektronica.

De oudere types hadden dit niet.

 

En minstens elk half jaar de aggregaat testen en warm laten draaien, om de uitlaat ook mooi droog te draaien.

 

Als je een agregaat jaren wilt opslaan de bougie eruit en olie zoals WD40 erin spuiten en de motor met de hand (trekkoord rond draaien) zodat de olie mooi rond verdeelt wordt. Dan de bougie er weer in, na jaren kun je dan gewoon starten zonder dat de zuiger vast is geroest door condens wat onstaat bij niet voldoende warm draaien. Maar olie inspuiten is altijd beter bij weinig gebruik, enige seconden inspuiten is voldoende.

 

De Aldi aggregaat is geen slechte keus voor de prijs en 3 jaar garantie.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, had ook liever een diesel gekocht, maar die zijn zeer moeilijk te vinden in een klein formaat. Wat moet ik nou met een dieselgenerator die 15kW-uur uitspuugt.....

euromac.nl (importeur) levert aan veel winkels en ketens, heeft wel diesel gen's van +/- 4Kw.

Kipor, geen slecht spul. maar dat begint vast niet onder de 600 euro.

 

Ik ben in het bezit van geen generatoren en moet normaal niets van die goedkope muk hebben maar deze heeft wel een paar belangrijke eigenschappen:

- 4-tact ipv 2-tact

- 4 Kw (dus een volledige 16A huis groep)

 

voor een wel zeeer scherpe prijs. Ik zou er bijna een kopen om eens te kijken of ik m op houtgas kan opbouwen. Kan er maximaal 189 aan verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motortype: 4-takt, 1 cilinder, luchtgekoeld.

 

- brandstof: benzine ongelood

- maximaal vermogen: 4 kW/5.4 pk

- nominaal uitgangsvermogen: 2000 watt

- maximaal uitgangsvermogen: 2200 watt

- aansluitspanning: 2x 230 V

- tankinhoud: 13 l

- automatische spanningsregelaar zorgt voor stabiel afgegeven vermogen

- bij overbelasting zal de motor automatisch stoppen

- trekstarter, met goed in de hand liggende greep

- olie-droogloopbeveiliging

- stevig stalen frame

 

 

how how how..... 4 kW motor, maar slechts 2000 watt electrisch vermogen.

Nog steeds leuk maar als je hierop je frituurpan aanzet is het ding binnen een kwartier stuk.

 

Neem een generator die minstens een 3600 watt (een normale huis aansluiting) aankan. Dan weet je zeker dat je elk huis tuin keuken apparaat (1 tegelijk) kunt aansluiten.

 

Ik zou deze durven belasten tot +/- 1800 Watt. Is ook aardig. Maar je moet wel gaan rekenen en niet als een kip zonder kop alles aansluiten.

Wat zou je met een generator willen doen?

 

als je heeeeel veeeeeel brandstof opslaat zou je elke dag een uurtje stroom kunnen maken voor radio-zender, opladers voor een muziekje, en de vriezer even weer aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag mensen,

 

voor wie er wat mee wil of kan :) :

Aldi heeft as zaterdag een benzine aggregaat in de aanbieding voor 189,-

4 takt 1 cil luchtgekoeld max vermogen 4 kw/5.4 pk

tankinhoud 13 ltr. ( 3 jaar garantie)

 

oh das een mooie prijs voor die benz aggregaat prepz..ik ga wel ff kijke of ze die ook hier bij onze aldi's hebben..ben benieuwd of het mogelijk is om er nog een soort uitlaat aan te lassen om het geluid zo minimaal mogelijk te houden..ivm plaatsen in balkonkast

 

greetz van hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

zonde van je 189 euro

china troep

mensen die afhankelijk zijn van een generator willen een honda motortje,

denk je een generator nodig te hebben is mijn advies je daar op te orienteren.

en sla ook dingen in als een bogie, brandstof filter en genoeg motor olie en olie filters anders ben je ook snel klaar met je generator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zeker een leuk aggregaat voor dat geld. Ik heb een vergelijkbare van Swiss Kraft SK8500 die iets meer vermogen levert. 3x 2000 watt i.p.v. 1x 2000 watt, hoewel ik meestal ook maar 1 groep gebruik. Daarnaast is de mijne ook elektrisch startend, naast de handstart. Het zijn heel eenvoudige maar leuke machines die je makkelijk kunt onderhouden. Daarnaast veel zuiniger dan mijn diesel aggregaat, omdat deze veel meer vermogen heeft dus meer verbruikt.

 

Voor dit geld kun je geen buil vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet beter een dieselgenerator kopen? Benzine is nou eenmaal slechts kort houdbaar.

 

Die zie ik heel af en toe in de aanbieding in Duitsland. Ook voor zo'n 200 euro. Geen idee of het prut is of niet.

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van deze oplossing voor het kleine beetje electra wat je echt nodig bent, radio en een lampje (zodat je niet voor ieder wissewasje een petroleumlamp hoeft aan te steken).

Heel persoonlijk natuurlijk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang kan je diesel goed houden i.v.m. benzine TL?

 

Daar ben ik ook eens naar op zoek geweest, op een forum kwam ik een vent tegen met een oud diesel generatortje die al sinds 1930 uit hetzelfde (diesel)vat tapt.

Geen idee of dat een probleem op zou kunnen leveren voor moderne diesels.Uit eigen ervaring weet ik dat 15-20 jarige diesel geen enkel probleem oplevert voor een simpel(ook oude) dieseltractor.

 

Heb me ook ooit laten verleiden om zo'n "aanbieding" generator te kopen,bij nadere inspectie bleek het ook van die Chinese troep te zijn;na een nacht gevuld te staan was de benzine er spontaan uitgelopen,de rest van het ding is van vergelijkbare kwaliteit,het loopt,geeft wat stroom en daar heb je alles mee gezegd,nou niet echt een fijn ding om afhankelijk van te zijn als het mis gaat.

 

Ben me nu (nog steeds) aan het oriënteren op een (tweedehands) diesel aggregaat van 3600-4000w nominaal of een losse generator van die grootte om met zelfbouw iets te fabriceren.

Een diesel kan trouwens ook omgebouwd worden voor het gebruik van houtgas,al zal je dan altijd toch wat diesel moeten blijven gebruiken,nl. de kwantiteit om die diesel stationair te laten lopen,de rest van de energie komt dan uit het houtgas.

 

Verder ben ik van mening dat indien je een al redelijk stil aggregaat in een gat in de grond weet in te bouwen,je er nauwelijks iets van hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n goedkoop dingetje gekocht en doe regelmatig onderhoud volgens het boekje. Draai al 6 maanden elke dag 4 uurtjes zonder problemen. Bij alle generatoren zul je onderhoud moeten leren te doen, anders zijn ze na een paar honderd draaiuren kapot. Ik heb dat zelf ook aan den lijven ondervonden en daarom heb ik zelf een paar dingen aangeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Nee,diesel ook op houtgas,hier een voorbeeldje,

 

Wow, dus dat kan ook nog. Wel een hele fabriek. :D (maar dat heeft een houtgas-installatie al gauw).

 

Dan is PPO toch wat makkelijker, voor diesel, denk ik. Daar heeft @jobs wel verstand van.

 

In principe is iedere auto een generator (omvormer erbij en klaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...